Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

om problemet kom under 90-talet kanske problemet härör med insteget i EU och ännu mer öppna gränser.

Hakim vinner på poäng. han nämner förmodligen en del
av det som är orsaken

många av er andra vallsar ju runt med samma argument
tråd effter tråd. med svenska normer bla. bla.

Förmodligen bör man angripa problemet från ett annat håll än med svensk patriotism.

Föresten så kan vi spåra invandrare från 1700-talet och framåt.
börjar ni forska så kanske ni har affrikanskt eller asiatiskt blod i era ådrår. Är ni misslyckade invandrare ni också fortfarande?
Hakim:

Ja, och ett antal miljoner till! Jag har väldigt svårt för att förstå hur du kan försvara denna kriminalitet! Jag vill ha ett så tryggt samhälle som det bara går. Är det så att du bara sitter runt köksbordet och aldrig går ut efter mörkrets inbrott, ja då kan jag förstå dig. Testa att nån gång gå ut en helg. Ta gärna en ensam promenad och upplev verkligheten. Har det inte hänt dig något den helgen, ska jag köpa dina argument!

Guran:

Problemet är den svenska myndighetens flata linje. Dom kanske borde följa andra, allt striktare EU-länder. Men som vanligt vaknar väl inte Sverige förrän det har gott över styr!
Zacko,så sant som det kan bli sagt,och så tycker nog majoriteten av folket,men få vågar säga det högt.
Annons
Nä problemet är att det finns för många tyckare och för lite
gemensamt engagemang ute i verkligheten.
Det är Svensk soffliggarmentalitet som styr just nu.
alla skall bara tycka och skylla ifrån sig och låta några få göra grovjobbet. Och kan vi skylla allt på politiska beslut så ännu bättre, för då kan vi avsäga oss allt ansvar för vår omgivning.

trådskaparen Karl Eriksson : råkade ut för mobbning inget annat.
samma sak hände mellan olika sociala grupper i samhället.
när man kallade personer vid drängJ.... , BonnLäpp
raggareJ... , modsJ... , osv
Det är alltså ett väldigt gammalt fenomen
som har varit orsak att börja kriga för.
Även i små gängsammanhang.

Jag ser alltså samma djungelmentalitet här i forumet.
I framtiden kommer det att vara en guldgruva att vara Psykolog
för jag tror att merparten skulle behöva ha en konsultation om
sin mentala hällsa.

Trevlig sommar på er och ta vara på solen,
den behöver vi här i norden
Hissa svenska flaggan och du kallas för rasist, Sverige har blivet ett konstigt land.
Guran:

Är inte du också en tyckare? Eller engagerar du dig aktivt i frågorna?
För att du inte ska missförstå mig är jag själv invandrare, så någon rasist vore det oklokt av mig att vara. Det är heller inte själva invandringen jag kritiserar, utan den växande invandringsbrottsligheten.
NÄR du jobbar med dessa frågor kan du väl se vad du kan göra för mig? Nu väntar soffan igen.

Trevlig sommar, på dig också!
Jag vill bara tillägga att om man "råkar" säga något om en svart blir man kallad rasist men när mörka människor kallad dig för jävla svenne eller liknande, nedvärderar dig görs det inte så stor grej av detta. I mina ögon finns rasism överallt, så kommer det alltid att vara. Men vi måste lära oss att respektera varandra
Reven:

Ärligt talat, det där är ju bara en urban legend .. Jag känner absolut ingen som på riktigt har blivit kallad rasist för att han/hon hissat en svensk flagga.

Är det någon här som har en egen erfarenhet av att bli kallad rasist för att han/hon har hissat en svensk flagga?
Los Lovos inte för att hissat flaggan men för att sjunga nationalsången.

Allt snack om att bli kallad svenne... säger nån svenne till er svara "ja vad är det svarskalle?" i samma stund som personen sa svenne till dig så sa han även att det är ok om du kallar honom/henne svartskalle.
Rob... du har så rätt...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem