Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

antipiratbyrån

antipiratbyrån

Hej..tänkte att vi kunde öppna en tråd angående folkets inställning till nerladdningar av diverse musik o program som är av karaktären upphovsrätts skyddat material..
fråga 1: ska allt vara gratis för nerladdning på nätet?
fråga 2:eller ska det bara gälla tex..Musik?
fråga 3:Hur ska upphovsmannen/kvinnan då kunna få betalt för sina alster/prgrm. mm, om allt ska vara gratis för nerladdning?

Ska alla betala kanske en typ av "extra licens typ tv-licensen eller så,för att möjliggöra fria nerladdningar via internet?
kanske? ja vad vet jag..kom med förslag..MvH Lasse-undrande
Antal svar på detta inlägg: 78
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 Nästa »

Spela upp filmen i datorn? Lägg texten sub/srt i samma mapp som du har filmen....
Göcke:

Detta med så kallad lyxskatt då?

Hur funkar det?
:) hej bubben det var ett tag sen , vet inte det har inte jag någon :)
men det är väl skatt på skatt eller vad tycker du.
eller är det en siameskatt

loan vi får testa när vi är inloggade samtidigt.
Annons
loan:
Döp om textfilen till samma namn som filmen, och lägg den i samma mapp, så ska det fungera.

Och om du vill starta ett nytt inlägg så fungerade det iaf för mig genom att göra det via länken till höger.
Oj, det var visst en stund sen jag laddade om sidan
1. Varför ska det vara gratis på nätet? Det kostar överallt annars.

2.????

3. Redan nu finns det ju som många påpekat ställen att ladda hem musik på till en rimlig summa-men varför gör folk inte det då?

Det egentliga problemet är väl att det är så lätt att klicka på nåt på nätet och vips är det i datorn...samma människor som hejdlöst tankar hem musik och film till datorn skulle ju aldrig komma på tanken att låta bli att betala för varor i en affär...eller?

Det är väl bara att inse fakta-det finns inget sätt att få stopp på det....så det borde satsas på hur man kan göra det intressant att skaffa varan på laglig väg istället för att ödsla resurser på en tandlös lag.
Hej!

Det kommer nog att bli som förr i tiden..
Man håller sig till sin artist/grupp etc..
Ex..jag var synthare och köpte BARA Depeche Mode:s skivor eller min kompis som gilla ABBA köpte BARA ABBA:s skivor och hur mycket tjänar skivbranchen på det då???
Hej på er Ja att ladda ner film och musik Som ej har kommit ut ännu det är fel tycker jag, men gammalt som knappt går att få tag på är ok jag har hittat filmer och musik som är stört omöjligt att köpa dvs.gamla saker är det fel eller? rätta mej
Jag vill bara säga att jag stöder nedladdning.
Tänk om vanliga arbetare kunde spela in det dom gör o sen sälje i butik som film eller ljud.
NÄ musik har ,innan teknikens under inträdde ,i tusentals år gått ut på att framföras direkt inför lyssnare.
Musiker o skådespelare är redan priviligierade genom att leka sig genom livet.
Att sälja en skiva innebär att artisten får betalt utan att prestera ett jota.
Dessutom motarbetar nedladdning kommersialiseringen o ökar mångfalden,precis som det ska va.
Så e de!
(Jag är musiker sen 20 år)

Ladda ner så mycket ni kan innan det är för sent!

Det är mycket snack om hur man skall få rätsida på problemet med nedladdningar, och så länge lagen är skriven för att skydda individen, så kommer det att vara fritt fram att ladda ner så mycket det går! Det finns inte resurser att ta hand om alla människor som nyttjar denna tekniken.

Men.......

Ta det ett steg längre, så kommer alla ipadresser att delas ut av en gigantisk DNS server som står centralt placerad och all trafik kommer således att gå genom denna, i denna server kommer det att ligga program som övervakar trafiken, och så snart du tankar ner en fil som har ett copyright skydd så kommer det automatiskt att generera i en räkning som skrivs ut och läggs på din abbonemangsavgift. Lite grann som att ringa till Rädda barnen, det läggs på din telefon faktura....

Men som det ser ut nu, så är detta inte genomförbart, men det kommer att bli.... om några år... Jag tror fildelningens gratis tid kommer att vara ett minne blott om 10 år! Då gäller det ju att ligga i lite nu, så att man har ett bra skivarkiv när det börjar kosta X-tra!

Keep on downloading!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem