Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantarklubb leiake

Bantarklubb leiake

Ni som vill veta hur många kalorier ni kan äta per dag och gå ner till önskad vikt på 8 veckor kan skriva ett inlägg så svarar jag snabbt.


Ni skriver:

Hur lång ni är......
Hur mycket ni väger idag......
Hur mycket vill ni väga om 8 veckor.....

Resten ser jag i er Profil på IS.

Vi testar så får vi se om intresse finns. Jag står gärna till tjänst.
Det är bara roligt.
Antal svar på detta inlägg: 119
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Nästa »

Thomas2!

Här är mitt motiv för normal vikt!!

Kläderna sitter snyggare. Man blir inte så skrynklig.

Man svettas mindre.

Man känner sig piggare. Större livslust.

Man får plats i flygplan och bussar.

Man snarkar inte så mycket.

Men jag fick en tankeställare om din kommentar angående dödskamp. Jag skall omgående skicka ett mail till Stefan Holm och Carolina Cluft och be dom
lugna ner sig och begrunda sitt livsöde. Ha,ha!!
leiake!!

Ha,Ha du har fin humor du. Lycka till med din motion.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1005491.svd

Kul att man får rätt
Annons
Ja,man kommer med den ena undersökningen efter den andra. I bland är det livsfarligt att äta ägg,en vecka senare är det bra att äta ägg.

Ena stunden är det farligt att dricka vin under ammning,det kan skada barnet.

Nästa stund är det inte så farligt att dricka ett glas vin under ammning!!!

Var ska man tro???????
Det är alltså ingen som har någon källa på att motion på "motionärsnivå" skulle generera fettförbränning? Vi kanske har blivit lurade där också? "Motionera så går du ner i vikt" stämmer kanske inte. Att motion stärker kropp och hjärta är väl hyggligt belagt men jag har ännu inte hittat någon källa som visat att motion skulle gynna viktnedgång.
Tompaxox !

Motion gynnar viktnedgång. Det är nog en ren bluff.

Om vi tar Wasaloppet. Det går på 3 timmar för den som vinner. Han förbrukar 2500 Kcal. Det är 4 semlor. He,he!!

OBS! Jag skriver han. Det är för mig osannolikt att en kvinna vinner. Kan man inte pumpa in lite testostron i en kvinna så hon vinner Wasaloppet. Det vore en bra grej!!
Det är lite det jag vill belysa leiake. Om vi tänker människokroppen som en motor som är byggd för att arbeta så måste det ju egentligen vara en ganska energisnål maskin för att klara ca 12 timmars arbete om dagen. Det visar att vi omöjligt kan gå ner i vikt om vi promenerar en timme om dagen.

Det är dags att revidera alla dessa gamla "sanningar" om vikt, kost och motion. I en tid då vi köper mer fettsnål mat än någonsin är fler överviktiga än någonsin. Gymmen överflödas av stackare som vill bli fina inför badsäsongen, grejen är att de ska köpa dyra träningskort, dyra gympakläder och skor, inte att de ska träna sig smala. Det handlar om kampen om våra pengar. Varje människa har en slant, ett värde. Den ska delas mellan t ex gym, godisfabrikanter, radiohandlare, leksakstillverkare etc etc. Klart att var och en vill roffa åt sig så stor del som möjligt av den kakan och de försöker på olika sätt "legitimera" dvs marknadsföra just sin produkt.

Stackars grönlänningarna som i alla tider varit förskonade från fetma, cancer och hjärt-, kärlsjukdomar drabbas nu i allt högre grad av dessa problem. Kurvorna följer proportionerligt andelen "nyckelhålsmärkta" varor. I kölvattnet av ökat kolhydratsintag simmar sjukdomarna ikapp. Vi luras av livsmedelsindustrin att äta det vår kropp inte vill ha men luras att tro att den vill ha genom olika tillsatser, främst socker. Yoghurt t ex är ju nyttigt. Jo, men läs på innehållsdeklarationen hur mycket socker som ingår innan du köper den, strunta i den om den innehåller socker och köp hellre den fetaste sockerfria. Folk är fettskrämda idag. Googla på fettskrämd, läs och begrunda.

Socialstyrelsens kostexperter i jävsituation: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=751422
Det är livsmedelsföretagen som styr och tro inget annat.
Tompaxox!!

Det har blivit på mode att tjafsa om man ska motionera dag ut och dag in.hur dålig man än är.... Så hör man motionera mer,spela ingen roll om man kan gå eller inte!!

Var och en måste väl kunna avgöra om man orka eller inte.

Ha,Ha läkaren skriver ju motion på recept numera!! Då blir man nog frisk.
Jo motion är säkert bra för hjärtat och kondition t ex. Men att skicka ut en 130kilos koloss på ett löpband är inte särskilt smart. Dels riskerar han ju en hjärtattack redan från början men först måste han ju ha en kropp som orkar motionera. Han måste äta sig ner till en vettig nivå att börja motionera vid så att kroppen inte kollapsar.

http://www.lipidus.org/ här är en intressant blogg i ämnet.

Att läkare skiver ut motion på recept kan väl iofs vara bra men inte för att minska i vikt. Jag vill minnas att vi har någon läkare här på forumet, det skulle vara intressant att höra hans syn på socialstyrelsens och livsmedelsverkets kostrekommendationer. Även lite synpunkter på motion och viktnedgång från medicinskt håll skulle vara intressant.
Tompaxox!

Du har helt rätt. Allt är bluff. Hur många ggr. måste jag säga detta.

Men motion i samband med mindre kaloriintag är nog inte så dumt.

Jag håller nämnligen på med detta. Det verkar fungera.

Det är gratis oxå. Ät mindre och rör på er så blir ni äldre. Men varför?? He,he

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem