Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Alltså, vi som reagerar på det ökade våldet blir kallade rasister, soffliggare och jag vet inte vad. Men jag undrar om det inte är ni andra som borde börja bry er. OM det är så problemfritt i samhället som ni vill påstå, skulle nog inte hela Sveriges kommunikation behöva stå stilla i en gigantisk manifestation mot det ökade våldet som det gjorde igår.
Kanske dags att ta av skygglapparna!
Los Lovos jag är inte rekationär bara hääräligt manlig konservativ. Ja du vet gamla sura gubbar. FAST med bra åsikter!
Hmmm ... börjar bli skumt med en massa rasistsnack
Annons
Wallmy än så länge är det inget rasistsnack alls här. I grund och botten handlar det om att folk vill att kommer en invandrare/flykting hit begår ett brott så ska denne sparkas ut. Som tur är har sverige iaf ett sånt avtal med ryssland nu. Borde skaffa dem med fler länder.
Det i min mening borde leda till att antalet smygrasister som finns kvar i sverige och de som är öppna i det borde minska i antal eftersom då så finns det bara vettiga invandrare igen som på 50-60-talet. Buset har ju försvunnit då.
Zacko: folk reagerar inte på att du är emot våld (Jag tvivlar på att våldet ökar i Sverige). Det som är otäckt med dina argument är att du verkar tro att det är invandrare som begår alla brott i sverige. Du verkar inte alls kunna förstå att en människa som blivit svensk medborgare faktiskt är svensk. Du gör en skillnad på människor som är baserad på deras ursprung. För mig låter det helt galet. Alla människor är lika värda.... Det finns inga argument mot det. Har man inte den åsikten så tror man på, eller stödjer man segregation och rasism/fascism.

Att tro att invandrare står för alla våldtäkter i sverige är idiotiskt. Våldtäkter är en främst manlig företeelse och har funnits i alla samhällen och i alla kulturer sedan historiens början. Det är alltså inte ett invandrar problem utan snarare ett manligt sådant!!!!!
Hakim:

För det första så kan man räknas som invandrare vare sig man har svenskt medborgarskap eller ej. Definitionen syftar på om man nyligen just har "invandrat" till Sverige. Svårare än så är det inte.

För det andra så begår just invandrare en oerhört stor del av alla sexbrott, och ju grövde de är, desto vanligare är det med en utomeuropeisk gärningsman. Det är ett kulturelt problem.
(Källa, BRÅ)

För det tredje, alla människor är inte alls lika värda, det börjar bli fånigt att behöva upplysa alla er naiva drömmare. Var och när har någonsin alla människor varit lika värda? Att det är en vacker utopi kan nog alla hålla med om, men vi är väldigt långt ifrån där.

För det fjärde, bara för att man inte anser att alla människor är lika värda, vilket man inte kan anse om man kan tänka, behöver man inte vara nazist/fascist/rasist/segregationist eller xenofob.
Utgångspunkten måste ju vara att alla är lika.
och behandlas som lika.
De som predikar något annat är ju de som vill behålla
nuvarande status i rent egenintrese.
Och förmodligen inte är i stånd att emotionellt kunna tänka sig att
starta från den utgångspunkten och jobba därefter.

Och de som fabrisera egna tolkningar av begreppen
såsom invandrare och rasist osv.

http://www.sverigemotrasism.nu/templates/svNormal____2542.asp" target="_blank">http://www.sverigemotrasism.nu/templates/svNormal____2542.asp
http://ww
w.sverigemotrasism.nu/templates/svNormal____2509.asp

Detta borde det finnas mer av i Sverige

"Vi är främlingar därför att vi inte känner varandra.
Om jag följer med dig så lär vi känna varandra och då är vi inte främlingar längre."
Zorba
Guran: Skönt att se att det finns lite vettiga människor därute med bra värderingar som bygger på kärlek istället för hat! Jag är så jäkla trött på människor som predikar missnöje. Hur lätt är det inte att alltid bara skylla ifrån sig på någon annan, Det är dags att ta lite ansvar...
Håller med dig Hakim

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem