Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Övrigt

Jag ÄR en rasist........eller?

Jag ÄR en rasist........eller?

Hej på er. Karl Eriksson här. När jag växte upp lekte jag uteslutande med barn av min egen hudfärg för det var inte så vanligt med folk ifrån andra nationer i det lilla samhället jag bodde i. Så var det hela grundskolan och t.o.m. när jag började i 7:an hade jag inte ens hört ordet "rasist". Morsan och farsan flyttade till en större stad när jag skulle börja i 8:an. Där mötte jag för fö...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 121
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Zacko???....hahaha 4-5 år skojar du!! asyl ansökan ska inte ta längre tid än det tar att beställa en pizza 10-15 min...

sedan snacket om rassism så e det uteslutande snack om åsikter, om jag har en åsikt om en svenne så e jag helt normal, har jag en åsikt om en invandrare e jag rassist.... HAHAHHAHAHA jag skrattar åt dom. E det ngn katogeri av människor som e rassistiska så e det dom själva... så jävla lätt e det..... passar det inte kan dom ( då menar jag även svenska) FARA ÅT HELVETE !!!!!
asyl politiken å invandrar politiken i dettalandet e ju helt sjukt.....

tänk själv att komma hit med nada..... å det tar 4-5 att få besked om man får stanna eller inte.... då hinner man med en hel del samt man har faktiskt massa (krav). På denna tiden hinner man lära sig språket få ev. jobb skaffa familj ha ett fint socialt liv sedan får man beskedet sorry du ska tillbaka hem....... e det skysst nä en stor JÄVLA stoppskylt direkt eller en satans så komplicerad test på max 4-6 månader som ska ge dom besked direkt.....

tycker jag.....å det får jag :)
Säger så här, ni svenskar är riktigt otacksamma en, ni verkar ha glömt vad vi utlänningar har gjort för er. Sen 60-talet har det invandrats arbetskraft till sverige, det har givits de smutsigaste jobben till invandrarna, där det också senare har visats sig att många har blivit sjuka eller t.o.m dött av dessa jobb. Tror ni med fullaste allvar att sverige skulle stå där det gör nu utan vår hjälp? Min far kom hit på 70-talet, jag är född här, jag behandlas inte som en svensk, desto mindre tror jag mina barn kommer att göra det. Jag har insett att jag inte kommer att likställas en svensk i detta land någonsin, därför har tog jag mitt pick o pack o återvände hem sen 2år tillbaka. Och ni som kan (vet att många inte kan pga krig fattigdom mm) återvänd hem, ni förtjänar bättre.
Annons
Jacko:

Jag ser din poäng, men jag tror att svenska folket hade klarat av de smutsigaste jobben själva om så behövts..
Och ja, jag personligen tror nog att Sverige hade gått lika bra, kanske lite bättre, kanske lite sämre, men på det hela taget ingen större skillnad.

Största anledningen till att Sverige gick väldigt bra under decenierna närmast krigsslutet i Europa var just att resten av Europa var sönderbombat medans Sverige var intakt. Det kostar väldigt mycket pengar att kriga, och Sverige slapp de utgifterna.

Därmed inte sagt att jag är emot invandringen, personligen gillar jag tanken på en värld där folk rör sig fritt fram och tillbaka som man behagar. Det är dock naturligtvis hemskt synd att en massa människor tvingas bort från sina hemländer och bosätter sig i Sverige inte utav nyfikenhet utan för att slippa dö i tortyr.

Rent realpolitiskt håller jag med förslagen om snabba uppehållstillstånd men en prövotid på minst 5 år för att medborgarskap ska kunna komma på fråga.
Jacko då tillbaka till en bra fråga.. De som var arbetsinvandrare bidrog de till ökat våld och stölder mm... Svar: nej...
Det är något som uppståt mer eller mindre under 90-talet bland invandrarna de klagar över att de bor i dåliga områden men de gör inget för att förbättra dem (räknar inte med fitja nu där jag vet att många yngre faktiskt jobbar aktivt med att få bort skiten från det området och det faktiskt funkat men har en lång väg kvar).
Det är dags att föräldrarna tar ansvar för sinna barn i de drabbade områden vad de faktiskt gör ute på kvällarna.
Los Lovos, du glömde en sak, att sverige fick en massa naziguld som delades ut till maktstyrande i sverige och investerades i företag. Företag som har vuxit sig starka, som skf scania ericsson mm.

Sen en till sak grabbar o tjejer ni kan klaga så mycket ni vill på att det kommer in för mycket invandrare till sverige, era politiker bryr sig inte om vad ni säger. De kommer att ta in fler invandrare, tro mig. För de vet att dessa kommer att behövas längre fram eller deras barn. Och att det slinker in några rötägg det får de ta. Politiker är inte dumma, har aldrig varit det. En ökad utvandring har fått maktstyrande att vakna upp. Våra små neger pojkar åker tillbaka.
jacko: Naziguldet var betalning för det svenska kvalitetsstål som vi exporterade till Tyskland. Ja, vilket betalningsmedel är bättre än guld?
Svar till "snart 60 bast".

Först ger du uttryck för din åsikt och sedan säger du att vi inte har åsiktsfrihet. Hur nu det går ihop.
Varför de med rasistiska åsikter bara talas vid "sinsemellan", som du skriver, beror nog på att ni ändå inte är så många (gudskelov!). Ni skäms för att framträda offentligt utom vid era egna möten.
Fast din konsekvens i frågan haltar något. Du lyfter på hatten för de invandrare som sköter sig, något man också bör göra för skötsamma svenskar. För de som inte sköter sig, Kriminella, rasister och andra vilsekomna har vi en lagstiftning.
Robban
Du kanske blir klokare när du blir äldre?
jacko:

Ehh, va?
Som svar på dina konspirationsteorier om att naziguld skeppades till Sverige för att delas ut till "maktstyrande i sverige" har jag bara ett ord: FNORD!

Gonatt.
Det jag menar är att brottslighet inte följer hudfärg utan att brottslighet är starkt förknippat med social status och ekonomisk ställning. Människor som inte av olika orsaker får tillträde till det svenska samhället är mer benägna att begå brott då de inte ser någon framtid för sig själva.

Numer är Sverige en del av EU, ser ni medlemmar från andra EU-länder som invandrare?

Minion, vad är svenska normer?

Varför ska vi straffa en majoritet när alla är överens att det bara är en minoritet som missköter sig?

Zacko dina argument påminner mycket om Karl Erikssons. Vad menar du igentligen? Är alla invandrare skyldiga tills att de bevisat sig oskyldiga?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem