Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Dansbandstävlingen på tv

Dansbandstävlingen på tv

Just nu sitter jag och väntar på detta TV-program. Jag har som ni vet ny TV med alla finesser. HD-ready och hela köret. Upplösning på gränsen till utlösning. Ha,ha!!

Har ni en gammal TV. Släng den. Köp en ny. Ni ångrar er inte.
Antal svar på detta inlägg: 143
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

nja du leiake - HD-Ready är lägsta standard på en platt-TV. Det har alla - FullHD1080p är för närvarande högsta nivå. Dock bara intressant om man har en källa som kan lämna rätt signal dvs en blueray-spelare.
Tillbaka till Dansbandstävlingen då! Jag tyckte att Lars-Kristerz var bäst och roligast i går kväll. Mycket humor, självdistans och härlig dansmusik.
Vanelli !

Du har rätt. Men detta är ett bedrägeri utan motstycke. Hur kan man lura folk med att din TV är HD-Ready. Det skall ju klart uttalas att då behöver du en TV med både DVB-T och DVB-C. Annars kan du behålla din gamla.

Får du fel signaler i din antennanslutning då är det kört.

Sedan har vi HDTV. Det är inte aktuellt på överskådlig tid. Ni som har köpt en TV för 25000:- för att möta detta nya. Glöm det. Känn er blåsta.

Men jag vill framhålla att om ni ger fullständig information till er TV-handlare så får ni rätt grejer. Men ni måste veta vad som är vad. Tro mig!!

Jag är själv äckligt nöjd med min nya TV. Men jag måste ha en separat digitalbox. Det retar mig. Men man vänjer sig.
Annons
Godag Yxskaft!
Jag trodde i min enfald att vi skulle prata om dansbandstävlingen. Men "icke sa´nicke", allt blir teknik hur och vad man än säger.
Estrid !

Nu har vi delade uppfattningar. Bara namnet Lars-Kristers ger mig inga vibrationer,tyvärr Deras kostymer påminner mig om mina barn i sparkdräkt när blöjorna hade läckt. Ha,ha!!

Vinner dom så skall jag aldrig mer lyssna på dansbandsmusik. Jag lovar.
Bla, ha, bla, ha - lova det då. Jag tror heller inte att dom vinner, men det som övriga band visat upp hittills är ju inte heller mycket att rösta på!
Vi får väl se hur det går och gilla läget!
Estrid!

Man måste nog veta hur mycket jobb det är bakom kulisserna.
Jag spelar ju lite själv. Gitarr!!

Det tar sin tid. Jag lovar!!

Alla kan lära sig att spela ett instrument. Det hänger på tålamod och intresse. Tro mig.

Men så kommer vi till att få folk att lyssna och tycka om det du spelar.
Den grejen är inte lätt. Men Elvis han grejade det.
Alla kan lära sig att spela ett instrument. Javisst, men sen ska man få det att låta bra också. Jag spelar också instrument så jag vet också. Men det är skillnad på att spela och spela så folk vill ha mer. Det måste finnas spelglädje och det tycker jag har fått stå åt sidan för perfektionismen ibland. Blir det för perfekt blir det ofta tråkigt. Lars-Kristers var väl ett strålande exempel på spelglädje. Det var nog det som gjorde att dom gick vidare. Tittarna blev glada av att titta och lyssna på dom även om det var långt ifrån perfekt.
Att lära sig spela är inte svårt. Ja började spela Dragspel 1954. Mitt första spel hette "Minett 2,Hagströms. 1957 köpte jag Hagströms Arkordia Royal. Detta spelade jag över halva Småland med,ifrån kalas till bröllop.

Tjänade en del pengar på det. Gick aldrig någon kurs.

Men sagan tog slut nere på "Tosta Bonnadagen" i Ronneby,bakom Ronneby Brunn,ramlade borde jag och dragspelet i åar.

Sen den dagen går det inte att spela på det!! Men jag har det kvar..
babo43 !

Spelar jag perfekt. Då går folk ut på min altan och kollar utsikten i stället.
Jag är urdålig. Minst sagt.

Du måste ha något visst. Annars är det kört.

Därför tycker jag att denna dansbandstävling är så bra. Jag vet vad det handlar om. Känsla.

Jag tror faktiskt på Hennings. Mysiga flintskallar från Borås. Vi får se!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem