Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

antipiratbyrån

antipiratbyrån

Hej..tänkte att vi kunde öppna en tråd angående folkets inställning till nerladdningar av diverse musik o program som är av karaktären upphovsrätts skyddat material..
fråga 1: ska allt vara gratis för nerladdning på nätet?
fråga 2:eller ska det bara gälla tex..Musik?
fråga 3:Hur ska upphovsmannen/kvinnan då kunna få betalt för sina alster/prgrm. mm, om allt ska vara gratis för nerladdning?

Ska alla betala kanske en typ av "extra licens typ tv-licensen eller så,för att möjliggöra fria nerladdningar via internet?
kanske? ja vad vet jag..kom med förslag..MvH Lasse-undrande
Antal svar på detta inlägg: 78
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8

Göcke:

Köp hårddiskar istället för skivor
Du har så rätt så Los Lovos
men det funkar inte att spela dem i min cd-spelare
eller bilstereon
Om DIs inställning står sig - att IPnr är personuppgift och att Antipiratbyrån agerat brottsligt så bör drabbade kunna begära skadestånd enl Datalagen. Om Antipiratbyrån via polis/åklagare agerat mot ngn via dess IPnr så bör detta vara en rimlig slutsats samt att ev åtal underkänns pga av brottslig verksamhet från anmälarens sida/Antipiratbyråns sida.
Ska bli intressant att se rättsfall på detta!
Lycka till ni som drabbats.
Annons
Göcke: CD-spelare? Köp en MP3-spelare! ;)
Birger: om APB får avslag på sina ansökan om tillstånd, vilket det är väldigt stor chans till, så ser deras framtid rätt mörk ut. Trots den nya lagen som träder i kraft snart, så blir den ju helt meningslös då.
Vem vet, APB kanske har sett sina bästa dagar! När dom ej längre kan arbeta på samma sätt utan att bryta mot lagen, ja, hur pass intresserade blir Musik, film och spelindustrin av att anlita dom?
Jag tror och verkligen hoppas att dom får så stora förluster av detta att dom blir konkurssatta och ej kan fortsätta sin verksamhet.
Med dom metoder dom har använt sig av, så kan jag säga detta utan att skämmas eller ha dåligt samvete.
Fajjer , jo MP3-spelare har jag, men den går inte att sätta i bilstereon om jag inte bygger om den förståss.
Göcke:

Jag har ingen bilstereo eftersom jag inte har en bil eftersom jag inte har ett körkort eftersom jag gillar tunnelbanan.
Men jag har hjälpt far min att skaffa en liten pryl på mp3 spelaren som sänder FM vågor som man tunar in på bilradion (eller vilken radio som helst).
Så där har han 20 Gig mp3:or med sig i bilen.
Hela konkarongen ansluts dessutom till Cigguttaget i bilen så mp3spelaren blir laddad under bilfärd .. ganska smidigt va?

Sida:
« 6 7 8


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem