Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Älska vargen

Älska vargen

Vargen har sedan urminnes tider väckt känslor, beundran, fasa och rädsla, nyfikenhet mm. På gott eller på ont kommer vi inte att ge oss förrän vi har fått slakta den Svenska vargstammen i sin helhet. Sverige har en mycket liten stam, 90 st.
Det borde vara enkelt att skjuta av den. ”Alla vargar bör skjutas, säger aktivisten Malte Sandström.” i Aftonbladet. En enkel lösning på ett problem som har 100 tals år p&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 86
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Zacko du vill alltså att dessa också skall bevaras åt efterkommande generationer. Hu jedamej bevare mig väl!
Putte, självklart! Det gäller att lära sig att leva med dem. Italien har haft större problem med varg än vi, och dem har lyckats lösa sina problem. Namibia har haft sora problem med att geparden ändrat sina jaktmarker från savannen till buschen, vilket de inte är anpassade för, men där finns farmarnas tamboskap. T.om de har löst problemen med rovdjur. Ska då inte vi klara det? Det är ju löjligt!!!
Om dessa länder vill ha djuren kvar så inte tänker jag opponera mig, men vad är vitsen med att ha dem kvar? De ställer ju bara till med besvär för folk.
Naturen är inget vi skall krama, den skall vi leva av och när rovdjuren är eliminerade går det lättare att leva av naturens gåvor. Uran exempelvis går ju att omvandla till efffektivt brännsle, men det går ju inte eftersom allt här på jorden skall skyddas och bevaras även löss.
Annons
Lugna dig Putte
Putte:
Jag roade mig med att plocka fram en rapport om rovdjursskydd. Iof är den från 1998, men i den läser jag att 112 renar och 26 får dödades av varg i Sverige. Vilket gigantiskt rovdjursproblem ni har där uppe... gud vad de ställer till det! Hade renägarna skött rovdjursskyddet, och inte försökt fuska sig till mer pengar, hade det nog inte varit så stora problem idag.
Batting det är tre princper jag inte ger avkall på det är;
1. naturen måste ses som en resurs inte något man tittar på och sen är det färdigt.
2. adoptionerrätten för homsexuella måste bekämpas för att barnen skall komma i focus.
3. Attackfeminister måste bekämpas tills de tar sitt förnuft till fånga och inte kallar män djur, tallibaner och allt vad de nu kan hitta på.
Dessa tre saker kan jag debattera, men jag ger aldrig med mig. I övrigt är jag emot allt i princip tills jag blir överbevisad om motsatsen och då tar jag till mig det, d.v.s. jag är nihilist.
Putte:
Tror inte att Ted ville diskutera adoptionsrätt, eller atackfeminister i denna tråd. Håll dig till ämnet!
Påpekade bara vad jag inte ger mig på. Naturen är en resurs som nu många inte vågar använda sig av p.g.a. rovdjuren och därför skall de bort och förpassas dit där Tiranosaurio Rex för närvarande bor.
Alltså detta med samer och renar.
Jag har jobbat på Ericsson som hade ett gigantiskt försprång när det gällde mobiltelefoner. Det fanns i princip inga konkurenter. Det är ju ungefär som samerna haft det.
Helt plötslig fick Ericsson konkurenter. Det var bara att packa, och gå hem.
Varför skulle rennäringen vara något affärsmässigt undantag som inte får bli utsatt för minsta konkurens?
Jag lovar dig Putte att långt innan vargarna utgör bara en bråkdel av den konkurens Ericsson utsätts för så kommer det vara jakt på dem, men nu....
Om det varit fusk så med all rätta, men låt samerna sköta rovdjurskyddet på sitt sätt och fusket är borta. Jag lovar dig Zacko!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem