Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Älska vargen

Älska vargen

Vargen har sedan urminnes tider väckt känslor, beundran, fasa och rädsla, nyfikenhet mm. På gott eller på ont kommer vi inte att ge oss förrän vi har fått slakta den Svenska vargstammen i sin helhet. Sverige har en mycket liten stam, 90 st.
Det borde vara enkelt att skjuta av den. ”Alla vargar bör skjutas, säger aktivisten Malte Sandström.” i Aftonbladet. En enkel lösning på ett problem som har 100 tals år p&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 86
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa »

Putte:

Det du skriver om nihilismen stämmer väldigt dåligt överens med det jag har läst i ämnet. Men det finns möjligen flera olika tolkningar. Jag tror att du har fel, men orkar inte bry mig eftersom det ändå inte spelar någon roll!

nihilismen har jag aldrig hört i mitt långa liv.Var hittar du alla
idiotiska klyschor.Snälla Putte.Använd ord så man slipper slå i
lexikon.

Som straff byter vi ut Putte Gunn,mot nils i lisa.(Den var kul)

Lovar du hörsamma min vädjan?

Jag liksom Los Lovos,var inne på susningNu,men det var luddigt även där.

Man "skiter i allt" eller vad........betyder det.
Det är svårt när inte ens ett lexikon,kan förklara.
Förklara med egna ord,vad du är för en konstig typ.He,he
Jag glömde ämnet:Om vargar tycker jag inte.Jag är rädd för
till och med Schäfrar,som står bundna.

Boven är nog sagan om Rödluvan och Vargen.Förbjud den,så
kanske detta lömska djur,blir accepterat.
Annons
Leif:
Nä, gå på Puttes linje. Avliva alla schäferhundar... så blir det rent och snyggt i staden!
Vad har hänt med trevliga Zacko?
Jag vet , Sverige är delat i frågan om vargen,och jag är över
tygad om att 99,9%,är livrädda för vargar.

Varför är du så engagerad.Naturen sköter sig själv,du behöver inte ha några bekymmer.

Ge dig på dom som låser in minkar,och höns,och allt som jag inte
kommer på nu.Det är djurplågeri,i sin fulla blommning.

Men att skjuta vargar,som uppför sig onormalt,gör ju inte ont.
Leif:
Jag är fortfarande lika trevlig... hoppas jag!
Djur & natur är mitt jobb, därför är jag engagerad.
Du säger "Naturen sköter sig själv"! Det är just det den inte gör när man plockar bort rovdjuren.

Håller fullständigt med dig om att plocka bort rovdjur som beter sig onormalt, rovdjur som avviker från sin naturliga miljö. Varghonan Ylva var ett sådant exempel, men det rättfärdigar inte avlivning av alla rovdjur.

Jag är irriterad på Puttes resonemang... inte på dig. Du får ursäkta att du blev indragen!
Men Zacko,vi skjuter ju bara djur,som bär sig onormalt åt.

I göteborg sköt vi en älg,som jagade motionslöpare,i skatås.

Men jag har inte hört talas om,någon utrotning.

Men kan du få slut på mink,höns,gödkalv,då kommer jag att
tycka mig om dig Zacko.För det har jag,bekanta som håller på
med,och jag mår faktiskt illa,när jag ser svineriet.

Jag vet Göcke,men jag måste avreagera mig. [b/] FY ...
Till alla människor i vargområden:

Rädd för varg? Orolig när du plockar bär ? Rädd att hunden ska bli riven av varg eller björn ? Är du som kretursägare rädd om dina djur?

FLYTTA IN TILL STAN FÖR FAN !!!!!!!!!!! (och sök jobb på Mackedonken eller nåt)

Allt detta gnäll om nittio (90!) vargar är inget annat än skrattretande.
Jag tycker Rättvikarns inlägg var tänkvärt, speciellt det sista om att många jägare utger sig för att tala för alla glesbygdsbor. Putte Gunn, du ser naturen enbart som en resurs. Det är såna som du som tagit oss där vi är idag, med en planet som håller på att braka ihop alldeles!

Och Putte, jag ska förekomma dig med att säga att jag är uppväxt i skogen, i en jägarfamilj med varg, björn och lo (några iaf) in på knuten.
Hmm, jägare är också farliga för djuren...utrota alla jägare.


Mvh fr Ludvika
Leif:
Nu vet jag inte om du följt debatten här, men den handlar inte om att skjuta rovdjur som beter sig onormalt. Den handlar om att rovdjur inte ska accepteras och skjutas bort... det ska hållas snyggt och rent i vår natur, heter det. Han får ha sin åsikt, men jag kan inte ta hans resonemang.

När det gäller pälsuppfödning, håller jag med dig fullt ut. Pengararna som styr, återigen! Det finns massor som kan göras för att höja standarden för höns, gödkalvar, grisar, kor... jag håller med dig. Hade detta ämne handlat om det, hade jag kastat mig in i den med samma glöd, tro mig!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem