Lördag 23 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantarklubb leiake

Bantarklubb leiake

Ni som vill veta hur många kalorier ni kan äta per dag och gå ner till önskad vikt på 8 veckor kan skriva ett inlägg så svarar jag snabbt.

Ni skriver:

Hur lång ni är......
Hur mycket ni väger idag......
Hur mycket vill ni väga om 8 veckor.....

Resten ser jag i er Profil på IS.

Vi testar så får vi se om intresse finns. Jag står gärna till tjänst.
Det är bara roligt.
Antal svar på detta inlägg: 119
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Nästa »

Oskar!!

Idag måste hon äta 2600 kcal bara för att hålla vikten

Det går inte minska allt på en gång. Men vi tar det på 12 veckor.
Då går hon ner till 85 kg om hon äter 1700 kcal/dag.

Det verkar fullt möjligt. Kan hon komma ner till 1500 så går det givetvis fortare.

När hon kommit ner till 85 kg. Då får vi se.
Jojje!!

Nu gör du ju folk förvirrade. Här har jag en bra grej som jag vet fungerar.
Därför vill jag förmedla detta till medlemmarna.

Då kommer du med en matsedel som tar död på alla på IS innan midsommar He,he!

Jag citerar:

"En stor andel protein i kosten ger också en hög mättnadskänsla som gör att man ofta äter mindre portioner. Studier har visat att den kolhydratlåga dieten ger en något snabbare viktminskning i början, men över längre tid har den inte visat ge bättre resultat i jämförelse med en traditionell lågkalorikost."
Vad folk inte har fattat ännu är att det inte står mellan proteiner och kolhydrater. GI-konceptet har av de flesta uppfattats som att man bara ska äta protein och väldigt lite kolhydrater och då bara långsamma kolhydrater. Det man överlag har missat är fett. Många lever fortfarande i den villfarelsen att fett på kroppen kommer från fett vi äter.

Så är inte fallet. Fettet på kroppen kommer till största delen från kolhydrater som kroppen lagrar för att den inte förmår att förbruka allt. Nästintill alla kaloriräknande bantingskurer leder till viktnedgång initialt, men så småningom går man upp till samma nivå igen, ofta ännu mer. Kaloriräknandet gör också att många känner en press och får t o m skuldkänslor när man syndat lite. Så ska det naturligtvis inte vara.

När vi äter det som kallas LCHF (LowCarbHighFat) så ger vi kroppen möjlighet att själv reglera vikten, vi hamnar på den vikt vi ska ha för att må bra. Det fett som kroppen inte behöver passerar igenom och går till reningsverket. Vi ska dessutom äta när vi känner för att äta, inte när socialstyrelsen sagt att vi ska äta. Kroppen talar om för oss när den vill ha mat. Tankar vi då och med rätt bränsle så kommer vi att landa på den vikt vi ska ha.

Allt det är ju egentligen fullkomligt logiskt. Mår kroppen bäst av att tankas med naturlig kost eller med kost tillverkad med allehanda raffinerade produkter? När det gäller bilmotorer är syntetisk motorolja bäst, men då är bilmotorn en fabricerad produkt. Kroppen är i högsta grad naturlig och ska naturligtvis tankas med bränsle som den är avsedd att tankas med.

Ska bli intressant att se om några månader hur vikterna ser ut. Hur många som enträget väger och räknar kalorier och håller sin vikt och hur många som gett upp för det är för besvärligt och gått upp sina kilon igen.
Annons
Tompaxox !

Nu är ju detta en korttidsbantning för dom flesta. Man vill gå ner några kilo
så att man kommer i baddräkten till sommaren.

Jag vill bara visa att det fungerar med min metod och mitt program om vi nu räknar i veckor. Så mycket kan jag lova.

Om jag splittrar mig i 2 läger så blir det ju pannkaka. Men kan ju inte köra med 2 metoder parallellt. Omöjligt!!

Men din kolhydratsmetod är kanske bra. Men eftersom jag inte testat den så kan jag ju inget lova. Lika lite som jag kan lova att ni som har gått ner
kommer att behålla sin drömvikt. Det är upptill var och en.

Men man lär sig vad saker och ting väger och hur mycket man tål.

Samtidigt kan det vara en sporre att gå ut på IS offentligt och ventilera sina framsteg. Jag har blivit heltänd på ide´n.
Hej leiake
Här kommer mina ngt generösa mått!!
Quinna
L: 149 cm
V: 68 kg
önskad v: 60 kg
Rör mig inte så mycket, är rullstolsburen.
skutla!

Det var en ny variant. Din idealvikt ligger nog på 50 kg.

Med den vikt du har idag behöver du 1800 kcal/dag. För att till en början gå ner till 63kg på 8 veckor,kan du äta 1200 kcal/dag.

Du måste ta det i omgångar. 1200 kcal är absolut bottengräns annars spricker det. Under det blir det en plåga. Därför meningslöst.

Prova med 1200 kcal. Det är 0,8 kg/veckan. 3,5 kg/mån.

Lycka till
Det är ju det som är så bra med LCHF, kort tid. Kroppen gör sig snabbt av med överflödet eftersom den börjar ta av reserverna. Paradoxalt nog förbränner kroppen väldigt lite fett om den inte tillförs något fett. Man måste alltså äta fett för att förbränna fett.

Det skulle vara intressant om några följde din metod leiake och några följde LCHF-kosten och se dels hur resultaten blir och dels individens upplevelse av "dieten". Om den som halverar sina måltider tycker det är lika bra som den som äter så mycket den vill.

En länk till en pdf om kostråd enl. LCHF
http://www.pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdf

En länk till en bra artikel som förklarar hur det fungerar.
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=p_class_msonormal_st
yle_margin1
Tompaxox!

Det var ingen dum idè att testa dessa metoder mot varandra.

Jojje och leiake testar fram till 1:a Maj!!

Är du med på det Jojje. Du som äter gräddglass och bearnaisesås som förrätt. Huvudrätt blir väl pannkakor med en liter vispad grädde samt en burk med Findus jordgubbssylt.

Detta blir spännande. Minst sagt!!

Jag har gått ner 7 kg på knappt 6 veckor.
Längd1,79
vikt105
önskad vikt 85
mrTACO!

För att behålla din nuvarande vikt bör du äta 2800 Kcal/dag. Vill du gå ner till 95 kg på 12 veckor får du äta 1700 kcal/dag.

Känner du för det om 3 mån. så tar du en kur till.

Mitt program upplyser inte om mer än 10 kilo i kastet.

Betänk att jag klarar mig utmärkt på 1500 kcal. Jag är 1,89.

1700 kcal klarar man enkelt (om man vill).

Lycka till!!

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem