Lördag 23 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantarklubb leiake

Bantarklubb leiake

Ni som vill veta hur många kalorier ni kan äta per dag och gå ner till önskad vikt på 8 veckor kan skriva ett inlägg så svarar jag snabbt.

Ni skriver:

Hur lång ni är......
Hur mycket ni väger idag......
Hur mycket vill ni väga om 8 veckor.....

Resten ser jag i er Profil på IS.

Vi testar så får vi se om intresse finns. Jag står gärna till tjänst.
Det är bara roligt.
Antal svar på detta inlägg: 119
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Nästa »

Någon slags sport 2-ggr/vecka är utmärkt för kroppen.

Människan är byggd för att röra på sig.
Tack Tompaxox!

Det va ett intressant forum,ska läsa lite på det,
Du envisas med dina kalorier leiake

Ät dig mätt istället och tappa överflödkilona med kroppens egna hormoner. Skippa bröd, ris, pasta, potatis och allt med socker och ät hur mycket kött, fisk, ägg och grädde du orkar istället. Då mår både du och din kropp bättre, sen om du känner för det så kan du ju promenera på beachen som en riktig strandromeo, om än aningen ålderstigen

Läs om vad kalorierna är mått på leiake. Läs sedan lite om kolhydrater och insulin. Sedan avslutar du med att studera hur kroppen hanterar fett. Sen skriver du här vad du har kommit på.
Annons
Tompaxox !

Ok! Jag är vaken för allt nytt om det gynnar mig. Givetvis.

Jag testar dina tips. Du verkar ju förtroendeingivande.

Tack så länge!!
Tai chi eller qi gong är bra träningsform och man kan göra den hemma framför tv:n i lugn och ro.

Sök på tai chi akademin.

Jag fortsätter min envisa kamp för information om kost med ett utdrag ur en artikel i Läkartidningen om Gary Taubes bok "Good calories, Bad calories" från förra året. Taube är en vetenskapsjournalist som ägnat fem år att vända på alla stenar i jakten på kunskap och källhänvisningar i ämnet kost.

"Allteftersom jag fått kunskap om all denna forskning så framstår följande slutsatser som oundvikliga för mig, allt baserat på befintlig kunskap:

1. Fett från födoämnen, mättat eller ej, orsakar inte fetma, hjärtsjukdom eller någon annan kronisk civilisationssjukdom.
2. Problemet är kolhydrater i födan, deras effekt på insulinutsöndring och därmed den hormonella regleringen av homeostasen - hela den hormonella sammansättningen och samverkan i den mänskliga kroppen. Ju mer lättsmälta och raffinerade kolhydraterna är, desto större påverkan på vår hälsa, vikt och välmående.
3. Socker - specifikt sackaros och high fructose corn syrup- är speciellt skadliga, troligtvis beroende på att kombinationen fruktos och glukos tillsammans höjer insulinnivån samtidigt som levern överbelastas med kolhydrater.
4. Genom sin direkta effekt på insulin och blodsocker är raffinerade kolhydrater, stärkelse och socker födoämnesorsaken till koronara hjärtsjukdomar och sockersjuka. De är de mest troliga födoämnesorsakerna till cancer, Alzheimers sjukdom och andra kroniska civilisationssjukdomar.
5. Fetma är en sjukdom med för mycket fettuppbyggnad, och som inte beror på att man äter för mycket eller rör sig för litet.
6. Att äta för mycket kalorier är inte orsaken till att vi blir fetare, inte mer orsak än att det får ett barn att bli längre. Att göra av med mer energi än vi äter leder inte till långsiktig viktförlust; det leder till hunger.
7. Fettökning och fetma beror på en obalans - ett disekvilibrium - i hormonell reglering av fettvävnad och fettmetabolism. Fettsyntes och fettlagring överstiger nedbrytning av fett från fettvävnad och dess åtföljande förbränning. Vi blir magrare när den hormonella regleringen av fettvävnad kommer i balans igen.
8. Insulin är den primära regulatorn av fettlagring. När insulinnivåer är förhöjda - antingen kroniskt eller efter en måltid - lagrar vi fett i vår fettvävnad. När insulinnivån faller frigör vi fett från vår fettvävnad och använder fettet som bränsle.
9. Genom att stimulera insulinutsöndring gör kolhydrater oss överviktiga och slutligen orsakar fetma. Ju mindre kolhydrater vi äter desto magrare blir vi.
10. Genom att öka fettlagringen ökar kolhydrater också hunger och minskar den mängd energi vi använder i ämnesomsättning och vid fysisk aktivitet."

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=1400040787
Tompaxox !

Hur ser din kropp ut? Du är väl inte undernärd.?

Jag vill ha uppgifter om din längd, vikt, ålder och pinkod på ditt bankkonto.

Du menar alltså att man kan "frossa" i allt. Ingår öl och alkohol. Jag frågar inte för mig själv. Utan jag tänker på jigsaw. He,he!!

Emotser ditt svar omgående. Jag har nämnligen glass i mina tankar.
leiake, jag är 43 år, 183 cm och väger idag 86 kg. Vad gäller frossan så ska du avstå alkohol av två skäl eller eg tre. Dels innehåller alkohol en massa kolhydrater som man blir tjock av, dels förstör etanol nervceller och skadar levern, den kan också upprätthålla ett sötsug därför att alkoholen triggar belöningscentrat i hjärnan precis som godis. Det tredje skälet är att man blir korkad och tappar omdömet av alkohol, men det visste du ju redan

Gräddglass utan socker eller andra kolhydrater går alldeles utmärkt, om du kan hitta någon sådan vill säga...

en ny intressant blogglänk: http://blogg.passagen.se/matfrisk/
Tompaxox

Du är ärligheten själv. Heder åt dig!!

Mitt program finner att du är inte överviktig. Men att du är lite "mullig".

Vi är nog i samma båt. 7-8 kg för mycket för att vara riktigt nöjda.
leiake, man kan inte rakt av genom siffror säga om en person är överviktig. Jag kan ju vara lite mullig men jag kunde precis likagärna vara en hyggligt tränad hockeyspelare, fast det motsägs ju lite av min ålder... Muskler väger mer än fett, så om jag vore vältränad så är vikten inget konstigt alls. Det man kan titta på är hur stort avståndet är mellan tumme och pekfinger när man nyper tag i valken över livremmen. Över 2 cm så finns det lite att ta bort. I mitt fall är det ca 4 cm. Till stor del beroende på att jag är svag för godis och glass. Tar gärna en glasspinne framför TV:n på kvällen.

Skulle jag känna att valken blir för stor så avstår jag sötsaker ett tag tills jag landar på 2-3 cm igen.

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem