Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Usch

Usch

Jag tycker att det pyr av främlingsfientligehet på IS.
Det är skrämmande!

En del hänvisar till statistik vilket är menignslöst för man kan bevisa vad man vill med statistik.

Göcke raderar och stoppar trådar när det är meningsskiljaktigheter i kärleksfrågor, men låter gladeligen rasism och homohat explodera på dessa sidor.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8

vill bara göra ett inlägg-
har själv bott i ett muslimskt land i över 10 år och vet exakt hur människor från dessa länder fungerar.
Svanen har rätt när det gäller dom ekonomiska lycksökarna. Dom tar vara på varje litet tillfälle, dessa människor vet att får dom det inte att fixa det här i Sverige så får dom bidrag för att överleva. Tror ni att varenda pizzeria här i Sveriger redovisar moms och betalar in skatt som seriösa företag. Om ni tror det så är ni så blåögda som det går att vara. Vidare beter dom sig helt annorlunda här i Sverige gentemot i deras egna hemländer. När det gäller kvinnor har dom en så förnedrande syn på dessa här i Sverige. Där jag bodde under uppväxttiden så kunde min mamma gå i deras Bazar (inte turist bazaren) och handla i lugn och ro utan att männen förnedrade henne. Här i Sverige så beter sig många av ungdomarna som kommer från dessa länder som rena ligister och har ingen respekt för våran kultur eller värderingar. Jag kunde skriva mycket mera om skillnaderna mellan hur människor från muslimska länder förvandlas till lägre stående varelser bara för att dom flyttar till ett nordiskt land.
Det ni alla glömmer är att problemet löser sej själv, om 100 år kommer Skansen att vara Sveriges största utflyktsmål, varför det ?
Jo, alla vill titta på de sista infödingarna i reservatet...
Micke, får jag fråga dig vad ni gjorde i ett muslimskt land?? Ni som klagar och klagar är oftast lodare som hänger runt ICA och andra ställen. Trodde inte vi svenskar hade en sån syn på invandrare. Jag har själv invandrar kompisar och det funkar jätte bra! Anledning till att invandrarna hatas av oss kan bara beskyllas på oss! Låter vi dom "umgås" tillsammans så blir det som det blir. Men tar vi istället och "släpper" in dom i vårt kultur då är jag 100 % säker på att det skulle bli bättre!
Annons
musse

snicksnack!
skulle bidrag vara en ursäkt för brottslighet??
det går att leva på bidrag!

om det inte möjligtvis handlar om ren överlevnad,
då är det berättigat.
men inga av dessa brottslingar svälter.
m0zQit0z

Jag har aldrig sagt det inte går att leva på bidrag!

Så här tycker jag!

Man ska bara få bidrag om man förjänar det! Det finns folk (ÄVEN SVENSKAR!!!) som har märkt att det går att klara sig utmärkt på SOS bidrag! Jag tycker att man måste börja ställa lite krav, just nu verkar det som om alla kan få bidrag.

Vad gör vi med invandrare som begår brott??

Jag tycker att man utvisar alla som begår grova brott! (vi ska veta att man inte bara kan slänga ut folk hursomhelst då kanske det finns länder som inte tar emot brottslingarna, men något ska man komma på iaf). Nu ska man inte dra alla över en kant! Många verkar precis som hitler gjorde, dra alla över en kant! Vi ska veta att det finns laglydiga invandrare. Som följer lagen, som betalar skatt och som gör allt för att komma in i det svenska samhället! /
musse citat:
Anledning till att invandrarna hatas av oss kan bara beskyllas på oss! Låter vi dom "umgås" tillsammans så blir det som det blir. Men tar vi istället och "släpper" in dom i vårt kultur då är jag
100 % säker på att det skulle bli bättre!

vill gärna ge en kommentar på det:
en sak som få invandrare inte tycks förstå:
den svenska kylan. (misstolkas på många sätt)
den tar lång tid att lära känna,
det går inte att bara klampa in och skrika
**OLE! här är jag, tralalaaalalalej tjohej!**
den tar tid och måste få sin tid med tålamod.
att tvinga sig in och banka och slå,
får bara folk att låsa dörren änmer.
långsam vänlighet. skulle jag vilja beskriva många svenskar.
och då påpekar jag gärna ordet: Låååångsam.
eftersom jag själv är svensk, kan jag själv avge en viss kyla, vilket ibland kan tolkas som arrogans. snarare är det så..
((kan bero på att Sverige ligger nära nordpolen..))
så är jag uppvuxen med just denna kyla.
lär man känna kylan, inser man, att även solen ligger nära.
(en egen teori)

mvh//tålmodig mössa
Jaha..

Here we go again..

Men det är bara tacksamt för jag blir mer och mer VÄNSTER för varje kapitalistprat och invandrardiskussion..

Vill man få stopp på invandrardebatten...RÖSTA VÄNSTER!!!

Hej Musse

En av mina bästa vänner på jobbet är muslim så jag vill inte dra alla över en kam. Men tyvärr så är det som oftast ungdomar mellan 15-20 som härjar runt. Ex är på stan och uträttar ärenden. Står vid en korsning mellan svev. och kung. Medans jag väntar glider en Mercedes upp framför mig och stannar för att svänga höger, inne ser jag två unga killar säkert mellan 18-22 år klädda i traskläder mer eller mindre. Fråga hur kan dessa killar ha råd med en Merca på ca 800 000 kr att bara glida runt. Nästa sekund dyker en BMW med lika unga killar med kepa, Bilen är en 530 obs ny modell 2003 eller nyare. Hur f-n kan dessa ha råd med sådan biler där. Kan någong svara på dessa frågor.
Stänger denna tråden. och som svar till micke:
Jag har levt hela mitt liv i Sverige och inte vet jag
hur alla svenskar fungerar.

och som svar till Kat:
du har nog rätt i att det finns förtäckt rasism
från vissa skribenter här på forumet.
Och andra har andra förtäckta mål med sina inlägg.

De flesta som skriver här är sig själv närmast.

och en del hotar och svär och en del lever allmänt rövare.

Målet med forumet är fortfarande
att vara hjälpsam och vänlig och jobba på att ha ett
vårdat språk.

Men merparten är i alla fall skötsamma

Och med detta i vetskap hoppas jag att ni kan
Starta det nya året med lite andra diskussionsämnen
Än de gängse som varit under 2005

Och med detta önskar jag er alla
Ett Gott Nytt År

Sida:
« 6 7 8


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem