Lördag 23 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantarklubb leiake

Bantarklubb leiake

Ni som vill veta hur många kalorier ni kan äta per dag och gå ner till önskad vikt på 8 veckor kan skriva ett inlägg så svarar jag snabbt.

Ni skriver:

Hur lång ni är......
Hur mycket ni väger idag......
Hur mycket vill ni väga om 8 veckor.....

Resten ser jag i er Profil på IS.

Vi testar så får vi se om intresse finns. Jag står gärna till tjänst.
Det är bara roligt.
Antal svar på detta inlägg: 119
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Nästa »

Hmmm inga konstgjorda varor, bearnaise såsen görs på 250gr rent fint gult smör.
Inga pulver grejer här inte.
Lägger upp en bild på min middag senare.
Jag blir vrålhungrig när jag ser din matsedel Jojje. Ser att du gillar korv. Jag är en stor korvälskare men jag köper all min korv på Lidl. Det går inte att få tag i någon vettig korv någon annanstans. Lidls korvar ligger på mellan 87-95% kött. Jämför med Scan som en bra dag kan komma upp i 60%. Säga vad man vill om Lidl men korvar har de koll på.

Tänk vad din matsedel rör runt i huvudet på folk. Den går stick i stäv med allt man blivit itutad genom åren men tjock blir man inte av den. En sak som är väldigt gott till korv är blomkål kokt i grädde och sedan mixad till puré. Lite Colmans senap till så blir det klart i luftvägarna också :)
Ja Tompaxox jag skall prova ditt blomkålstipps imorgon eftersom jag skall till LIDL och köpa lite datatillbehör. Måste kolla in korvarna där, tyskarna kan detta med korv.Skall inhandla något som heter Sladdsamlare, bra när man skall fixa ihop oredan under skrivbordet. Kan rekommenderas.

Annons
Att behålla vikt / minska i vikt = sunt förnuft.

Ju mer kalorier du stoppar i dig, får du röra dig mer också.

Många går inte ner i vikt fast de vill pga att de inte äter regelbundet, det är vitkigt att behålla en jämn blodsocker nivå.

Fett är inte farligt ( förutom transfetter) det är sockret som är boven.

Kaffe binder fett, så det är svårare att bli av med det.

( om ni tittar i toaletten efter att ni gjort nr2 och körvarna flyter, då vet ni att ni skitigt ut mkt fett )
Vinnikka!! Om man tittar efter nummer 2 så kan det bli en nummer 3 också
Hej alla viktminskare!
Det där med BMI är ju en ganska bra ungefärlig metod.
BMI = vikten/(längden * längden).
Skall inte bli mer än 25 helst.

Om man vänder på det och tar 25 * längden * längden
så får man sin ungefärliga idialvikt.
Ett litet tips, ha inte som mål att gå under den.

Ändå bättre är att mäta midjemåttet. Skall inte överstiga 102cm.
Den grå zonen ligger mellan 94cm och 102cm.
Under 94cm är okey.
viinikka_86 "Kaffe binder fett, så det är svårare att bli av med det." vart hittar du den vetenskapliga utredningen? Skulle gärna vilja läsa den länken eller annan information. Tror du är en sensation på spåret
Det där med kaffet hörde jag när ja slötittade på Oprah's show.

Men har googlat lite nu, många skriver att kaffet binder fett.
Och där i genom så är det lättare att skita ut fettet.. Då hade jag och dotorn i Oprah kanske fel då.
Läser på Svensk kaffeinformation.

"Nej - man blir inte tjock av kaffe. Snarare motsatsen, eftersom kaffe ökar kroppens förbränning. Kaffe lagrar inte och innehåller inget fett, men lite energi - 2 kcal (=8 kJ) räknat per 100 g bryggt kaffe enligt Livsmedelsverkets näringstabeller. Så det är nog en av de kalorisnålaste dryckerna (bortsett från eventuell mjölk och socker)." Visserligen är det branschinlaga men som dom skriver " Svensk Kaffeinformation är de svenska kafferosterierna och
-importörerna. Som branschförening följer vi utvecklingen av medicinska, sociala och miljömässiga aspekter på konsumtion och produktion av kaffe."

En mycket tråkig grej har gjort mig missmodig. Jag har stått nästan still i min viktminskning.

Det står visserligen i instruktionerna att detta kan inträffa efter ett antal veckor, att man får ett bakslag.

Men det stod inte att det skulle drabba mig. Ha,ha!

Men jag skall fortsätta till 1:a Maj.

Jag vill vara "slank" när värmen kommer. Så jag slipper att svettas. Det gör man oftast när man har extra "överrock" på sommaren. Mina skjortor sitter som tvångströjor och i T-shirt visar man ju sina "hängpattar".

Nej!! Upp till kamp mot överflödet.

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem