Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Dansbandstävlingen på tv

Dansbandstävlingen på tv

Just nu sitter jag och väntar på detta TV-program. Jag har som ni vet ny TV med alla finesser. HD-ready och hela köret. Upplösning på gränsen till utlösning. Ha,ha!!

Har ni en gammal TV. Släng den. Köp en ny. Ni ångrar er inte.
Antal svar på detta inlägg: 143
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Thomas2. Det är ingen som tvingar Dig att titta på programmet! Gör något annat som Du tycker är intressant och roligt istället.
Lev livet leende, det underlättar, även om det tar emot ibland!
Nej men Estrid, vad var detta? Jag uttrycker bara min åsikt, och därmed förringar jag väl inte någon annans.

Jag förmodar du uttrycker din synpunkt och den kan lika väl vara rätt eller fel som min, men för att vi inte är överens så tänker i alla fall inte jag att uppmana dig att skämmas, det är ju trots allt bara en åsikt vi har, och hade vi inte fått ha olika åsikter så hade det aldrig blivit ett forum.

Ha en bra kväll
Hej alla!
Jag är 64 år och har alltid äskat att dansa. Tyvärr kan jag inte det numera, men under dansbandskampen har jag inte kunnat sitta stilla, om inte annat så har ben och armar "dansat" i alla fall.
Jag bor visserligen i Skåne, men har hela tiden röstat på LK. Deras arr gör det lätt att dansa, antingen det är foxtrot, bugg, eller något annat.
Att jag sedan gillar deras speciella sound bidrar också, men det är spelglädjen och att man ser hur roligt de har, som gör att jag gärna röstar på dem.
Scotts har blivit bättre och är inte ett "cover-band" längre, men det hela är svårdansat. De är bra att lyssna på, men att dansa till -nääää.
Jag gillar dansbandsmusik och lyssnar ganska mycket på www.dansbansdax.se. Självklart gillar jag Lasse Stefanz, (är född i Kristianstad - ha, ha)
Tyvärr tror jag att Scotts får så många röste p g a sångarens utseende. Det är ju tyvärr så, många gånger.
Tycker bara att det är synd att dansbandskampen snart är slut, så sedan blir väl den musiken bojkottad igen, misstänker jag.
Vi har 2 lokalradiostationer här i Skåne, Kristianstad och Malmö. Egentligen skulle jag lyssna på Malmö, eftersom jag bor i gamla M-län, men då blir man lurad att tro att man bor i Danmark. Nu vet jag inte hur det är där, men de har nästan aldrig spelat dansbandsmusik på den stationen, utom i specialprogram.
Jag tycker det har varit roligt att läsa era inlägg här, för de eventuella "oförskämdheter" som förekommer verkar ju bara vara på skämt och så tycker jag att det ska vara egentligen.
Så ett stort TACK till er alla för trevlig och rolig läsning. Ska gå in lite mer på det här forumet i fortsättningen, tror jag.

Mettan
Annons
Scotts kommer att vinna det här,på grund av sångaren,pricis som du sa MettamB.

Men var ska dom med den s.k. juryn?? Dom har ju ändå inget att säga till om. Sitter bara med för att göra sig kända.

Svt hade ju kunnat spara in dom pengarna. Dom fjanta sig mest,iallafall dom längst till vänster..

Estrid

Vi har bara en TV,så jag får lyda min fru!! Jag blir så illa tvungen att titta på denna cirkus!! Lyssna på denna KalleAnka!!
Thomas2!

Det är klart att det skall finnas en jury så vi får lite grepp om vad expertisen tycker. Svenska folket kan vi inte lita på. Dom röstade ju bort Euro:n trots att vi är ett EU-land. Något korkat gjort.

Spara pengar. Då kan vi stänga av TV:n och bara titta på vädret en stund.
Varför står det någon och visar väder på TV:n förresten.

Det har vi ju på datorn standby. Hela dygnet runt.

Varför har vi flera statliga kanaler med nyhetsprogram. Det är ju löjligt.
Jag har ju dessutom Västnytt. Det kommer 1 minut efter Rapport med samma dravel. Sedan säger hon " Vi påminner om att vi återkommer ,med
nyheter om 20 minuter.

leiake!
Jury??? Titta dom som sitter på tv4. Idol.Let`s dance,Is-dansen.

Ha,Ha Kalla du dom för jury?? Ett sånt beteende!! Jag svimmar av.
Denna tråd är reserverad för Dansbandskampen på TV1.Inte idol på TV4. Ni ser ju vilket intresse det är för detta skådespel. Snart 5000 medlemmar har varit inne.

MettanB hon tyckte vi var så trevliga här på Forumet så hon lovade titta in lite oftare.
leiake

Är det du som vunnit?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3940435.ab
Emans!

Tyvärr inte jag. Jag har dessutom tipskort och spelar över nätet. Dom håller reda på alla vinster. Det skulle alla ha. Då kunde inte detta ske.
Var inte denna tråd resaverad för dansbandskampem??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem