Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Alltså, en företroendevald har enligt min uppfattning en betydligt större skyldighet att sköta sig än vad meningheten har. Dom har bra betalt, får komma till tals och stiftar lagar som du och jag skall leva efter. Det innebär att en riskdagsman som Gudrun Schyman inte kan lulla omkring halv eller helfull offentligt och dessutom smita från skatten samt betala för svart arbetskraft.
Dom och hennes gelikar skall hängas högt och länge offentligt och sedan sparkas från alla sina uppdrag som betalas av skattemedel.
Nu kanske du tillhör vårt nya frälse politiker som anser att dom är så överbelastade med jobb att dom måste ha minst 9 sidosysslor vid sidan av riksdagsjobbet.
Skicka mig ut ur landet det blir svårt, men om jag kom från ett annat land ursprungligen och att jag gjort mig skyldig till svåra brott då skall jag skickas tillbaka. Det är helt enligt svensk lag, men politker fegar ur när det verkligen gäller. Dé e´synd!
En asylsökande som kommer hit och begår brott har förverkat sin rätt att få asyl och skall skickas tillbaks till sitt hemland, sen spelar det ingen roll om han är vit, svart, gul,röd eller randig.

Vad spelar det för roll om dom begår brott det gör väl svenskar också.
Annons
Ja, men i så fall räcker det mer än nog med det! Varför dra på oss problem som hör hemma i andra länder?
Vilka problem hör hemma i andra länder?????? Kan du Putte Gunn precisera dig lite så att även jag förstår..

Trodde i min enfald att Sverige var ett land som alla andra med liknande problem som andra länder.... Men jag kan ju ha fel.
Personerna och deras problem.
Låt mig göra det lite pedagogiskt. Du har två stökiga tonåringar hemma som du av och till får hämta hos polisen. I detta läge vore det oansvarigt av dig att exempelvis ta fosterbarn eller adoptera.
Sverige idag kan liknas vid en dysfunktionell familj och därför måste vi klara ut våra egna problem innan vi tar på oss ytterligare.
Okej, Putte Gunn, jag tror vi alla har förstått att du varken gillar utlänningar eller homosexuella (tråden "Homofobi eller rättänkare" som startades av dig). Men faktum är att de finns, vare sig du gillar det eller ej. Och det spelar ingen roll hur mycket du än försöker argumentera mot dem, de kommer ändå att fortsätta att vara homosexuella och utlänningar.
Så varför lägger du inte energin på hur du lever ditt liv istället?
Putte Gunn... Jaha ja. Du säger att vi har problem av allmän sort i detta land.

OK. Låt oss isolera oss mot allt ont här i världen. Ta det här med Internet t.ex.... det kan ju medföra problem här som vi inte haft tidigare... OK. låt oss förbjuda det så slipper vi ta emot det onda som finns runt omkring oss.

Vem ska bestämma vilka problem som ska finnas inom landet och vilka som ska finnas "utanför"... Du????
Ja gärna det killingi. Hedersomord skulle försvinna ut ur Sverigebilden och du skulle få se dramatisk minskning på grupp- och singelvåldtäkter. Inte så illa va´.
Allt ont förgås inte, men jag tror att efterhand blir det ett Sverige för alla som vill vara och bli svenskar!
Mitt måtto skulle vara vilket du kanske gissat dig till: Ta seden dit du kommer.
Nu ska jag återigen sticka ut hakan med några väl valda ord som jag hoppas slipper censurerars bort.

Ett stort problem är att många av de människor som vill invandra till Sverige eller söka asyl här, redan från början är kriminella på ett eller annat vis.
Göcke: Metro hade häromdagen ett knäck om denna företelese.

Bland annat så har det enligt polisen blivit en vana att folk åker hit på falskt pass eftersom de då blir åtalade och lagförda i Sverige. Denna process tar så lång tid att det blir svårt att sedan avvisa dem. Redan här premierar svenska regler alltså folk med mörka avsikter.

På 50 och 60-talet invandrade människor från världens alla hörn till Sverige för att arbeta bo och trivas här. Det är dessa människor som ger ordet invandrare ett gott ryckte. Svensk invandringspolitik bör förändras på ett sådant vis att vi premierar människor som vill göra en insats .. och visar kriminella porten.

Jag måste även passa på att hålla med Putte Gun på ett område, även om jag generellt sätt upplever Putte som otroligt reaktionär. Även jag har nämligen provat att arbeta i andra länder och jag lovar er, det är faenimig inget solskensmottagande.
Vi ÄR alla rasister på guds gröna jord, utan undantag.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem