Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Rika Onyktra Kärringars Sällskap

Rika Onyktra Kärringars Sällskap

ROKS alla kärringar i den innersta kretsen borde brännas på häxbål. Den stora häxan Eva Lundgren skulle följas av Gunilla Ekberg s.k sakkunning på regeringskansliet, ordföranden Irene von Wachenfeldt och sist men inte minst tokkärringen framför alla andra Maragaret Winberg skulle tillsammans få en enkel resa till blåkulla där dom hör hemma.
Tänk om en man uttryckt att alla kvinnor är horor vilket man lätt skulle kunna bevisa bara man tog till knep a´la Lundgren. Mullig mansgris är legitimt att säga, men inte fläskiga kvinnosuggor.
Vi män vi tiger och samtycker bara för att det politiskt korrekt. En efter annan träder fram och säger att de är feminist. Jag anser att det enda dom är feministiska d.v.s. kärringar i dess sämsta betydelse.
Avslutningsvis, genusforskning vilket snömos! Forskningen om andar och andra ockulta företeelser är faktiskt mera seriös än vad genusforskningen är. Genus eller könsmakt det finns bara hos häxorna och män som kan tjäna en hacka på att hänga dessa damer i kjolarna.
Antal svar på detta inlägg: 92
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

Putte:

Jag antar att du har studerat frågan ingående på något av Sveriges universitet?
Alldeles riktigt Los Lovos. Uppsala Universitet! Och tack vare såna bakåtsträvare som mig så åkte äntligen en av tokkärringarna ut i kylan ordföranden i ROKS Irene von Wachenfeldt. Det är nog bara en tidsfråga innan Eva Lundgren får packa ihop sedan det visat sig att hon har snomasat ner hela Sverige. Ingen kan väl vara feminist inte ens kvinnor. Det enda rätta är individualist alltså en som ser till individens bästa.
Den enda som ställde upp för Irene var riksfyllot välkänt eller om ni så vill ökänt sådant tillika brottslingen Gudrun Schyman.
-ismer är jag allergisk mot. Feminism är en term som kan täcka vad som helst och nästan alla politiska partier kallar sig numera feministiska. För mig är det självklart att kvinnor och män skall ha lika möjligheter och det har dom i väldigt hög utsträckning idag i Sverige. Det finns kvinnliga chefer på många platser.

Sedan har vi den här ROKS-falangen med sina förgreningar in i regeringen (tack vare Margareta Winberg) som ju helt flippat ur. Dom har lyckats plantera konceptet 'könsmaktsordning' som en statsunderstödd sanning liksom att skillnader i egenskaper mellan kvinnor och män är huvudsakligen miljöbetingade.

Det hela påminner om Stalins stöd till Lysenko, Stalin gav sitt stöd till en totalt ovederhäftig sk forskare som påstod att förvärvade egenskaper kunde ärvas. Alla riktiga forskare insåg att han var snurrig men eftersom statsmakten (=Stalin) gav sitt stöd var de tvungna att sjunga med.

Annons
Ramon:

Det finns i dagsläget seriösa forskare som anser att förvärvad kunskap kan ärvas.
Los Lovos:
Ja inga sanningar är absoluta inom forskningen, förstås.

Dock finns inga seriösa forskare som liksom Lysenko hävdar att nedärvning av förvärvade egenskaper förklarar giraffernas långa halsar: Han trodde att giraffernas halsar blev längre generation efter generation eftersom individerna sträckte lite mer än mamma och pappa. Den accepterade förklaringen är urvalsprincipen: dvs girafferna har långa halsar för att de som slumpvis haft högre halsar genom årtusendena haft lättare att nå trädtopparna medan kortare kompisar svalt ihjäl.

Det jag inte förstår är att alla dessa klimakteriestinna tanter får komma undan så lätt. Kommer ihåg när Stig Malm släppte den världsberömda kritiken mot f-stimmet. Oj vilket herrans liv det blev trots att karln hade rätt.
Nu när häxorna samlas vid grytorna och kokar ihop den ena soppfadäsen efter den andra så låter man det bara vara. Dom stackrarna har ju blivit felciterade. För det vi alla hörde det har dom inte sagt.
Ytterligare en frågor som dyker upp är, hur rikshäxan själv Eva Lundgren kan utnämnas till professor i sociologi trots att hon är historiker och hur Gunilla Ekberg kan få sitta kvar som sakkunnig. Den enda sak vi vet med säkerhet att hon kan är att hata män!
Det man också kan fråga sig är hur ett stolpskott som Margareta Winberg kan utses till ambasadör i Brasilien när hon borde ha skickats till Yttre Mongoliet utan arvode.
Putte, hehe, ja det ligger något i det du säger...
Bakom de här utnämningarna ligger förstås ett substansiellt stöd från regeringshåll: Läs Margareta Winberg. Hon har slukat tokerierna med hull och hår och från sin position i Brasilien har hon inte riktigt fattat att korthuset faller ihop utan hon trampar på med intervjuer i brasiliansk press som hon nu efter hemkomsten har svårt att slingra sig ur.
Den briljanta Bo Rothstein har ju framhålit att om inte Eva Lundgren kan visa sina källdata (=dvs stödja sina uppgifter om ritualmördade barn med fakta) så är det på vanlig svenska forskningsfusk och det är det fulaste som finns i forskarvärlden.
Jag tror faktiskt på det Los Lovos skriver att förvärvad kunskap kan ärvas spciellt om den kan förenas med ekonomiska fördelar. Beviset för detta är ju att den ena tokkärringen efter den andra avlöser varandra på löpmeter. Se bara på följande personligheter, Claes Jämställdhet Borgström , Lars Skrivkunnig Lejonborg, Mona kontofifflare, Gundrun Skattebrottsling, Jens JAjA Orback och naturligtvis hela ROKS-eliten. Alla dessa har verkligen ansträngt sig för att dra den svenska mannen i smutsen.
Vi män är djur, pedofiler, våldtäktsmän och våldsverkare. Tack vare slipade argument från någon tankesmedja så har vi män fått tiga, lida och tåla allt.
För, håll med om att det var svårt att föra fram kritik mot feminister och feminismen fram till dess att journalisten Evin Rubar avslöjade den innersta kärnan inom ROKS.
Jag förstår inte varför dessa tanter är så hatiska mot män. Ingen man i världen skulle väl ens skänka dessa "skönheter" en enda blick. Jaha, kanske det är det som är svaret. Vem vet?
Putte:

Vad är du så upprörd över egentligen? Det verkar som om du behöver få en stor kram och gråta ut rejält..
ROKS alla kärringar....
Jag jobbar lokalt inom en Kvinnojour. Det som framkommit i TV resp. pressen om manshat etc tar jag avstånd ifrån. Så funkar det inte i praktiken. Hur är det i praktiken? Vi som jobbar med detta har ofta en lång erfarenhet av livet både positiva som negativa sidor. Vi har praktiska erfarenheter i ryggen.
Kvinnor misshandlas av män. Vi tar hand om dessa och hjälper dem att på deras villkor få möjligheter till ett nytt liv för de ska ju inte behöva leva med en man som misshandlar dem, det är vi väl alla överens om. Det är inte helt enkelt att jobba med dessa fall. Vi möter alla möjliga problem och säkert är det inte alltid den ene det beror på att våld används. Vi tar dock alltid avstånd från våld i relationer och tycker att det satsas alldeles för lite på förebyggande verksamhet/familjerådgivning när det blir problem.
Män som tar till våld mot kvinnor har dock gått över gränsen - hoppas vi är överens om det.
Varför offra vrede på namngivna personer som du Putte Gunn gör. Du går över gränsen tycker jag i detta forum - "brottslingen" m fl. Du närmar dig förtal - det ska vi inte hålla på med i detta forum.
Kom gärna med förslag om hur vi ska få ned kvinnomisshandeln!
Hur ska vi som medmänniskor ingripa när grannar har det jobbigt? Kan vi hjälpa varandra på något vettigt sätt?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem