Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

L.L och Z: Enligt BRÅ: "Invandrare begår inte till antalet fler brott än svenskar." "Invandrare begick drygt 14% av samtliga anmälda brott i slutet av 1980talet." "Svenskar begick således 86% av alla brott." "Åren 2002-2003 var andelen intagna med utlänskt urprung 27%."

Annan statistik vad gäller attityder mot invandring som kan vara intressant: "en klar majoritet av eleverna (72%) är generellt sett poitivt inställda till minoriteter." "Undersökningen visar att det finns en mindre grupp elever som kan betecknas som starkt intoleranta mot de olika minoriteterna." "Den mest intoleranta gruppen kännetecknas av att den till övervägande del består av pojkar som har föräldrar med arbetaryrken, problem i skolan, brottsbelastade kamrater, en manschuvinistisk attityd och upplever en högre grad av utanförskap i samhället".

Känns det bekant? Los Lovos och Zacko vad tycker ni T.ex om homosexuella?
Hakim:
Statistik är en fantastisk uppfinning. Står jag men ena foten på en stekhet platta, och den andra i en frys... så mår jag statistiskt väldigt bra!!
Du, Hakim! Du och din bror har fest i ert hus, men plötsligt blir det bråk mellan din bror och en som du inte känner. Vem slänger du ut??? Men förmodligen skulle du sätta dig ner och fråga hur främlingens uppväxt har varit?
Nej Hakim homosexuella. och pedofiller finns innte i sverige??????
Annons
Det är ju ett ganska bra hopp mellan slutet på 80-talet och fram till 2002-2003.

Finns det någon statistik på vilken typ av brott som vanligtvis begås av olika grupper? Håller med Zacko om att statistik är lurigt, men lite intressant vore det att läsa om det fanns.

Hakim:

För det första så måste man relatera brottsbenägenheten gentemot andel invandrare i Sverige som helhet. Om t.ex. 14% av brotten begås av invandrare, men de står endast för 7% av befolkningen, så är de ju statistiskt mer brottsbenägna än infödda.

Men vem bryr sig? Jag skiter väll i hur många procent som begår brott, jag tycker bara inte att man är värd ett svenskt medborgarskap om man kommer hit på "flykt" och börjar begå brott.

btw.. Den där bakgrunden har ingenting med mig att göra, och jag har ingenting emot homosexuella, jag arbetar med flera stycken, de är skitroliga och supertrevliga.

För er som har mycket fritid och verkligen vill veta hur det ligger till .. gå till Tingsrätten i er stad och kolla vilka personer som är svaranden i vilka mål .. Själv har jag spenderat mycket tid på åhörarbänken i Stockholms tingsrätt, det har gett mig en viss insyn i verkligheten ..
För inte så länge sedan tog Uppdrag Granskning fram siffror på hur brottsstatikstiken såg ut i Sverige idag och där fann man att invandrarna var starkt överrepresenterade i sexbrott medan det var tämligen jämt fördelat när det gällde andra brott.
Fråga en grek eller en arab eller varför inte en kurd om han skulle kunna tänka sig att gifta sig med en svensk flicka.
Jag frågade en grek så sent som igår onsdag om han ville ha en svensk flicka till fru.
Du är inte klok mannen, svenska tjejer har man för att träna på!
Den jag skall gifta mig med skall vara en äkta grekisk kvinna.
Jag tror faktiskt han inte är ensam att tycka som han gör och därför blir svenska flickor lovligt villebråd.
Tänk er att komma från ett land där bara ögonen får synas till ett land där flickorna har korta kjolar, visar hela ansiktet och har urringade toppar som faktiskt blottlägger det mesta brösten. Vad tror ni att männen från starkt muslimska länder tänker om den svenska kvinnan och den svenska moralen?
OK. Om vi ska försöka förankra den här debatten i verkligheten. Zacko säger att alla människor inte är lika. OK, om jag förstår dig rätt så menar du att samhället på många sätt är orättvist. En del födds rika och har på så sätt en fördel gentemot varandra osv. Det jag menar är att sådana orättvisor och olikjämnheter är sociala konstruktioner. I grund och botten föds vi alla lika men formas olika beroende på var vi växer upp och liknande. Jag tror T.ex inte att en del människor är mer benägna att begå brott på grund av sin genetiska kod. Jag tror snarare att folk som begår brott gör det för att de inte får en möjlighet eller känner ett stort utanförskap. Likaså kan trassliga barndomsförhållanden spela en stor roll och vilka man väljer som vänner. Genom att ettikera alla invandrare som potentiella brottsliga bidrar man till just en sådan social konstruktion. Alla här vet ju att alla invandrare inte begår brott så varför ska vi dra alla invandrare över en kam då? Jag tror inte på olika inträdesprover eller prövotider för att jag tror att den bidrar till problemet snarare än löser det. Prövotider och sådant får bara invandrare att känna sig mer utanför samhället och den svenska gemenskapen.

Vidare kan man ha bland annat två olika tankar om samhället: en där man strävar efter att få bort olika typer av ojämlikheter eller orättvisor eller en där man bara konstaterar att det finns problem och skyller på någon annan.

Vad gäller kvinnlig diskriminering så är det många män som inte t.ex förstår att de är en del av själva problemet.

Z: "Står jag men ena foten på en stekhet platta, och den andra i en frys... så mår jag statistiskt väldigt bra!! " Vad faan snackar du om?
Föreställ dig att ett antal hus bredvid ditt hem brinner ner till grunden och att flera av grannarna blir bostadslösa. Du låter en av de drabbade få bo hos dig i väntan på att det ska ordna upp sig. Snart märker du emellertid att städningen missköts och än värre, att saker börjar försvinna i ditt hem. Misstankarna riktas mot din gäst. Tyvärr besannas de också. Du tar upp det till diskussion men snart återupprepas beteendet. Låter du gästen stanna eller avhyser du honom? Detta är den grundläggande frågan i följande text.

Under senare år har flera lantbrukare rånmördats i landets södra delar. I Småland har en taxichaufför avrättats och ett otal kvinnor har gruppvåldtagits runtom i Sverige. Hösten 2003 mördades utrikesminister Anna Lind. I höstas dödades blott 14-årge James Waite med ett knivhugg i bröstet, efter att attackerats av ett gäng på 5-8 personer. Förövarna har i samtliga dessa fall utländsk bakgrund, alltifrån från forna öststaterna till Balkan, Mellanöstern eller Latinamerika.Då är frågan är invandrarrelaterade brott överrepresenterade i Sverige?
Det känns konstigt när jag hör det ständiga tjatet om att invandrare:

1. Kör fina bilar
2. Har svenska tjejer som flickvänner
3...osv...osv..


För det första så vill jag kommentera med att säga att:

* Svenskar är knappast åsidosatta i det svenska samhället.
* Svenskarna har oftast väldigt bra jobb.
* Svenskarna är därmed i position till att diskriminera invandrare, vilket dom oftast utnyttjar.
* Svenskarna har ett bra hus, bil, motorcycklar...osv
* Bedrägerier där svenskarna är inblandade handlar om otroligt stora summor och svenskarna är överrepresenterade i dessa brott.

Tyvärr så är dom kanske inte så duktiga i sängen och det är förmodligen därför tjejerna söker sig till oss..hingstar...


Och nu kära vänner! märker ni att när jag talar illa om svenskar hur pass sårande det kan bli.

Så därför. SLUTA TJATA OM INVANDRARNA FÖR HELVETE!


OBS! Inlägget gäller ej alla svenskar. Den gäller enbart svenskar som hatar invandrare.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem