Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Usch

Usch

Jag tycker att det pyr av främlingsfientligehet på IS.
Det är skrämmande!

En del hänvisar till statistik vilket är menignslöst för man kan bevisa vad man vill med statistik.

Göcke raderar och stoppar trådar när det är meningsskiljaktigheter i kärleksfrågor, men låter gladeligen rasism och homohat explodera på dessa sidor.
Antal svar på detta inlägg: 79
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

m0zQit0z:

Jaha nu förstår jag......not
christer

läs igen

Håller med Christer, ganska obegripligt, det är svårt att hitta inläggets poäng. Jag tror att jag förstår att m0zQit0z vill skilja på bra och dåliga invandrare, att man inte ska generalisera o.s.v, men jag är inte säker.
Annons
som sagt, läs igen om du inte förstår
m0zQit0z/alla:

Jag tror inte heller att de flesta egentligen kategoriserar invandrare som kriminella belastningar, även om de första de träffat på vore sådana. Däremot tror jag att många människor (mig inräknat) "dömer" människor efter deras stil så att säga. Alltså om jag träffar på människor i snygg kostym och eleganta skor (eller motsvarande) så förväntar jag mig att de inte är kriminella, och om så är fallet i varje fall inte sysslar med just våldsbrott utan möjligen skattefuskar eller förskingrar pengar (hej skandiachefer).
När jag däremot stöter på människor klädda i "förortskostym" som t.ex. adidasbyxor, tröja med stor märkesblaffa, tung guldkedja runt halsen, stora skor med metallbeslag och gärna en keps på svaj, oavsett om de är invandrare eller blonda svenskar, ja då utgår jag från att smockan ligger i luften, och att kvinnoföraktet fullkomligt osar ut genom porerna - alltså passar jag mig för att hamna nära ett sådant sällskap.

Bubben/alla:

Svenskar ogillar att anställa människor som inte talar svenska ordentligt - det är allt!
Däremot invandrare som talar fläckfri svenska och har en relevant utbildning har synnerligen goda chanser på arbetsmarknaden.

Emellertid så koncentrerar sig många istället på att tillse sina krav/behov av hemspråk, egna kultur, rätten till parabolantenn (för att barnen helt ska slippa lära sig svenska språket inom hemmets väggar) och muslimska friskolor istället för att ge sig själva och sin familj de bästa möjliga förutsättningarna för framgång i Sverige.

Personligen bryr jag mig inte så oerhört, om folk är nöjda med ett okvalificerat låglöneyrke, en lägenhet i Tensta, en soffa, en parabolantenn och en tv att se egyptiska program på och önskar samma framtid för sina barn så får de väl vara det. Sverige är fullkomligt nedlusat med svenskar med ännu lägre ambitioner.
Hej!

Los Lovos:

Ehh..räknas brytningsfel eller dialekter som icke perfekt svenska?

I såna fall tycker jag att det är fel att stänga ute människor bara på grund av en sådan sak..

Och sen ska man väl inte glömma bort sitt ursprung bara för att man kommer till Sverige..

-------------------------------------------------------------------
--------

Och personligen tror jag lite på orsak och verkan..

Jag kan INTE tänka mig att just invandrare som är överrepresenterade i brottsstatisk vill vara det egentligen..

Jag kan heller INTE tänka mig att någon vill leva på bidrag...

Jag kan heller INTE tänka mig att man inte vill lära sig språket...

Jag kan Heller INTE tänka mig att min vill vara utanför det Svenska samhället...

Det är nog INTE så roligt...

-------------------------------------------------------------------
----

Sedan är det ju mycket gnäll också bara för gnällandets skull från svenskar...

Det finns ju ju nåt som heter: snacka går ju men snacka så det går är skillnad...
los lovos

svar från en bit av ditt inlägg:
jag tror barnen i familjer med eller utan parabolantenn själva vet vad dom vill.
det vet vi ju.
barn bryter sig ut och integreras i samhället mycket lättare än inskränkta vuxna.
och kan göra egna val när dom blir äldre.
(flugornas herre)

och hoppar till början av ditt inlägg.
..klädval har aldrig styrt mitt omdöme över *hur någon är* snarare intellektuellt förstående.
sen om det är välklätt eller kläder i trasor, struntar jag helt i.
eftersom jag vet, dom fattigaste, är dom som blir rikast,
det kan tolkas på olika sätt.
däremot avskyr jag folk som luktar illa... *asg*
anser att det finns onda/goda i både kostym och trasor.
och ännu mer ärligt, jag tycker inte ens om kostym!
(smaksak)
den enda som(enligt mig) passat i kostym var min morfar.
Jag tycker inre och yttre stil är viktigt. Det visar att man har respekt för sig själv och hur man presenterar sig själv för omvärlden. En person med ett välvårdat yttre inger mig mer förtroende än en slusk, då jag tolkar det som att den personen är slarvig vad gäller mer än utseendet och klädseln.
Hallåå... Det handlar inte om generaliseringar eller klädval..
Även om jag förstår poängen med era inlägg så är det inte där problemet ligger...

Någon skickade en länk i en annan tråd som handlade om ett till 99% etniskt vitt samhälle där kriminaliteten var förvånansvärt hög.. men samtidigt var arbetslösheten och sysslolösheten lika stor. Vilket bevisar att det inte betyder något vilken etnisk bakgrund man har, utan vikten av sysselsättning..

regards
:Mokos:
wicked

då skulle du inte gillat Jesus, han ägde inget, han gick omkring i det du kallar *ovårdad klädsel*

men det var ju oxo ytterst få som förstod honom..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem