Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Hej jag heter Ludde och jag är en hund "tax". Jag gillar inte människor för de bestämmer över oss hundar. Är jag rasist då?
Människor och hundar är ju två raser
människor är människor
hundar är hundar, som är indelade i raser. Inte gjort av hundar själva utan av människor.
Människor är människor, vita, svarta, gula och bruna. Indelade av människor



Matte:
Det värsta är de människor som tror sig stå högre än andra människor, den auktoritära människan.


Vet inte om det var något vettigt i det jag skrev, men vem är det upp till att bedömma?
Hmmmm....jag tycker du låter som en rassist!
Intämmer helt i "snart 60 bast´s" tankar.

Jag håller även med Hakim som klagade på Karl Eriksson´s (skeva meningsuppbyggnad).

Företag i sverige borde kasta jobb ansökningar med skeva meningsuppbyggnader och inte anställa folk med brytning.
Det var verkligen viktigt att du på pekade det. (inte).

Det viktigaste måste ändå vara att man förstår varandra.
Annons
Förstå varandra hit och dit. Det är väl avskummet vi reagerar på… inte alla dom som sköter sig. Avskummet förstår jag inte alls, och kommer heller aldrig att göra det.
Min mening är så här: Sätt en tidsgräns, låt oss säga 4-5 år, för alla som söker sig till vårt land, oavsett ifrån vilket land dom kommer ifrån, och har dom skött sig klanderfritt under den tidsgränsen är dom välkomna att bli svenska medborgare. Om inte… Tack och adjö!! Det daltas alldeles för mycket i det här landet!
Förstå och acceptera är inte samma sak. Man kan förstå utan att acceptera. Invadrarfrågan är så oerhört svår.

Jag har hela mitt liv trott och velat tro att invandring är en bra grej. Jag tycker att någon från andra sidan jorden har lika stor rätt till Sverige som jag som stockholmare har till skåne. Det faktum att svenska fängelser är fulla av invadrare beror naturligtvis på att det är svårt att komma in i en ny kultur och ingenting annat.

Men det finns heller inget som stör mig så i grunden som när jag gång på gång läser om gruppvåldtäckter på svenska unga flickor, utförda av invandrare. Det är rent känslomässigt, men jag kan inte låta bli.

En andra sak som jag - en ateist av guds nåde - inte kan komma ifrån är att totalitärt styrda religiösa stater ligger hundratals år efter västvärldens styrelsesätt och kultur. De är inte bara olika, de är samre. Hur påverkar det de människorna som växer upp där?

Finns här någon klok människa som kan hjälpa en tvivlare? :)

Hund, ett annat kul sätt att vända till det när man snackar med någon som kläcker ur sig invadrarfientliga kommentarer är att översätta ordet 'utlänning' med 'man'. Funkar skitfint :) Följ samma logik så slutar det med att man bör kasta ut alla män från Sverige.

Karl Eriksson, jag tar definitivt avstånd från dina barnsliga kommentarer om fina bilar, konstiga blickar och limmande på brudar.

Zacko, vad gör vi med infödda svenskar som inte sköter sig klanderfritt i 4-5 år? Är de finare människor? Eller är det "faktiskt deras land"?
Liquidchild:

Tja, då sätter vi dom efter svenskt regelverk i de fängelser som är byggda för just våra egna. Eller tillhör du den skaran av, lojalt tänkande, att Sadam också ska sitta i svenskt fängelse? Återigen har jag inga problem med de nysvenskar som sköter sig... och dom tillhör, tack och lov, majoriteten. Det är den lilla klick av invandrare som begår brott här, jag vill bli av med... men det är kanske synd om dom?
alltså, problemet här är inte invandrare. Det är just den där mentaliteten att invandrare måste genomgå tester eller ha någon slags prövotid som bidrar till själva kärnan av problemet. Genom att låta människor genomgå sådan skickar vi; sublima, som majoriteten av diskrimineringar är, budskap att de människorna inte riktigt duger eller är trovärdiga. Väl på plats kommer de få det svårt att få jobb för ingen riktigt litar på invandrare osv. Majoriteten av alla invandrare i Sverige innehar en låg socio-ekonomisk ställning dvs. de tillhör de fattigaste av vår befolkning. Ser man statistiskt så ser man att den gruppen, alltså de som är längst ner på stegen är överrepresenterade i fängelser. Problemet är således inte invandrare utan det svenska civilsamhällets inställning till integration och invandrare.
Hakim så du menar att det är sveriges fel att invandrare gör brott som leder till fängelse? Men på punkten integration stämmer det helt den funkar inte, idag är det inte obligatorisk svenskaundervisning inte heller någon undervisning om den svenska kulturen. Det som borde införas är obligatorisk undervisning för hur det svenska samhället fungerar och om man inte går dit och lär sig så ska man bli tillbaka skickad och får försöka igen om ett år. Jag vet hur undervisningen funkar och att majoriteten skiter i den och stör de som är där för att de verkligen vill lära sig. (jepp fick det som ren fakta från en släkting som gått kursen alldeles nyligen)

Jag har läst många diskussioner inom ramen för samma ämne nu, och det mest uppenbara är väl att alla har sin egen lösning på problemen!

Men......

Eftersom Sverige är ett mycket öppet land med stora tolerans nivåer, och genom attt vår lagstiftning alltid skall skydda individen, så är det förstås svårt som invandrare att komma till Sverige.

Jag tycker att vi skall utvisa alla utlännigar som inte kan hålla sig till Svenska normer! Varför ?

För att i den kulturen som dessa männsikor kommer ifrån så ses Sverige som ett straff fritt samhälle! Vi inte samma rätts system och vi kan därför inte anpassa våra straff efter deras kulturer och deras straffsystem. Detta gör att Sverige idag betraktas av väldigt många utlänningar som ett "brottens" paradis!

Om människan, oavsett kultur förbjuds eller stoppas genom lag och straff att göra saker, så är det en undermedveten drift att göra dessa om man en dag ges tillåtelse! Alla tänker inte på samma sätt, men så är alla inte heller lagda åt ett brottsligt beteende.

Jag håller med tidigare skribent, som konstaterade att det flesta invandrare faktiskt sköter sig exemplariskt i vårt land.

Men dom som inte gör det, dom behöver vi väl inte ta hand om eller ?

Sen ger jag fullkoligt fan i hur synd det är om dom i sitt eget hemland, då dom har förverkat sin rätt att bo kvar i vårt fria land! Dom har ju uppenbarligen inte rätt mentalitet för det ändå.....

// M
Håller fullständigt med Rob och Minion IT… trots att jag är invandrare själv! Hakim, det finns inte ETT ENDA område där Invandrarverket (som dom hette för några år sen) upprättade sk. flyktingförläggningar, där inte inbrotten och övrig kriminalitet ökade avsevärt. Är man tacksam att ett land tar emot en då? Nä, jag håller med Minion IT… redan där har dom förbrukat rätten att få stanna!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem