Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Runar Sögaard

Runar Sögaard

Runar behöver inte alls be om ursäkt! Alla som har läst koranen, eller i alla fall läst lite grann, vet att så var fallet. Muhammed gifte sig med 9-11 åringar. Illustrerad vetenskap hade en artikel där de synade historiska personer i sömmarna. Bland annat så fick man reda på att muhammed ansågs som mindre beräknelig av sin egen familj, och ville kasta ut honom ut ur staden. Muhammed, som var en rövare, stack ut i öknen och b&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 108
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Los Lovos Du har så rätt så när det handlar om religion fört oss dit vi är idag.. förutan krigen som religionen har medfört så hade vi inter varit på den tekniska utveckling vi är idag... Och om du kollar bakåt i historien så stämmer det. Utan hitler så hade vi inte haft så utvecklade flygplan vi har idag... det tycker jag är ett bra exempal.. :) även massa annan teknisk utveckling har skett igenom krig och krigen direkt återspeglar att folk inte har samma religion.. :)
Ps. jag är full som en alika just nu *fniss* ;)
Ditt gamla alk!

Hurra för Hitler, krig, religion, WMD, Gavrilo Princip, Kardinal Richelieu, sjukdommar, Richard Nixon, Winston Churchill och Barbra Streisand!! Det är ER vi har att tacka för Internet.. !
Annons
Nu får ni ta lyssna lite, jag struntar fullständigt i vad ni tror på och inte tror på, det är upp till varje person anser jag. Men bara för att Sverige är ett fri land så ska man inte trampa på andras nerver, man kan hålla sina åsikter för sig, eller så kan man tala ut sina åsikter men då ska man prioritera sitt ordval, och tala på ett sådant sätt som säger vad du tycker och inte tala på ett sådant sätt som om du hade rätt mest av alla.

Och vem har sakt att jag inte uppskattar Sverige, det gör jag till 110% mer än det vanliga svenska folket till och med. Hejja SVERIGE!!! Och jag får frukta Allah ( Gud ) så mycket jag vill för jag tror på Gud och det Gud har uppenbarat för oss ALLA människor.

Ingen är tvungen till att välja vilken religion ni ska tror på för du har en hjärna och Gud har gett dig vägledning, väljer du den vägen så blir det så, och väljer du den vägen så blir det så här.

Det gäller att göra tro med hjärtat och alltid hålla sig borta från djävulens påfrästningar.

Ja det finns mycket att prata om.

Hej!

Djävulen har många ansikten!

Var och en är salig i sin tro och ska inte påhyvla någon annan den!
Att jag ens kommenterar inlägget gör att jag blir irriterad på mig själv. Men jag kan bara undra hur någon människa kan på allvar ta vad Runar säger på allvar????
Ni är så konstiga (muslimer): Så fort man nämner el. säger ngt ur koran el texter som förekommer på kläder o.dyl. så ska ni hota folk. Men titta på stckholm gator där det rullar fram sopbilar med hiduismens heliga namn "SITA". Det är hiduismens en av våra gudar. VI hinduer skrver och skriker inte som ni Vi hotar inte till döden för det. Jag tycker inte att ni lever inte efter era LAGAR som förekommer i eran relgion. Ni är ortrogna mot era fruar,dricker alkohol, röker, kriminella, dödar, stjäl m.m. Jag lever så inpå att jag vet vad jag talar om. Om inte det som sagt varit sant varför gör ni en sådan stor grej av SANNINGen . Se sanningen i eroch läs det som era föräldrar missade att lära er.
SANINGEN OM ALLA RELIGIONER.

OBS! VI ÄR ALLA OLIKA UTAN PÅ ,MEN PÅ INSIDAN HAR VI SAMA FÄRG PÅ BLODET!!!!!!!!!!!!
LEV FÖR DET NI HAR ATT LÄRA.

ALLA FÅR TYCKA VAD DOM VILL OAVSETT VAR NI/VI BO

RESPEKTERA ANDRA SÅ FÅR NI RESPEKT TILLBAKA!!!!!!!!!!!!
Han som skrev krönikan i CITY idag hade mycket vettigt o komma med... Om just denna debatt och jag kan inte annat än o göra än att hålla med honom..

http://www.city.se/kronika.asp där kan ni läsa den men troligen bara idag för jag hitta ingen länk till krönikan.
ok bara för jag just posta inlägget så hitta jag direktlänken.

http://www.city.se/ArticlePages/200505/03/20050503061307_1
23/20050503061307_123.dbp.asp
Där föll polleten ned

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem