Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Runar Sögaard

Runar Sögaard

Runar behöver inte alls be om ursäkt! Alla som har läst koranen, eller i alla fall läst lite grann, vet att så var fallet. Muhammed gifte sig med 9-11 åringar. Illustrerad vetenskap hade en artikel där de synade historiska personer i sömmarna. Bland annat så fick man reda på att muhammed ansågs som mindre beräknelig av sin egen familj, och ville kasta ut honom ut ur staden. Muhammed, som var en rövare, stack ut i öknen och b&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 108
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

fd muslim:

Även om det du säger om att en vän till dig gick på en mina framför dina ögon skulle stämma, så verkar det osanolikt att minan skulle vara gjord i Sverige. Om det möjligen inte skedde för lääänge sedan.
Sverige har ratificerat det internationella totalförbudet mot antipersonella minor, Ottawakonventionen. Försäljning av antipersonella minor har alltså inte förekommit på länge. Dessutom har Sverige inte på många decenier sålt vapen över huvud taget till krigförande länder.
ok,tänkte just på att vi spårat ur ämnet,men eftersom många är så fruktansvärt intresserade om hur och på vad vi lever av här uppe i nord så skall jag ge ett kort svar,Ja nane vi har oskrivna lagar i lappland,men vi sköter oss själva,polisen vet om det,och så länge vi sköter det snyggt så gäller dessa lagar.du verkar ju inte veta ett dyft om vad som gäller jär.kom upp på besök,men gnäll och gråt inte när mygg och hårt väder biter i dej,här finns ingen tunnelbana eller mcdonalds,så blir du hungrig så får du fånga maten själv,som vi gjort i generationer.Vi är inte lika som människor,lappar och "storsvensken" men vi var banne mej först i detta land.vi är Sveriges svar på vad indianerna är i amerika.skillnaden är att vi är fria,och stadsbor är fångar i sina reservat.
Los Lovos:

Jag är 43 år gammal och gjorde min militärtjänst 1982 - 1984.
Kriget var mellen Iran och Irak.
Och vad? Vill du inte tro att Bofors produkter dödar?
Du har svårt att tro på det jag berättar. Tänk hur jag mår som upplevt detta!!!
Och visst säljer Sverige till krigsförande länder utan att skrika om det. Det du säger är skalet. Det jag säger är innehållet. Kolla på svenska freds hemsida. Man har flera gånger avslöjat försäljning av vapen till krigsförande länder. Sverige sålde faktiskt till både Iran och Irak. Sålde man inte vapen till Indien?! Har du glömt muthärvan där?! Förde de inte krig mot Pakistan?!
När du skriver:"även om det du säger stämmer"...vilket tyder på att du inte tror på det jag uppgett i inlägget?
Är världen bra som det är eller är det dags att vi människoraset blir sams med varandra och föra världen mot fred, kärlek?!!!
Annons
moski: jag ids inte ens kommentera dina fördomar om folk söder om polcirkeln...
Tack nane.då är denna debatt avslutad.skall ut i skogen och fälla en älg nu.vill du ha lite kött?stackare som är uppväxt på svinkött och gös.
Men du _Moski_, måste iofs säga att ditt inlägg på hur en äkta lapp ser ut var fyndigt, haha! Där fick jag svar på tal! Men min poäng är: För att vara en lapp, som rak i ryggen säger att du lever ute i skogen på bär och vilda djur och inget McDonalds eller tunnelbana utan fanimej biter ihjäl älgar ifrån din Arctic Cat i 180 blås samtidigt som du röstar på sametinget och bygger ett vindskydd med vänster hand så vet du VÄLDIGT mycket om andra kulturer och hur folk ska bete sig som repesenterar dem. Visst behövs norrland med Lappland men bygg en mur vid Skellefteå du så får vi se hur måga skotrar som levereras till dig nästa säsong.
Ok jag överdriver. Lite.
Och snacket om att samerna var först i Sverige, bevare mig väl! Sicket trams! Det stinker om såna argument, det nazzestinker! Med den logiken så är jag inte lika mycket värd iom att mina förfäder var valoner som kom till Dalarna på 1600-talet, för det fanns ju samer som satt och grilla renkött 100 mil norrut, hurra äkta svenskar!! :-/
Ett ord: MINDERVÄRDESKOMPLEX!

(Inte såvärst off topic tycker jag, hoppas Göcke håller med).
Jag tycker samer är lustiga

De vill så gärna se sig själva som nån slags motsvarighet till Amerikas indianer.. Hahaha .. det är dags att vakna och känna kaffedoften

Nu har ni gått för långt, och kommit helt på avägar. Jag stänger denna tråden.

mvh // göcke moderator IS

Sida:
« 9 10 11


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem