Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

svensk blatte som slutade plugget iom
8:an...14 bast -54 böjade jag på posten som trappsnigel...jobbet bestod i att dela ut post c:a 10 timmar om dygnet, dags-
tidningar från 04:30 - 06:00 ef. detta
3 turer post fram till kl 16:00...lördagar slapp man dagstidningara samt att det
bara va 2 turer denna dag...lönen för detta låg på skyhöga 249:- i månaden...

undrar om inte våra nyanlända svenskar
skulle känna sig mindre utanför om de
"som en annan" fick en ärlig chans att bygga vidare på det, som bl.a. jag då inledde -54...istället att för som nu
behöva nedlåta sig till svart-taxiverk-samhet p.g.a. taskiga studiebidrag!?
MIKI:

Jag slår vad om att du är 14-15 år .. gå genast och ställ dig i hörnet med dumstruten på huvudet.

När du är klar med det, så läser du om alla mina inlägg i denna tråden, därefter kan du få komma med respons.

P.S.
Jag är mer insatt än vad du tror, jag pluggar och arbetar i miljöer som ger en viss insyn.

P.P.S.
Följ min uppmaning om Tingsrätten.
Det finns däremot en sak som jag håller med. Det är att man ska vara skötsam oavsett var man kommer ifrån.

Sen får man inte glöma personer med utländskt bakgrund som har blivit svenska invandrare. Personer som sköter sig och har bott så pass länge i Sverige att dom inte längre identifierar sig, som du skulle säga "Invandrare". Personer som känner sig Svenskar men inte tillåts. Personer som känner för Sverige men ändå inte för klimaten som håller på att ta födas Sverige idag.





Annons
Fel Los Lovos,

Jag är inte 14-15 år och till din förundran så JOBBAR JAG.

Har ALDRIG heller varit straffad för nånting. Jag lever ett fullständigt vanligt liv som du och många andra i Sverige.

En sak som är också väldigt viktigt:

JAG ÄLSKAR SVERIGE oavsett vad du kommer att säga
Du säger också att du jobbar i miljöer som ger insyn?

Hmmm...när du utalar dig så som du gör så verkar det som om du städar i toaletter...insyn...du vet..

Nej och åter igen du är inte trovärdig i mina ögon när du talar sådär. Jag säger inte att problemen finns där, för jag vet inte exakt hur det är ställt. Men däremot säger att det är väldigt svårt att dra alla över en kam.

Jag har aldrig sagt att du inte älskar Sverige.

Men du debatterar på en nivå som motsvarar en tonåring. Jag förstår knappt vad du vill ha sagt med dina inlägg. Vad betyder egentligen:
"Personer som känner sig Svenskar men inte tillåts. Personer som känner för Sverige men ändå inte för klimaten som håller på att ta födas Sverige idag."?

Ifrågasätter du att vissa invandrargrupper är mycket kraftigt överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken?
är en... :

Skyller du svart taxiverksamhet på taskiga studiebidrag?
Tillåt mig hånle.
är en...

Måste hålla med Los Lovos där om svarttaxi. Du vet verkligen inte vad det är för folk som kör om du tror det är studenter som gör det för att dryga ut studierbidraget.
Till Los Lovos:

För det första så vill jag säga till dig att jag är helt enkelt förtjust av din tröghet för det får du en blomma av mig.

För det andra så tycker jag att du är oerhört oförskämd när du försöker sätta dina ord i min mun. Vem fan har snackat om "svarttaxi" och vem fan har snackat om att Ifrågasätta att vissa invandrargrupper är mycket kraftigt överrepresenterade i sexualbrottsstatistiken? NEJ jag har bara simpelt velat säga att världen är inte bara svart och vit. Det finns en stor grå zon som vissa rasister försöker förneka.

Åter igen, DRA INTE ALLA ÖVER EN KAM...

En till sak! Dagen då jag hörde att Anna Lind har blivit mördad..så skämdes jag..och kände sorg. Jag skämdes för att en person som har liknande bakgrund som jag, har gjort det. Hon var verkligen en fin person. Tyvärr får jag konstatera att det finns idioter överallt i världen.

För det tredje så är det slutdebatterat för min del eftersom det finns personer här på forumet som tänker oerhört grunt. Tänk på det jag har försökt säga istället, bolla lite med det som jag har velat uttrycka symboliskt, sarkastiskt och provokativt. Då märker ni att det jag har sagt och försökt beskriva i verkligheten finns en mening och en djup tanke.



Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem