Torsdag 2 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Hakim:
Det finns människor som inser hur verkligheten ser ut, och så finns det människor som önskar hur verkligheten ska se ut. Din drömvärld finns inte längre i Sverige. Du har t.o.m mage att säga "Jag tvivlar på att våldet ökar i Sverige". Är du verkligen så naiv, eller har du bara sovit för länge?
Strutsar brukar gör som du!
... och du, Hakim!
Säg inte "folk reagerar inte på att du är emot våld".
Folk? Det är ju bara du och Guran som reagerat. Tror merparten av debattörerna ser samma verklighet som jag!
Snälla du som är 75 bast - har du aldrig hört folk snacka både här och där om hur illa de tycker om alla kriminella invandrare? Vi är måååååååånga som vill sparka ut dem direkt.

Tycker du de ska få fortsätta begå våldsbrott här? Acceptertar du hedersmord?

Jag uttrycker mina åsikter och står för dem!
Annons
Självfallet har du rätt Snart 60 Bast det står ju även i lagen att så skall ske. Det hänger på våra mjäkiga politiker som velar fram och tillbaka så fort det gäller ett avvisningsärende. En gråtmild historia gör att ett enda ärende kostar skjortan eftersom det sker överklagande efter överklande.
Nej ut med dräggen som gör sig skyldiga till svåra brott eller dribblar till sig en massa pengar ur våra välfärdssystem, men Sveriges befolkning skall ta väl hand om alla som kommer till vårt land på laglig väg och sköter sig.
Zacko:
Jag skrev att jag tvivlade. Du försöker få det till att låta som att det är helt galet ute på gatorna, viket inte är sant. Sverige är förmodligen ett av de säkraste länderna i hela Europa.

Statistiken visar att på de senaste tio åren har brottsligheten gått upp med cirka 8%. Anledningarna till detta är expertena inte helt säkra på men enn uttalad orsak skulle kunna vara att människor är mer benägna att anmäla brott nuförtiden.

Enligt BRÅ: Brottsförebyggande rådet, kan man se exakt samma tendeser i Norge och Finland som i Sverige. Två länder som är väldigt restriktiva vad gäller invandring. Alltså: dina teorier om att det bara är invandrare som begår brott stämmer alltså inte. Trots små andelar invandrare i dessa länder så uppvisar dem samma symptom som Sverige. Slutsatsen blir alltså att det måste vara andra orsaker än hudfärg som är orsaken till kriminalitet.
Hakim:
... och jag skrev "tvivlade" precis som du skrev.
Kan bara upplysa dig om en sak. Det FÅR INTE föras sådan statistik där invandrande brottslingar är representerade. Varken hos BRÅ eller något annat organ. Det skulle uppfattas som rasistiskt. Likaså är det med massmedia. Ska ge dig ett exempel. I vilken tidning, eller nyhetsutsändning, kunde du läsa eller höra att det var 4 invandrare som våldtog 13-åringen, i det uppmärksammade fallet, i Motala. INGENSTANS! Ska man följa din teori har det aldrig hänt!

Hakim, du får ha vilken fantasibild du vill av Sverige!
Om det nu var 4 invandrare som våldtog trettonåringen då är det bara att förpassa dom därifrån dom kom. Varför inte skicka hela familjerna eftersom dom har ansvaret för sina barn. Det senare har inte jag kommit på utan en invandrarkille som ställde upp i tv-programmet uppdrag granskning. Han menade att det är dom här individerna som förstör för alla som sköter sig. Han har rätt.
Fråga: Varför blir det inga rabalder när ljushyade svenskar våldtar någon?

Zacko: Vet inte om du känner till Hitler eller termen rasbiologi? Men jag kan förklara. Hitler menade att allt som var dåligt i Tyskland; fattigdom, kriminalitet, hög arbetslöshet, var judarnas fel. Han menade att man kunde känna igen sådana "dåliga" personer genom att mäta deras huvuden, näsor och hårfärg. Detta var en anledning till att utrota dem.

Hur skiljer du dig från honom Zacko.
Hakim:

Jag ser att du bekvämt nog forsätter att inte svara på mitt inlägg, utan istället väljer du att diskutera på dagisnivå genom att blanda in Hitler.
Los Lovos:
Nä, varkan han eller Guran besvarar några frågor. Det är väl bekvämast så!

Hakim:
Vet inte vart du fått att jag skulle vara rasist ifrån!!! Min filosofi gäller ALLA invandrare. Engelsmän, tyskar, Österrikare, Afrikaner, Amerikaner o.s.v. Dom invandrare som begår brott här, ska skickas hem igen. That`s it!!!
Har du greppat det, eller ska jag skriva det en gång till???

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem