Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantarklubb leiake

Bantarklubb leiake

Ni som vill veta hur många kalorier ni kan äta per dag och gå ner till önskad vikt på 8 veckor kan skriva ett inlägg så svarar jag snabbt.


Ni skriver:

Hur lång ni är......
Hur mycket ni väger idag......
Hur mycket vill ni väga om 8 veckor.....

Resten ser jag i er Profil på IS.

Vi testar så får vi se om intresse finns. Jag står gärna till tjänst.
Det är bara roligt.
Antal svar på detta inlägg: 119
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Emans!

Vi får gissa vad du vill. He,he!!

Prova med 1700 kcal/dag i 8 veckor. Din trivselvikt ligger på 72 kg.
Till alla mulliga på IS!!

Har hittat en sajt som uppfyller alla önskningar utan min medverkan. Där
får man besked på det mesta.

Lycka till "tjockisar" He,he!!

www.iform.dk/Crosslink.jsp?d=101 - 41k
Våran katt får väl i sig 1700 kcal/dag, trist att gå och svälta för att bli mager.

178cm lång och 80kg låter väl aldeles utmärkt.

Är själv 188cm och väger 92kg, skulle jag tappa i vikt skulle jag se skran ut.

Är du säker på att du inte läser damernas tabell?
Annons
pluppen!

Det kan ju finnas sådana som har byggt upp sig med muskler och har kraftig benstomme. Då väger man ju mer.

Men jag räknar på "standardmänniskan."

Dessa stackars damer du nämner dom får knappt äta någonting. Det är stor skillnad på man och kvinna.

Någon nämnde min ålder. Varför banta när man är en gammal gubbe?

JO!!Bara för att kunna knyta skosnörena själv utan att ringa efter hemhjälpen. Så enkelt var det!! Ha,ha!!!
Gammal gubbe vid 68 är väl att ta i kanske.

Mina barn tycker i och för sig att jag är en gammal gubbe (39)

Tycker nog ändå att 178cm/72kg är i minsta laget oavsett kroppsbyggnad.
pluppen!

Då har vedebörande ett BMI på 22,3. Då är man nöjd med sig själv. Det hade jag när jag var 20-år. Kom ihåg att jag var väldigt nöjd just då.

Det finns speglar på IKEA för några hundringar att köpa. Det är bara att klä av sig naken. Titta en stund i din nya spegel.

Börjar du gråta hejdlöst. Då är ditt BMI för högt.
Förr sa man alltid att idealvikten för män var längden i cm-100, och för kvinnor -110.

Dagens skrana mediaideal är inget bra ideal, farligt snarare.
pluppen!

Vad är ideal. Det kan vi nog bråka om i 100 år.

Lagom är givetvis bäst. Alla vet vad som är lagom. Annars sitter man ju inburad på livstid.

Men att leva upp till alla ideal. Titta på Marlyn Monroe.
Nå leiake hur går det med vikten. Vi har nu passerat 1:a maj och nu skall vi väga våra vackra slanka kroppar.
Det som känns som bantarveckor är nog mera av fasiken vad jag äter mycket mat. Jag har säker lagat mer än 4 liter bearnaisesås. Och jag som alltid köpte färdigsås. Har säker ätit mer än 5kg Bacon och antalet ägg törs jag inte en räkna. Och det knepigaste av allt är att jag har det lägsta kolesterol värdet som jag någonsin haft?.
Jag har förmånen att vara uttagen till en undersökning över tvillingar som gör att jag regelbundet lämnar blodprov och olika andra saker för undersökning och datainsamling. Vilket gör att jag just varit på en uppföljnings insamling av blod och andra data.
Detta kollas av min hovmedicus som noterade direkt att jag hade blivit lite smalare och piggare (pilskare tyckte jag hon sa:)).
Total kolesterol: mindre än 2,2 mmol/l
LDL-kolesterol: mindre än 1,8 mmol/l
Enligt hennes papper. Säger mig inte så mycket men bra var det enligt hennes utsago.
För övrigt en mycket bra och trevlig läkare.
Och visst har jag gått ned, tycker det är helt otroligt att man kan äta sig ned i vikt?
Men nu är det kanske inte denna super grej som man skriver om i tidningarna direkt ,2-4 kg i veckan mm. Men det fungerar och man är proppmätt hela tiden.
Första veckorna märktes det mest, fick fixa nya hål i bältet och buken försvann ganska snabbt med ett par centimeter i veckan. Men sedan gick det trögare, jag tyckte själv att det inte syntes att man gick ned men efter några veckor så började mina byxor att nästan ramla av mig. Förstod då att det var låren och rumpan som hade blivit angripen av fettmasken.
Var faktiskt tvungen att köpa ett par nya jeans så att man såg ut som folk igen.
Men annars så går väl dagarna och jag käkar mina biffar,stekar,grillade kycklingar med skinn,räkor (favorit) , massor av Majonnäs ( provade att laga egen men den smakade inte lika bra som Felix).Sedan att man kan dricka rödvin till helgmaten vilket uppskattas.
Jag kommer att fortsätta till minst vecka 44 och då får jag väl återkomma med nya rön,råd och dåd.
Men gick jag ned något då? Nja 11,2 kg på 10veckor tycker jag är ok, mätt,glad bantare eller vad det nu kan kallas.

Jojje

Ps. Tror nog att leiake vann tävlingen , om man nu kan tävla i något sådan konstigt som bantning.

Men å andra sidan så fungerar LCHF enligt mitt förmenade och kanske många andra som provat eller lever så.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem