Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Usa:s frihet vs Islam

Usa:s frihet vs Islam

Hej!

USA påstår sig sig vara för frihet och demokrati,

men hur var det egentligen med de svarta bommullsarbetarna som blev tvångsinporterade och fick jobba som slavar och var fastkedjade i båtar från afrika till USA?

Och hur var det egentligen med Indianerna som fortfarande bor o reseverat 100 år senare?

Och hur är det med alla som bor i ghetton och inte har har mat för dagen?

Och hur är det egntligen med USA:s oljeproduktion och världens?

räcker verkligen oljan till?

Hmmm? USA...land of the free?

Antal svar på detta inlägg: 99
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Putte ang ditt tidigare inlägg kl 12:17. Göcke ansåg att det låg lite utanför tråden, så jag ska kanske vara väldigt begränsad. Diskuterar detta gärna i annat sammanhang också.

Effektiva företag är bra. Dåligt skötta företag går för eller senare över styr och leder till att många förlorar jobben. För att du ska kunna sälja din kompetens på en säljarens marknad måste det finnas företag som är expansiva och vill ha din kompetens. Alltså: se till att det finns ett gynnsamt klimat för kreativitet och företagande.

Fråga Batting om globaliseringen. Han och jag var överens härom dagen att EU:s globaliseringsmotstånd när det gäller jordbrukspolitiken var förkastlig. Skyddstullar och reglerriktade mot produktion i utvecklingsländerna.
Batting om du nu skall på pridefestival -mig kommer du aldrig att få se på en sån tillställning- men glöm inte ta med bakpulver. Det kan behövas och det här ligger klart utanför tråden.
Va, kommer du inte? Nu blev jag ju besviken! Ja då går inte jag heller dit... *Butter*
Annons
Bra Batting rätt kön och rätt hål är det enda rätta och det gäller även vid sexuellt umgänge! OUPS hoppas jag inte gick för långt nu, men nog har både du och jag hamnat långt på sidan av denna tråd?
Ja vi får väl se om det får stå kvar
Hejsan!

Det har nog ringt klart i väckarklockorna om att man inte skall vara titta enögt på saker och ting utan försöka se världshändelser med 2 ögon och försöka tänka längre än vad som visas och sägs av makthavare och media om krig, demokrati mm.

Fortättning följer nog när rättegången börjar mot Saddam men tills dess är nog denna tråd klar och uttömd..!

Har just nu inget mer att tillägga.

Ha det så bra!

Bubben: OK. Vi slutar denna tråd. Du satte igång en väldigt livaktig och givande diskussion.
Batting: Ursäkta om jag tog åt mig. Synd att du ställde in Pride. Det vore kul med någon som inte har samma inställning som Putte i denna fråga. Brukar gå dit med hela familjen. Fast i år blir det Mumindalen istället. Putte: Dalen här syftar på ett lägre område omgivet av berg och befolkat av ett slags troll, inget annat.
Ramon och Bubben jag drar mig upp på fjället nära brasan. Och ni båda, brasan i det här fallet är en eld jag kokar kaffe och grillar korv på. Bra tråd du spann Bubben. Ramon kommer som alltid med givande och i många stycken lärorika argument som åtminstone jag tar till mig. Dock inte alla!
Hej so long.
Japp, jag ställer mig i kön som ringlar ut från denna tråd.
Tack, Bubben... och framförallt Ramon. Du kämpade tappert mot oss från andra sidan jordklotet

Sida:
« 8 9 10


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem