Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: InternetStart

Dansbandstävlingen på tv

Dansbandstävlingen på tv

Just nu sitter jag och väntar på detta TV-program. Jag har som ni vet ny TV med alla finesser. HD-ready och hela köret. Upplösning på gränsen till utlösning. Ha,ha!!

Har ni en gammal TV. Släng den. Köp en ny. Ni ångrar er inte.
Antal svar på detta inlägg: 143
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Nästa »

Hej igen!
Igår kväll pratade min dotter och jag om dansbandskampen. Hon liksom jag är helförtjust i Lars-Kristerz. Hon sade också att Scotts kommer att vinna p g a sångaren och hans utseende. Dottern jobbar som personlig assistent till en tjej i 40-årsåldern och den tjejen röstar på Scotts, för att sångaren är så snygg. Jag när jag hör sådant. Det resonemanget liknar för mycket Idol, vill jag påstå. Dottern hade också ringt minst 10 gånger och röstat på LK, liksom jag. Om de kommer i närheten av Skåne, ska jag i alla fall åka och lyssna på dem och till och med försöka dansa lite grann i alla fall.
Juryn ja, inte är de roliga precis, för de verkar bara vara ute efter "nya grepp" hela tiden. Det är säkert bra, men ska man inte kunna dansa till ett dansband, utan att behöva växla mellan foxtrot, tango, slowfox och bugg hela tiden, under SAMMA låt? Undrar om de dansar själva!
Jösses MettanB så glad jag blev när jag läste Ditt inlägg!
Du har ju helt rätt i allt. T ex att många röstar enbart för att sångaren i Scotts är snygg! Och Dina ord om juryn är också så braaa!
Hur det nu än går i fortsättningen, så kommer L-Kristerz att fortsätta sprida glädje omkring sig var de än är. Jag har hört dem i Radio Dalarna flera gånger och bara genom att lyssna "känns det" att grabbarna är lika trevliga som de ser ut.
Heja L-Kristerz!
Ni är ju helt pantade.
Det har funnits ett flertal orkestrar som varit helt klart bättre än LK.
Annons
Skönt att höra Estrid!