Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Runar Sögaard

Runar Sögaard

Runar behöver inte alls be om ursäkt! Alla som har läst koranen, eller i alla fall läst lite grann, vet att så var fallet. Muhammed gifte sig med 9-11 åringar. Illustrerad vetenskap hade en artikel där de synade historiska personer i sömmarna. Bland annat så fick man reda på att muhammed ansågs som mindre beräknelig av sin egen familj, och ville kasta ut honom ut ur staden. Muhammed, som var en rövare, stack ut i öknen och b&...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 108
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Nästa »

Aurora.. Visst är det en rättighet att få känna sig trygg och att få ha ett hem, men det bör väl gälla i deras land också? ....eller är det bara vi (Sverige) som ska ge den rättigheten? Är det möjligen religionen som ställer till motsatsen, i deras länder? Kan man inte lite grann undra varför folk som har dessa religioner, hatar varandra så mycket att de måste flytta till andra länder? Hmm.. Konflikter som inte tillhör vårat land dras hit och var finns då vår rättighet att inte vilja tro på deras dödande religion?? Said mfl. har redan visat hur han vill att vi svenskar (och förmodligen hela världen) ska uppföra sig!!

Jag håller innerligt med dem som säger: Var tacksamma för att "ni" får vara här!! och försök inte göra om Sverige till samma skit ni kom ifrån!
moski-vad menar du?

"Hit upp till lappland skall man då inte komma om man inte följer våra regler,fet spark i arslet,och det gäller alla,även övriga svenskar."
^
|

...undrar också.
Det måste komma väldigt många invandrare till Lappland eftersom Moski verkar ha såna heta känslor kring folk som inte är som svenskar. Stämmer det ? Svämmas Lappland över av muslimer ? Jag är tveksam.

Annons
Rob:

Yeah !! Det har jag länge längtat efter!
Vi skickar packet till nån söderhavsö som är rejält jävla stor .. De får hoppa fallskärm, så de kan landa lite varstans .. sen droppar vi några lådor med viktiga förnödenheter ..

Det fina i kråksången är att man sätter ju upp kameror gömda ÖVERALLT och gör en skiittuff såpa av det hela. Flykten från New York någon ??? ..

Nu får ni skärpa er , denna tråden har spårat ur och blivit rena lekstugan, Rättar ni inte in er i leden så stänger jag denna tråden.
Läs på, forumreglerna och besinna er.

mvh // göcke moderator IS
svar till nane och augustus.Ja det kom en massa "gangsters" från forna öststaterna till Gällivare och Kiruna,men vi "folket" satt stopp för deras försök att etablera sin brottsliga verksamhet här uppe,och ja dom fick en fet spark i baken och jagades härifrån.Jag tror att vi har en annan syn på invandring,vi här uppe och övriga Sverige.
Göcke: Slappna av! Även om jag absolut inte delar de åsikter som framkommer i flera av inläggen i denna tråd så ser jag ingen anledning till att stänga den. För övrigt undrar jag när du läste reglerna senast. Du hänvisar ofta till reglerna men det är mycket sällan man finner något i reglerna som stödjer dina "åtgärder".

Moski: Du skriver att "dom som befinner sej inom svea rikes gränser skall anpassa sej till våra seder lagar och bruk,annars är det bara att omedelbart ta sitt pick å pack (lämna det som tillhör landet)och dra". Intressant förslag. Frågan är bara var vi skall landsförvisa Kalle Svensson när han åkt fast för hembränning? Vad säger du? Du verkar ju vara full av idéer och visdom. En annan sak jag undrar över Moski är dessa "gangsters" från forna öststaterna som vällde in i Gällivare och Kiruna. På vilket sätt försökte de "etablera sin brottsliga verksamhet"? För det är väl inte så att du anser att folk från forna öststaterna per definition är "gangsters" och behöver få något i röven.
moski moski moski... Ska vi tömma halva Norrbotten då? Det har ju visat sig att norrbottningarna hellre gick arbetslösa än tog ett jobb. Är det sed eller lag i Kiruna och Gällivare? I så fall en annan än den i övriga Sverige, och bryter man mot svenska seder, bruk och lagar så...
Oj... Vad mycket hat i många av inläggen!!!!!
Jag tycker inte att det är särskilt smart att inte vilja se djupare på det som händer i världen och att inte kunna se sin egen skyldighet och roll i att utvecklingen har varit trögt i mellan östern och i den muslimska världen.
Alla länder runt Persiska viken t ex har i genomsnitt haft krig var trettionde- förtionde år. Krig som påtvingats dem. Nutida Irak kriget är en i raden. Om någon förväntar sig ett modernt och demokratiskt samhälle i Irak om 10 år, ja, då har han/hon blundat för fakta. Väst världen inkl Sverige med USA i spetsen har under många år, ekonomiskt och politiskt, angripit dessa länder grovt och misshandlat deras samhällsvälmående. Ni har det så här bra på dessa människors bekostnad. Ni startar krig, manipulerar deras demokratiska val, Stödjer de kandidater ni vill ha vid makten och motarbetar de ni inte vill ha, skapar Talibaner och ger de makt och vapen (inte gratis) när det passar er och tar bort dem när deras tjänster inte längra är önskvärda. Vet ni hur många som har mördats i Irak och i Afganistan och... Ni tycker att det är OK men mordhot (som i och för sig är barbarisk och oacceptabelt) framkallar så mycket hat.
Frågan är om dessa upprörda muslimer "tar sitt pick och pack och drar", kan också västvärlden ta sitt stora omättliga gapp, tar sitt pick och pack och drar från deras länder ?!!!!
Men vänta nu !!... Vem ska då köpa JAS planerna? England? Frankrike? Tyskland?
Nej, Kanske Egypten, Libanan, Indien, Iran, Irak... Det är då bäst att se till att dessa människor fortsätter att vara muslimer, eller hur?!
Jag kan garantera en sak: Var det inte på bekostnad av dessa "farliga muslimers" bekostnad, hade många av er betydligt sämre levnadsstandard än det ni har idag.
Ja, nu går jag och sover. God natt...
Hej!

Jag tror att väst är livrädda för muslimer och Islam och jag förstår inte varför,men det jag inte förstår heller är att både Bush och Blair blev omvalda trots det enorma motståndet mot kriget i Irak!

MYCKET KONSTIGT!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem