Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Rika Onyktra Kärringars Sällskap

Rika Onyktra Kärringars Sällskap

ROKS alla kärringar i den innersta kretsen borde brännas på häxbål. Den stora häxan Eva Lundgren skulle följas av Gunilla Ekberg s.k sakkunning på regeringskansliet, ordföranden Irene von Wachenfeldt och sist men inte minst tokkärringen framför alla andra Maragaret Winberg skulle tillsammans få en enkel resa till blåkulla där dom hör hemma.
Tänk om en man uttryckt att alla kvinnor är horor vilket man lä...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 92
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Nästa »

nane du har både humor och insikt. Däremot tar du fel för jag avskyr män som slår de är kräk.
Alltnog, titta hur det ser ut inom vård, skola och omsorg så ser du att kvinnor liksom män ogärna släpper en inkräktare över bron. Och det är ingen tillfällighet att männen flyr dessa fält för jag har jobbat inom vården är numera inom skolan. En myt är att det beror på lönen att männen ger sig av. Det är alls inte sant utan orsaken är den kvinnoanda som lägger sig över dessa arbetsplatser. Skolan och vården vore toppenarbetsplatser om någon vågade ta steget och köns-segregera.
Jag var på en föreläsning i Uppsala för tre år sedan och där framförde en förläsande skolsköterska att könsuppdelade klasser i gymnastik skulle vara till fördel framförallt för flickorna. I dagsläget får tjejerna ta emot alltför mycket och alltför hårda smällar av killarna. Försök som gjorts har också visat att tjejerna fått bättre gympalektioner.
Tack Los Lovos att du försvarar yttrandefriheten!
Los Lovos:

Är du inte född igår och har läst lille Puttes inlägg borde du vid det här laget förstå vad jag menar.

Om du inte ingår i klubben Grabbarna Grus ?

Usch vad illamående jag belv nu, självklart anmälde jag inlägget.
Hoppas fler vettiga människor ser det och gör detsamma

plzzzzzz...VÄX UPP GOSSAR..SKAFFA ER ETT LIV


Göcke/Daniel:

Allvarligt talat: Notera språkbruk, värderingar o ta bort Putte Gunn illa kvickt. Han är inte bara rasist. homofob utan även sexist. Riktigt snuskigt pervad i sina värderingar om kvinnor. Eller skaffa honom en gratis resa till rehab på Beckomberga.

Där finns det experthjälp
Nej då Putte-jag syftade inte på att DU tyckte det var okej att slå.
Efter att ha läst inläggen verkar det som om många män är rejält bittra och förbannde på kvinnor-och då kan man ju fundera över om det har med makten att göra.

Jag håller med dig om att det är precis lika svårt för en man som för en kvinna att komma in på en arbetsplats som har en tradition av att enbart hysa det motsatta könet-jag har själv upplevt hur kvinnor ifrågasatt männens motiv att jobba inom barnomsorgen.

Just såna här saker beror ju på att vi i första hand tittar på personens kön och sen på personlighet-själv gillar jag att jobba med karlar och har gjort många gånger-men jag föredrar en blandad arbetsplats-det ger ju faktiskt all som arbetar där en möjlighet att lära sig något.

Ofta säger vi att vi inte förstår oss på det motsatt könet-kan det bero på att vi aldrig ser dem som vänner utan bara som potentiella partners?
Annons

Putte lille !

* Slår upp Beckomberga sjukhus på vägkartan *
Nina:

Vad jag tycker om puttes inlägg har ingenting att göra med hans rätt att uttrycka sin åsikt.
Yttrandefriheten är alla friheters grundpelare. Utan den är världen dömd till barbari.

Tack vare inskränkta lågpannade människor som du så kan krigshetsare som Bush och bin Ladin lyckas förstöra världen.

Det börjar bli tjatigt, men jag tvingas än en gång citera Voltaire:
"Jag avskyr dina åsikter, men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem."
Suck, Los Lovos, precis som jag var på väg ut till sommaren, jämställer du Bush och Bin Laden.
Hur har du det med din grundläggande analys?
Bush är demokratiskt vald ledare för världens mäktigaste land. Jag tycker personligen extremt illa om mycket av hans inrikespolitik, och jag delar få av hans värderingar, speciellt svårt har jag med de religiösa övertonerna. Utrikespolitiskt har han gjort det han måste.
Bin Laden är terrorist med värderingar som en liten ynka fanatisk klick delar. Han är motståndare till demokrati och frihet. Han vill att världen ska styras av mullor och han är beredd att döda dig om du står i vägen.
Världen är bättre utan Saddam och den kommer att bli ännu bättre utan Kim Sung Il och teokraterna i Iran. För att inte tala om Robert Mugabe.
Nu försvinner jag från debatten för helgen - sommaren kallar!
Jag delar förstås totalt din syn på yttrandefriheten,
Ramon:

Vadå demokratiskt vald? Första omgången röstade de flesta för Gore, och i både andra och första omgången så finns det enormt mycket som talar för omfattande valfusk. Anledningen till att han krigar sig igenom sin tid vid makten är troligen för att vända uppmärksamheten dels från hans keffa inrikespolitik men mestadels hindra alla från att grundligt undersöka det förmodade valfusket.
Ramon:

Jag vill inte verka för paranoid, men har det aldrig slagit dig att bin Ladin och hans män är tränade av CIA?

Nina jag använder här det språkbruk kvinnor nu använt en längre tid mullig mansgris blir alltså fläskig kvinnosugga. Jag tror inte att jag kan framstå som pervers bara för att jag inte gillar homoadoptioner. ROKS innersta kärna avskyr jag och alla som håller med dem om att karlar är pedofiler, våldsverkare och djur. Detta gäng tillhör häxsläktet och vad man gjorde med såna känner du nog med all säkerhet till.
Vad språkbruket anbelangar så tror jag du kan finna värre formuleringar än mina. Nu var det ju så att jag hoppade på kvinnligheten och då slog stasi-takterna till med full kraft. Anmäl anmäl blev ledstjärnan. Visst gör det ont när knoppar brister!
Los Lovos har rätt att yttrandefriheten måste värnas, men också att USA idag är en bananrepublik. Folk med rösträtt plockades bort, fiffel med rösträkningen samt fiffel med poströster förekom. Idag kan man visa att så skedde. Trots det så fick Al Gore fler röster och USA är ett land med en i princip självutnämd president. För Bush är allt annat än folkvald!
Visst kan man likna Bush med Bin Laden. Tänk hur mycket lidande Bush har ställt till med i arabvärlden. Han gick in med full styrka i Irak genom att ljuga för folket liksom Blair. Han blev varnad, men körde sitt eget race och nu kommer räkningen. Terrordåd efter terrordåd pryder löpsedlarna. Tänk om inte oljan hade varit så viktig undrar hur det sett ut då?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem