Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Dansbandstävlingen på tv

Dansbandstävlingen på tv

Just nu sitter jag och väntar på detta TV-program. Jag har som ni vet ny TV med alla finesser. HD-ready och hela köret. Upplösning på gränsen till utlösning. Ha,ha!!

Har ni en gammal TV. Släng den. Köp en ny. Ni ångrar er inte.
Antal svar på detta inlägg: 143
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Hej igen!
Igår kväll pratade min dotter och jag om dansbandskampen. Hon liksom jag är helförtjust i Lars-Kristerz. Hon sade också att Scotts kommer att vinna p g a sångaren och hans utseende. Dottern jobbar som personlig assistent till en tjej i 40-årsåldern och den tjejen röstar på Scotts, för att sångaren är så snygg. Jag när jag hör sådant. Det resonemanget liknar för mycket Idol, vill jag påstå. Dottern hade också ringt minst 10 gånger och röstat på LK, liksom jag. Om de kommer i närheten av Skåne, ska jag i alla fall åka och lyssna på dem och till och med försöka dansa lite grann i alla fall.
Juryn ja, inte är de roliga precis, för de verkar bara vara ute efter "nya grepp" hela tiden. Det är säkert bra, men ska man inte kunna dansa till ett dansband, utan att behöva växla mellan foxtrot, tango, slowfox och bugg hela tiden, under SAMMA låt? Undrar om de dansar själva!
Jösses MettanB så glad jag blev när jag läste Ditt inlägg!
Du har ju helt rätt i allt. T ex att många röstar enbart för att sångaren i Scotts är snygg! Och Dina ord om juryn är också så braaa!
Hur det nu än går i fortsättningen, så kommer L-Kristerz att fortsätta sprida glädje omkring sig var de än är. Jag har hört dem i Radio Dalarna flera gånger och bara genom att lyssna "känns det" att grabbarna är lika trevliga som de ser ut.
Heja L-Kristerz!
Ni är ju helt pantade.
Det har funnits ett flertal orkestrar som varit helt klart bättre än LK.
Annons
Skönt att höra Estrid!
Jag har lite av deras musik på min externa hårddisk, men ändå ska det bli spännande när deras nya skiva kommer. Dessutom gläder det mej att dottern, som tillhör en yngre generation (44 år) också tycker om dansbandsmusik, även om hon inte har hållit på med gammeldanskurser på samma sätt som jag. Det medför tyvärr, att hon inte dansar, vad hon kallar "kasedans", tyvärr och det är synd, eftersom jag vet hur roligt man kan ha och vilken glädje det är att dansa. Det finns ju massor med bra dansband och jag hoppas verkligen att SVT gör något liknande igen, för dansbandsmusiken har varit mobbad tillräckligt länge. Den musiken är ju en alldeles egen kultur, och den får bara inte försvinna. Just nu sitter jag och lyssnar på väldigt blandad musik från hårddisken, både dansband, 50-60-70-talsmusik. Åter till LK, så var det en väldigt svår låt de fick i dansbandsklassikern. Den gick inte att göra mycket av, men den gick ju att dansa till och det måste v'äl ändå vara meningen, eller hur?
Hej Per Ask!
Visst är vi pantade, men vad gör det? Det är bara kul med lite olika åsikter. Jag tyckte väldigt mycket om de där Ceece & Lee och dem ville jag ha med istället för Scotts. Men det gick tyvärr inte vägen, hoppas bara att man får höra mer av dem ändå. Tror jag har sagt det tidigare, men jag gillar LK för deras spelglädje och sättet att göra oväntade arr m m på. Utöver det tycker jag om att de inte har tillstymmelse till elektroniska prylar alls, utan allt de har är från 70-talet och det fordrar att de verkligen behärskar instrumenten. Deras kostymer är ju bara en rolig grej och ska ju påminna om 70-talet med de vansinniga platåskorna och allt. Jodå, jag hade också sådana och gick med, idag begriperr jag inte hur jag lyckades gå med dem utan att stå på näsan eller öronen. Skulle nog inte klara av det idag.
Än en gång bra MettanB!
Och Du Per Ask, är nog lite för ung för att förstå hemligheten med Lars-Kristerz och deras sätt att vara sig själva och spela egna arr utan syntar och annat kollijox! Så som dom spelar nu, lät det på "den gamla goda tiden" på logar och danshak i bl a de jämtländska byarna när jag var ung och "flängde runt" på alla möjliga och omöjliga danshak.
Visst jag Estrid. Glömde min ungdom :=). Självklart så går det bra att dansa till LK, men jag kan för mitt liv inte tycka att det är kul, utan jag tycker de är tråkiga att dansa till.
-Jag tycker att de sjunger dåligt.
-De har tråkig musik, dvs det saknar det där lilla extra som gör det kul att dansa. Jag tycker att de spelar mekaniskt tråkigt.
Yuipeeeeeeee! Trots alla "stora välkända band" som deltog ikväll så gick Lars-K till final!
Nu är dom i finaaaaaal Larz-k!! Tänk det ska vara dalmasar som kan underhålla oss så här härligt!!! Ett stort grattis till gänget.
Ja, det är toppen, Hoppas verkligen att de vinner och CCee¨& Lee kommer på andra plats. Scotts har blivit lite trötta och visar ingen spelgläjde. På tredje plats vill jag ha Jenny Salén och på fjärde Bengt Hennings och först därefter Scotts.
Så ser min önske lista ut.
Hur ser era önskelistor ut?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem