Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Usch

Usch

Jag tycker att det pyr av främlingsfientligehet på IS.
Det är skrämmande!

En del hänvisar till statistik vilket är menignslöst för man kan bevisa vad man vill med statistik.

Göcke raderar och stoppar trådar när det är meningsskiljaktigheter i kärleksfrågor, men låter gladeligen rasism och homohat explodera på dessa sidor.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

För att fortsätta på samma tråd: (försök att följa med ..)
Invandrare som kommer till Sverige har att se fram emot arbetslöshet och sysslolöshet sedan de placeras/flyttar till etniska områden/förorter med redan hög arbetslöshet/sysslolöshet. inte sant?

Väl i samhället kan det vara svårt att lära sig ett nytt språk och en ny kultur.. vilket ökar segregationen.

Dessutom tillkommer alla kulturkrockar.. se det så här. En svensk flyttar till Teheran.. där får han bostad (kan vi låtsas iallafall), och bidrag (ännu mera osannolikt). När julen närmar sig inhandlar sagda svensk ett träd, påtagligt likt en julgran, och börjar pynta denna med färgglada kulor och pappänglar m.m.

Vad han kanske inte vet är att han i Teheran nu bryter mot minst tolv etiska regler sedan han börjat glufsa i sig mat mitt under rådande fasta, vanhelgat det heliga trädet och brutit mot ett par dussin andra förbud.. tänk er den förvirring ni skulle känna när myndigheter helt plötsligt klampar in och med ett varningens finger höjt tillrättavisar er. För oss är julseden helt naturlig och inte det minsta olaglig... men i ett annat hörn av världen...vem vet?

För att återknyta till början av mitt inlägg: Eftersom vi VET att den invandring och asylpolitik vi för idag bara ökar våra redan lavinartade problem, varför inte gör något åt det innan det är försent?

Inför en regel som säger att begår du ett brott som anses vara grövre, eller upprepat utför brottsliga gärningar innanför Sveriges gränser skall ditt nya medborgarskap/uppehållstillstånd vara förverkat, och omedelbar utvisningt skall ske.

Inför även att om du söker asyl i Sverige utan att ha med handlingar som styrker din nationalitet och identitet, så har du med uppsåt förverkat din ev. asylrätt.

Fler sådana här stränga regler skulle kanske få bukt med en del utav problemet, sedan får man rikta uppmärksamheten internt.
Bl.a. skulle det vara intressant att rationalisera bland våra "förtroendevalda" och skärskåda deras ersättningar... m.m

regards
:Mokos:
mokos

precis!
en kvinnlig ogift läkare med körkort, bryter mot flera lagar i t.ex Saudi Arabien.
hon skulle antagligen få sitta fängslad i minst tio år för dessa *brott*

1. kvinnor får inte köra bil (strängt förbjudet)
2. kvinnor får inte uppsöka manliga läkare
3. kvinnor får inte heller utbilda sig till läkare
4. att vistas offentligt utan manligt sällskap är olagligt och strängt förbjudet.

typ ALLA svenska kvinnor är då brottslingar enligt deras lagar.
självklart blir det en krock!
BOOM!

hoppas det blir en förändring!
Tyvär så är det här något som inte får debaterar i sverige då alla debatter som handlar om invandring och flyktingar måste handla om hur dålig de har det och hur synd det är om dem. Vilket inte hjälper dem ett skit. Invandringen måste upp till debatt i riksdagen och av någon som inte är rädd för att höra "do vara rassist" utan av någon som vågar ställa sig upp och säga nu gör vi som danmark och stänger våra gränser tills vi har fått ordning på arbetslösheten och Integrationen. När det är löst så kan gränserna öppnas igen. Så simpel sak att göra och alla kommer tjäna på det då vi inte får fler att ta hand om och sätta i arbete inna de som faktiskt redan är här har fått arbete.

Det borde ju till och med Bubben och m0zQit0z förstå?

Som tur är blev uppsala universitet fällda i domstol för de diskrimminera infödingsvenskar. Det är ett steg i jämställdhetens kamp. där borde några femenister skrika till för det var två tjejer som blev diskrimminerade. Man kan inte kvotera bara för kvoteringen skull, de som kommer in skall göra det på sina meriter inte bara för deras föräldrar är invandrare.
Annons
Jag får alltid lite problem när brottsligheten bland invandrare kommer på tal. Jag brukar bli den som sitter där försöker ljuta olja på vågorna. Inte för att jag anser att de övriga sitter inne med faktiska fel eller så. Det är inte svårt att märka att invandrare procentuellt begår fler brott än infödda. Det är inte speciellt svårt att tycka illa om en del kullturella företeelser heller, men måste man bli så hatisk?

Jag tycker främlingsfientligheten hindrar oss från att komma till rätta med problemen. Jag blir t.ex. tyst för att jag inte vill ge rasister vatten på kvarn. Jag tror många reagerar som mig, och så blir det ingen diskussion alls. Rasister vill liksom inte ha en lösning, de vill ha någon att peka på. Någon som de kan anse sig bättre än.

Genom att jag är arbetslös så förväntar sig många att jag skall tycka illa om invandrare. De anses ju ta mitt jobb, men sådana tankar har jag aldrig drabbats av.

Är det någon här som tror att lösningen på problemet är att vi blir hatiska mot invandrare? Skulle det få denna gruppen av människor att vilja bli en del av vårt samhälle?

Så länge som vi inte söker lösningar så spelar det ingen roll hur många undersökningar vi kan peka på. Visst skall vi kräva saker av våra invandrare, men vi måste även bjuda in och ge. Vi måste kunna ta varandra i handen, och det är mycket svårt om båda parter knyter händerna.

Inrikes | 051108, 12:07 | Av Redaktion

85 procent av våldtäktsmännen hade utländsk bakgrund

En granskning av grova brottmål i Svea Hovrätt visar att av 27 dömda våldtäktsmän var hela 85 procent födda utomlands eller av barn till föräldrar födda utomlands, skriver Hanne Kjöller skriver på Dagens Nyheter den 4 november.

Granskningen är gjord av juristen Ann-Christine Hjelm på uppdrag av Brottsoffermyndigheten, och Hjelm har undersökt om kulturgenererad grov brottslighet är myt eller verklighet. Någon myt visar det sig således inte vara.
Ock din lösning på problemet är vadå moski?
Skall vi förbjuda in och utvandringen?

sluta bråka om invandrare och deras språk. Snart (inom 20-30 år)använder samtliga innevånare i Sverige "rinkebysvenska"
Det tror jag fetinte!
wicke

inte alls.
att kunna tala på ett bra sätt, förståeligt och artikulerat är ju en vinst.
däremot utvecklas språket hela tiden med nya ord, vilket för vissa kan tolkas som *ungdomsspråket*
men om alla skulle tala som dom gjorde på 1800-talet.. skulle
iallafall jag skratta.
det går liksom inte att stanna.
det utvecklas, bryter ut, vilket är underbart!

för om vi hade stannat upp, följt gammla regler, hade vi alla fortfarande bott kvar i gråttor.
det är tack vare nya tankar, nya influenser som vi utvecklas,
omän långsamt men ändå framåt.
vissa regler är till för att brytas,
annars kommer vi inte vidare till framtiden.. (:
Inte speciellt trolig att alla kommer snacka rinkeyby svenska.
Som det är idag kan du ju glömma ett bättre jobb om du inte kan utrycka dig ordentligt på svenska (läses tex rinkeybysvenska), samtidigt som de klagar på att de inte får bra jobb.
Lär de sig språket så har de en betydligt större chans att få jobb än om de inte kan språket. Men det är ett aktivt val de gör att lära sig rinkebysvenska istället för ordentligt svenska.

Jag skulle aldrig anställa någon som snackar rinkebysvenska då det skulle bara medföra problem i kommunikationen på företaget, eftersom den personen inte skulle kunna utrycka sig så alla förstår. Och så låter det allmänt otrevligt. Iof så skrattar jag innombords varje gång jag hör någon snacka så, det låter ju så otroligt löjligt. Speciellt om en infödingsvensk snackar det.

Men att språk utvecklas är jag helt med på vi har många låneord som vi har tagit in i svenskan och det kommer vi nog fortsätta med.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem