Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Usch

Usch

Jag tycker att det pyr av främlingsfientligehet på IS.
Det är skrämmande!

En del hänvisar till statistik vilket är menignslöst för man kan bevisa vad man vill med statistik.

Göcke raderar och stoppar trådar när det är meningsskiljaktigheter i kärleksfrågor, men låter gladeligen rasism och homohat explodera på dessa sidor.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Hejsan!

Los Lovos:

Du som kan och vet allt kan ju då tala om för alla vad "perfekt" Svenska är för något eller hur???

Jag känner många invandrare som är bättre i både ordkunskap och grammatik än vad jag någonsin varit men ändå inte får jobb pga. att dom inte kan "perfekt" Svenska!!!

Hur vill du förklara det???

Enkelt svar på krångliga frågor.
Svenska Akademins Ordlista.
Men får man använda den - utan att det kommer någon advokat och säger att man inkräktar på invandrarnas integritet . .
ja de sant alla arab har inte hjärna och du inte säger alla utlandsaka samma många bätre som svenskorna
Annons
Personligen tycker jag nog att vi kan ta emot ett visst antal invandrare om det är rätt sorts invandrare, d.v.s såna som ställer upp på och anpassar sig efter svenska lagar och regler,folk som springer runt på stan och skriker jävla svenne och sverige är skit är ju bara att skicka hem till sina ursprungländer utan dröjsmål, vad ska vi med dom till???
Precis likadant tycker mina invandrade jobbarkompisar,dom säger att dom inte förstår svensk invandrarpolitik,det är ju dom som är hederliga som får lida och ta emot skit,när politikerna inte vågar skicka hem dom kriminella invandrarna och dom som vägrar anpassa sig...
Hejsan!

Ofta när invandringspolitik kommer på tal så är argumenten att kriminaliteten minskar och att jobben ökar och ekonomin blir bättre...

Njaa..Jag har svårt att svälja allt det med hull och hår då kriminaliteten övertas av andra svenskar istället.

Och vad beträffar jobben och ekonomin har problemen idag mera med globaliseringen att göra så man ska nog vända sina argument mot andra element i stället tycker jag..hihihi..

Sedan så tror jag knappast att skatterna sänks pga minskad invandring eller att man kastar ut kriminella invandrare..

Det är att förenkla ett mycket större problem som beror på globaliseringen och monetarismen.

bubben:

För det första så verkar det föga imponerande att deras svenska är bättre än din, det säger liksom mindre än inget. Om deras svenska och deras utbildning var bättre än min och de likväl inte fick jobb; det hade förvånat.
Det finns nog ingenting så specifikt definierat som ”perfekt svenska”, men i begreppets ringaste mening får man nog anse att god grammatik, hög ordförståelse samt ett städat och korrekt dagligt tal kan räknas in bland grundpelarna.

För det andra föreslår jag att du konsulterar några väl valda böcker om monetarismen enär det förefaller som att du inte har den blekaste aning om monetarismens mest grundläggande innebörd.

Övriga delar i ditt inlägg väljer jag att inte kommentera eftersom du verkar låta globaliseringen klä skott för det mesta som är fel här i världen. Som vanligt utan att egentligen vara insatt i ämnet.
Hejsan!

Los Lovos:

Jag svarar dig på samma sätt fast spegelvänt tillbaka..!

God Jul!
Moget. Spegel spegel tillbaka. Är du 4 år bubben?
Hejsan!

Ok då..

Nej..För det första är inte föga förvånande att invandrare som har högre betyg i svenska och bättre utbildning än svenskar inte får jobb (händer dagligen) och jo..det verkar finnas nåt som heter "perfekt" svenska..(stockholmska kanske el. riksdialekt)

För det andra behöver jag inte läsa på om monetarism och globalisering.

För det tredje räknar jag inte globaliseringen/monetarismen som orsaken till alla fel men det kanske uppfattas så.

Men jag och Los Lovos lever i olika dimensioner..Han verkar ha sin verklighet och jag min..vi ser samma saker fast tvärtom mot varandra men det betyder inte alltid att det ena är bättre än det andra..Han verkar bara vara anhhängare av en annan värld än mig..

bubben:

Huvuddelen av dem som pratar ”rikssvenska” rent dialektalt, talar inte perfekt svenska i enlighet med de kriterier jag tidigare räknade upp. Självklart har dialekt och brytning betydelse, men endast marginellt.
Hur kan du påstå att invandrare med hög utbildning och perfekt svenska dagligen diskrimineras på arbetsmarknaden? Vad stödjer du dig på för källor?

Vad gäller monetarismen så måste du absolut läsa upp dina kunskaper, den har nämligen ganska lite att göra med det du tycks tro. I största allmänhet så bör du, detta har jag påpekat förut, sluta använda stora ord vilkas betydelse du endast har en vag uppfattning om och som konsekvent är irrelevanta för diskussionen.

Vi lever nog inte i olika verkligheter eller dimensioner, men jag som vet vad monetarismen innebär kan konstatera att en ekonomisk teori som ingalunda är ensamt rådande bland världens industriländer kan användas som klagomur för att man är arbetslös.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem