Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Runar Sögaard

Runar Sögaard

Runar behöver inte alls be om ursäkt! Alla som har läst koranen, eller i alla fall läst lite grann, vet att så var fallet. Muhammed gifte sig med 9-11 åringar. Illustrerad vetenskap hade en artikel där de synade historiska personer i sömmarna. Bland annat så fick man reda på att muhammed ansågs som mindre beräknelig av sin egen familj, och ville kasta ut honom ut ur staden. Muhammed, som var en rövare, stack ut i öknen och b&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 108
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Jag har fått en ny idol. Länge leve Nima Daryamadj
Japp!

Killen har koll, och skriver bra och även lite fyndigt.

Tack Rob för länken.
Tydligen får man inte ha egna åsikter om islam och Mohammed utan att bli mordhotad - vad är det för en religion ?
I Sverige har vi religionsfrihet och yttrandefrihet, de udda figurer och vinddrivna existenser som inte accepterar eller ställer upp på det bör genast lämna vårt land och åka hem där sådana exsesser är accepterade.
Det är dom inte i Sverige, lika lite som s.k. hedersrelaterade mord.
Runar skall få tycka och säga vad han vill utan att riskera att bli mordhotad, det är hans rättighet i en rättstat.
Annons
säger bara att dom som befinner sej inom svea rikes gränser skall anpassa sej till våra seder lagar och bruk,annars är det bara att omedelbart ta sitt pick å pack (lämna det som tillhör landet)och dra.Sverige skall inte vara bas för terrorister eller religiösa avarter.skulle jag som svensk komma med mina hot i ett muslimskt löand skulle jag bli avrättad.punkt slut!
Hörrni ni moderna människor... religion är inte alls en fråga om tro. Men tänk vad skönt om det vore så. Det är inte alls upp till var och en att tro vad han eller hon vill.

All organiserad religion är politik och ingenting annat. Det är också när den kopplingen blir för tydlig som man blir upprörd av att prata religion. Som moski och andra. Skulle vilja se samma människor blir lika upprörda över att diskutera musiksmak.

* Personlig religion: ungefär lika intressant som musiksmak eller sexuell läggning

* Någon annans personliga religion: inget upprörande, eller hur?

* Organiserad religion: maktmedel, "mitt lags flagga och färger"

* Någon annans organiserade religion: maktmedel, "andra lagets flagga och färger", grymt upprörande

Det är dock ett föråldrat maktmedel eftersom skrifterna som används för maktutövningarna blivit så gamla att de inte går att använda. Patriotism är modernare.

Mothugg uppskattas :)

PS Funderar på att organisera min musiksmak. Sprida den. Första regeln ska vara att om man har en annan musiksmak än min ska man brinna i helvetet i tusen år. Vad min musiksmak går ut på? Spelar ingen roll, eller hur. Antingen är ni med. Eller emot. Det är det viktiga. DS
Till Pelle och Moski:

1. Gå ut och säg i tex USA eller Polen att Jesus var ett horbarn född i synd. Sen väntar du och ser hur länge det dröjer innan du blir mordhotad. Fanatism är ingalunda bara muslimer förbehållet mina vänner!

2.'Ta sitt pick och pack och dra...' 'bör genast lämna vårt land'. Ni verkar dra en väldigt distinkt linje mellan Sverige, eller Svea Rike om nu vill uttrycka sig så, och resten av världen. Farligt! Kan inte Pelle skriva och berätta i vilka länder det är lagligt att mordhota andra ?

Dessutom - Moski - är det 'sed' här i Sverige att börja sina meningar i skrift med STOR bokstav. Så här.

Till Liquidchild: Sicket inlägg! Där fick man nåt att fundera på! Håller med dig!
OM vi bara plocka bort alla religioner så skulle ca 90% av världens alla konflikter vara lösta. just nu är det ävl militanta islamister som sätter mest skräck i världen eftersom de springer runt o spränger sig själva och alla andra som inte tycker som de gör.
Förlåt kära Augustus XXII men jag är bara en enkel kille från Lappland.Och är väl ingen höjdare på att uttrycka mej i skrift,men det spelar ingen roll,fortfarande så står jag fast vid att dom som fått komma och avnjuta våran gästfrihet skall även följa våra lagar seder och bruk.Hit upp till lappland skall man då inte komma om man inte följer våra regler,fet spark i arslet,och det gäller alla,även övriga svenskar.du frågar visserligen Pelle om var det är tillåtet att hota folk.Jo i muslimska länder.kolla bara vad som hände i Egypten i veckan,där tyvärr även en svensk blev drabbad av dessa terror fasoner.Nä hjälp nu oss få in ett parti som vill bekämpa detta dilemma,får ej skriva namnet på detta parti,då vissa ej vill godta att vi har åsiktsfrihet i Sverige.
Rob:

Du brukar ju skriva så bra .. Du inser väll själv, att om man plockade bort alla religioner så skulle våldsverkarna hitta på andra anledningar till att döda. Det är som med fotbollshuliganer, plockar du bort fotbollen så hittar de andra anledningar till att slåss.
Los Lovos kan vi inte flyga de personerna till en ö då typ som i filmen Absolom så kan de sitta där resten av sina liv och slåss så mycket de vill.. :)

Ok nu blev det väldigt off topic här..:)

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem