Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Älska vargen

Älska vargen

Vargen har sedan urminnes tider väckt känslor, beundran, fasa och rädsla, nyfikenhet mm. På gott eller på ont kommer vi inte att ge oss förrän vi har fått slakta den Svenska vargstammen i sin helhet. Sverige har en mycket liten stam, 90 st.
Det borde vara enkelt att skjuta av den. ”Alla vargar bör skjutas, säger aktivisten Malte Sandström.” i Aftonbladet. En enkel lösning på ett problem som har 100 tals år p&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 86
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Vi som bor i de djupa skogarna anser detta vara våra marker, sen att en och annan turist kommer på besök räknas inte. Bara för några år sedan fanns inte dessa djur, men så sent som i sommar hade vi björnspår i vårt trädgårdsland. Nu är det bara att vänta på att gråben skall komma och lämna sina avtryck.
Nej skjut undan skiten så det blir rent och tryggt i vår natur!
Jo de finns även här i Bergslagen.
Det var inte bra! Kanske en svensk storvilts safari kunde locka ut alla skrivbordsknuttar som värnar om djurens rättigheter att delta? Först en visning och sedan avskjutning, det vore nåt det för alla som vill leka överlevare.
Annons
Batting, du är en klok människa!

Leif, vill jag inte ha inbrott låser jag om mig. Så får väl fårägarna/renägarna också göra. Sedan ligger inte mitt jobb i Köpenhamn.

Putte Gunn, du har inte en aning om vad jag sett, eller inte. När det gäller natur/djur har jag nog sett och upplevt mer än vad du kommer att uppleva resten av ditt liv!
Förmodar att du besökt Skansen ett par gånger eftersom du uttalar dig som du gör men tydligen utan någon som helst vetskap om vad konstnaden blir för att hänga in renar. Mycket stängsel blir det!
Nej som sagt skjut undan otyget så att det blir rent och tryggt i vär natur. Vi har klarat oss utan dinosarier en lång tid nu. Det kommer att gå lika bra att vara utan järv,björn och varg också. Efter ett tag nöjer sig alla med att dom finns på bild för någon större nytta gör de inte, jo förhöjer spänningen på jakten.
PS: hägna in skall det vara. Leif är på hugget idag!
Putte Gun:
Skansen är en plats jag aldrig varit på, inte heller djurparker eller zoo. Jag föredrar att uppleva dem i det vilda och fria!

Om du nu förespråkar att skjuta undan dem, så glöm inte att förkläd dig till en varg!!!!
Här nere i Bergslagen har vi ju fått yttligare ett trevlig djur. Vildsvin! Jag måste säga att av Varg, Björn, och Vildsvin så är jag nog minst rädd för vargen. Men än så länge har jag ju iofs inte sett någondera. Jag har bara sett ett lo på håll. Och du Putte, visst skulle vi kanske klara oss utan vargar, men personligen skulle jag ju klara mig bra utan renar också. Renar skall man nog inte hägna in. Det är ju ett av våra "Tamdjur" som faktiskt har en chans att springa undan. Precis som Älgen. Det är ju ingen som tycker att vi skall spärra in dem.
Åjo det finns även dem som tycker renar skall inhägnas trots att det är ett vandrande djur som rör sig över stora arealer. Jag förstår inte denna förkärlek för rovdjur. Vad är det som är så förbaskat märkvärdigt med dem?
Om vi nu skall ha tillbaka alla rovdjur varför inte värna om vägglusen. Denna lilla gynnare är i så fall värd all omtanke liksom huvud- och flatlusen. Varför inte döpa om dem till små rovdjur!
Måste ringa Christina hon borde väl känna för dessa utrotningshotade arter.
Putte:
De tillhör vår fauna!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem