Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Älska vargen

Älska vargen

Vargen har sedan urminnes tider väckt känslor, beundran, fasa och rädsla, nyfikenhet mm. På gott eller på ont kommer vi inte att ge oss förrän vi har fått slakta den Svenska vargstammen i sin helhet. Sverige har en mycket liten stam, 90 st.
Det borde vara enkelt att skjuta av den. ”Alla vargar bör skjutas, säger aktivisten Malte Sandström.” i Aftonbladet. En enkel lösning på ett problem som har 100 tals år p&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 86
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9

Det finns uppenbart folk som inte tycker att man skall ha olika uppfattningar. Tänk så oerhört trist och torftig inställning. Vilket fattigt liv det måste leda till...
Los Lovos för mig är en lyriker en person som lever i lyrisk hoppfullhet utan verklighetsförankring. Nihilismen kan tolkas precis som syndafallet i Bibeln beroende på vilken talesman du tolkar. Kom ihåg att det är tolkningar det är frågan om. Nihilism=ingenting, utifrån det kan du bygga det du tror att expelvis Nietzsche eller Kant menade för här finns utrymme för egna tolkningar. En filosofisk fråga i förbifarten finns det ingenting som är absolut ingenting?
Du förstår Los Lovos språket går att använda på mer än ett sätt och det du eftersöker är den perfekta svenskan, men den får du inte av mig eftersom jag använder mig av många metaforer som inte alltid är lyckade. Använd fantasin Los Lovos så slipper du reta upp dig. Jag tror att du vet vad jag menar!
Zacko jag kan nog inte rubba dig ur din tro och inte heller du kan rucka på min. Intressant att ta del av dina synpunkter, men jag tror inte vi kommer längre. Jag lämnar tråden för att det kanske finns andra som vill in. Hej på dig Zacko!
PS: Los Lovos jag tror Zacko blir lyrisk när hen ser en orörd skog!
Putte Gunn är uppenbarligen den typ av jägare som ser på naturen som en gigantisk frysbox där man bara förvarar läckerheterna i väntan på att man ska äta upp dem. Det oätbara kastar man bort. I mina ögon är det en fattig syn, och jag kan bara beklaga. Jag är som sagt jägare, en flitig sådan, och hepp- jag tycker det är nöjsamt med en god jakt som slutar med ett dött villebråd. I alla fall vägen dit, själva dödandet ger mig ingen kick om nu någon trodde det, istället känns det mest tomt när skottet har gått och djuret ligger still. Men jag äter kött, och jag ämnar fortsätta göra det. I min värld har jag lika stor rätt att äta kött som vargen, jag har också rätt att döda vargen om den för mig utgör ett hot. Vad jag däremot inte har rätt till är att döda ALLA vargar för att någon eller några dödar hundar eller håller sig för nära gårdarna. Jag anser inte heller att vargen, (eller något annat rovdjur för den delen) ska behöva ha sin existens motiverad genom vad för slags nytta det gör. Vargen ska finnas för sin egen skull- enkelt.
Annons
Putte:
Nä, inte en orörd skog. Den ska krylla av liv... av alla arter

Jag finner inte något i den här diskussionen som skulle kunna leda till "ett mejl"... jäkligt trist, Putte! Men vi kommer säkert att drabba samman i något annat ämne… eller så strider vi på samma kant, vem vet?

Hej, hej... och tack för en trevlig/rolig diskussion!

Putte:

Gaffel som med dator hänger många lurar i förbifarten kostar ofta heder och värdighet av tallriksmannen. Men även om pamfletten har många färger så är liten täljkniv ändå ofta grå av avund. För i paritet bor även hunden som hos många lever så som dammsugaren.

Med lite fantasi bör du förstå vad jag menar.
Los Lovos förlåt mig om jag var så otydlig. Det var verkligen inte meningen. Lovar att vara tydligare nästa gång vi möts. Såg mig tvungen att återvända eftersom jag varit otydlig.
Men nu klipper jag denna tråd eftersom vi, du och jag Los Lovos kommit långt infrån ämnet.

Sida:
« 7 8 9


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem