Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Dansbandstävlingen på tv

Dansbandstävlingen på tv

Just nu sitter jag och väntar på detta TV-program. Jag har som ni vet ny TV med alla finesser. HD-ready och hela köret. Upplösning på gränsen till utlösning. Ha,ha!!

Har ni en gammal TV. Släng den. Köp en ny. Ni ångrar er inte.
Antal svar på detta inlägg: 143
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

leiake !!Hur är det ställt med din svenska geografi? Alla vet väl att älvdalen ligger i nordöstra dalarna?
Nog tycker jag att CC & Lee borde tagit Lars Kristers plats ikväll. De var betydligt bättre. Jag gillar Lars-Kristers men det är ju ingen modetävling eller landskapstävling utan det handlar om bästa dansbandet. Inte är det väl någon här som på allvar tycker att Lars-Kristers sångare slår CC & Lee. Nej ikväll presterade inte det bandet det jag hade förväntat mig av dom. Tråkigt låtval och tveksam sång. Men det är en frisk fläkt och glädje vilket naturligtvis också ska belönas, men tyvärr - jag vidhåller att ikväll blev slutresultatet helt fel.
håller fullständigt med didg babo43. CC och Lee var hästlängder bättre än Lars Kristers. Lars Kristers sångare är inget som jag håller högt.
Scotts och CC borde det ha varit kvar!
Annons
Jag trodde inte heller att Lars-kristerz skulle gå vidare utan bli slagna av CC & Lee. Men som tur var så gick dom ju vidare. Han som spelar klaviatur i L-Kz sjunger bättre än han den stora me gitarren.
mrTaco!

Det finns så många älvdalar. Men jag vet nog mer än du anar. Ha,ha!!

Men ditt gäng Lars-Kristerz är nog ute ur leken. Dom är bra. Men...!
Hon min älskling i juryn. Den krulliga. Tycker nog detsamma. Jag älskar henne. Vilken karamell. Ofattbart.!!!
Jag vet inte om jag tycker att det var tur att Lars-Kristers gick vidare. För vem var det tur? Inte för danbandskampen i vart fall. Jag vet inte varför man ska rösta lokalpatriotiskt eller vad det nu är. Danbandskulturen, precis som all annan kultur, måste förnya sig för att överleva. Som jag tidigare skrev så tyckte jag Lars-Kristers var ett kul inslag med glada amatörer. Men det är där dom fortfarande är. Visserligen är dom bra musiker, men sången håller inte måttet. Det finns många bra musiker som aldrig når så långt som Lars-Kristers har gjort. Men nu är det dags att gå vidare i dansbandskampen och låta några som verkligen är värda att vinna göra detta. Lars-Kristers har lekt färdigt, Detta är vad jag tycker. Danband är så mycket bättre än Lars-Kristers.
lyssnade djupt på guitarr boogie vilka inproviseringar...lyssnat tidigare slentriant..
leiake! Du slutar aldrig att förvåna mig, men sånt kallas för gubbsjuka.
Men snacka om Larz-Kristerz vad hade CC & lee ? det sämsta tänkbara i artist kläder. Dom har väl ändå stannat i ABBA åldern Varför då inte NOVA.kan tänka mej att det är dansbands maffior som även röstar.Direkt några höjdare har det väl ändå inte varit tidigare.Men får Jannez från Östersund Martinez från Sundsvall äka hem nästa helg...och L-K blir kvar..då vet jag inte...men Scotts är ju ett superband
I morgon är det Dansbandskampen.

Det är nog 15 år sedan jag såg fram mot ett vettigt program på TV.
Om jag inte minns fel så längtade jag efter Bingolotto. Tror det var år 1992.
Otroligt men sant. Men så var det.

Som jag har nämnt tidigare. Har 50 kanaler på TV med bara mord och matlagning+reklam. Jag orkar inte längre.

Sedan vill folk ha fildelning på toppen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem