Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Runar Sögaard

Runar Sögaard

Runar behöver inte alls be om ursäkt! Alla som har läst koranen, eller i alla fall läst lite grann, vet att så var fallet. Muhammed gifte sig med 9-11 åringar. Illustrerad vetenskap hade en artikel där de synade historiska personer i sömmarna. Bland annat så fick man reda på att muhammed ansågs som mindre beräknelig av sin egen familj, och ville kasta ut honom ut ur staden. Muhammed, som var en rövare, stack ut i öknen och började råna karavaner. Han blev fruktad och rik. Muhammed återvände sedan till sin hemstad för att kasta ut judar, och många medlemmar i sin egen familj ut ur staden. Han gifte sig bl a med Aishe som då var 9 år. Henne var han mycket kär i. Vilket visade sig senare genom att han utsåg henne till muslimernas moder. Detta gjorde han oxå för att bespara hennes liv, som Ali (hans högra hand) ville döma till döden för otrohet. Muhammed lyckades undvika Alis och folkets vilja genom denna aktion. I mina ögon så var muhammed en feg stackare + det som Runar har sagt. Därmed inte sagt att det inte finns några fega stackare i bibeln, för det gör det, Abraham t ex.

Jag är en ateist, född muslim, och har läst mycket religion för att kunna debattera med religiösa fanatiker. Så... jag ser fram emot en kul tråd som ger mycket information till de som vill veta!
Antal svar på detta inlägg: 108
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Du är säkert påläst, det betvivlar jag inte en sekund. Men det finns en annan dimension i det hela, det är smidigheten och respekten mot oliktänkande. Visst, det går att gömma sig bakom fakta (som i sig bör källgranskas noga, vet ej om Illustrerad vetenskap skulle göra sig som litteratur på universitetet) men framför allt tycker jag att Runar skulle bett om ursäkt och erkänt sitt övertramp. Jag hade velat hört en avbön utan efterhandskonstruktioner. Som sagt, glöm historien och påstådda fakta och lägg fokus på interaktionen mellan nu levande människor istället.
Man måste få utrycka sig som man vill oavsätt.
Ja Nisse, det tycker jag också. Men då får man också ta konsekvenserna av sitt handlande. Det här blir ingen bättre värld om inte hänsynstagande och respekt för varandra kommer från båda håll.
Annons
Precis micke respekt är vad det handlar om, Och det tycker jag
många av muslimerna saknar. Respekt för dina medmäniskor oavsätt religon. Är det några som är rasister så är det muslimerna.
Du är inte på läst ett skit om religion loan, du är en stackare som jag inte ens skulle spotta på för det är du inte värd. Och du vet inte ett skit om Profeten Muhammed(SAV) Och du kan inte ett skit om Islam. Den historia du har dragit upp är något du har gjort själv i din dumma skalle. Eller du kanske inte har nån? Illustrerad vetenskap säger också att att Koranen är vetenskapens räddning. Och jag tror inte på Koranen Och Allah bara för att Illustrerad vetenskap säger Koranen är vetenskapens räddning. Jag tror På Koranen och Allah för att jag har nåt i huvudet. Det är mycket logiskt att Allah finns och mycket logiskt att Koranen är send från Allah. Och Profeten Muhammed(SAV) var en dålig människa som du påstor.

Du är inte ett skit påläst kom inte hit och tro att du är nåt.

Om jag var du skulle jag vara jätte noga med mina ordval och inte förvirra människor på det viset loan.

Frukta Allah (Gud)
Jag missade nog lite ord i slutet Och Profeten Muhammed(SAV) var INTE en dålig människa som du påstor. SÅ SKA DET STÅ.

Kom ihåg mina ord loan.

Grundtanke : Ateist

Det här kan man ju inte låta bli!

Said med flera har en överdriven gudsfruktan/tro, och liksom i forna dagar så ställer det till det en smula....

Koranen, liksom bibeln, är en produkt av sin tid, då vetenskap och tänkande var nytt för människan. Då man trodde på en högre makt för att få vägledning i livet, och instruktioner för hur man skulle leva och lära.

Människan är dock inte sämre än att den har genom något så fräckt som "evolution" skaffat sig mer vetskap om livet, universum och skapandet, att den har på vetenskaplig grund motbevisat bibeln till nästan 50%. Vad gäller Koranen så är jag mindre säker på hur motbevisad av vetskap denna är.

Detta betyder att det finns mer sanning i Issac Assimovs science fiction bok "Jag Robot" än vad det gör i något av dessa ovan nämnda verk.

Att man ändå väljer att tro/leva efter någon av dessa "läror" säger ju mer om dom länder som lever kvar i denna tro, än vad det gör om verkligheten och vad som faktiskt är sant och inte!

Om man bara för en sekund försöker att sammanfatta dom otroliga människo offer som offrats i Allah´s eller guds namn, så borde detta allena bidra till ett avstånds tagande till all sorts religon!

Jag säger inte att vare sig Runar eller någon annan har rätt eller fel i sina påståenden, men då dom värderar sina uttalanden från en religös plattform, så räcker det ja att dom öppnar munnen för att ha fel, oavsett vad dom säger....

Bortsett från det så är faktiskt Runar en rätt cool snubbe!

*asg*

// M
Said är det någon som skall välja ord så är det du.
Ni skall sluta hota och bespotta folk i allhas namn.
För hur det än är Om det finns någon Gud (Allha) så finns det bara en och han är till för alla muslimer katoliker protestanter buddister atteister "u name it"

Och du Said en sak till respektera det land och folk som tagit emot dig o din familj med öppna armar.
Said,

Dina hot har ingen effekt i det här sammanhanget, jag står för det jag säger och jag är säker på att jag har rätt. Det gäller åsiktsfrihet i Sverige och jag får kalla kungen bög om jag vill. Med ditt uppförande och ditt ställningstagande bevisar du det som människor i Sverige alltid har trott - att muslimer är fanatiska, krigiska och terrorister!

Minion,

"Människan är dock inte sämre än att den har genom något så fräckt som "evolution" skaffat sig mer vetskap om livet, universum och skapandet, att den har på vetenskaplig grund motbevisat bibeln till nästan 50%. Vad gäller Koranen så är jag mindre säker på hur motbevisad av vetskap denna är."

Jo, det gäller koranen oxå! Bara det att koranen är ett hopplock religioner. Omskärelseritualen - judendom t ex. Många muslimer blir chockade när de får veta detta, att gjebrail är ängeln gabriel, abraham är ibrahim, isa är jesus mm. Så kontentan av det hela är ju att koranen oxå är motbevisad i allra högsta grad.

Att Illvets fakta skulle vara tveksamma har jag ingen förståelse för då det är experter o proffessorer som står bakom artiklarna.

Och Said, hur gammal är du? "du kan inte ett skit, du vet inte ett skit" mm. Du skall skriva bajs på det här forumet anser jag, skit är lite väl grovt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem