Lördag 21 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Bantarklubb leiake

Bantarklubb leiake

Ni som vill veta hur många kalorier ni kan äta per dag och gå ner till önskad vikt på 8 veckor kan skriva ett inlägg så svarar jag snabbt.


Ni skriver:

Hur lång ni är......
Hur mycket ni väger idag......
Hur mycket vill ni väga om 8 veckor.....

Resten ser jag i er Profil på IS.

Vi testar så får vi se om intresse finns. Jag står gärna till tjänst.
Det är bara roligt.
Antal svar på detta inlägg: 119
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Nästa »

Leiake - jag trodde att du är en person med förstånd mer än Rössner. Men tyvärr verkar det som du hamnat i samma kalorifälla som han. Jag har också trott på kaloriteorin, tallriksmodellen etc.
Jag har trott på att dricka lättmjölk, äta fettsnålt bl a lättmargariner.
Resultatet blev ständig upp gång i vikt. Slutade på 136 kg.
Läste då Skaldemans "Ät dig ner i vikt". Och tänkte - kan detta vara möjligt. Han gick ner från 145 till 80 kg!!! Fick en hälsa som en 30åring trots sina 65.
Jag gick ner snabbt 24 kg. Fick klara hälsovinster. Motionerade inget. Då man väger 135 kg så är det nog inte så klokt att slita på lederna i onödan.
(Motion skadar inte om man inte väger för mycket utan rekommenderas)
Fuskat(syndat), testat olika varianter av kolhydratintag. Konstaterat att "jag är allergisk mot kolhydrater". Liksom Skaldeman. Tar nu en striktare variant - GI=NOLL. Ska ge resultat så småningom med ytterligare 30 kg viktminskning, men inte för snabbt för att inte få för slapp hud.
Via mer eller mindre smör/naturligt fett kan man reglera hur snabbt viktnedgången blir, hur snabbt kroppsfettet ska förbrännas. I stort sett inga kolhydrater! Fett + kolhydrater = viktuppgång.

Leiake - bra att du försöker med din modell men du skriver att det tagit stopp. Kan du inte testa LCHF-metoden? Ge den en chans i 3-4 veckor. Det klarar du. Jag tror att du då klart har fått fart på viktminskningen igen. Jag kan förstå att du inte begriper hur detta är möjligt, att naturligt fett och protein (fläskkarré, bacon, lax, strömming, sill, kyckling etc) kan ge dig en ny kropp, men framförallt klara hälsoförbättringar (bättre potens, kisseri, sömn, slippa snarkningar, bota diabetes 2 eller åtminstone kraftigt reducera behandling av det, få bättre blodtryck, bättre hy, minskad oro i benen, ). Bara dessa hälsoförbättringar borde vara nog att gå över till LCHF!
Jag instämmer i Topaxox och Joijes synpunkter.
Lycka till! Innan sommaren en ny människa!
Birger!!

Min metod har förvisso nackdelar. Men allt är ju relativt. Om man hoppar över skaklarna så ger den ett negativt resultat direkt. Man går inte upp men
viktnedgången avstannar.

Jag felade med några kexchoklad samt några starköl. Det är inte så farligt om man omedelbart återgår till sin dietlista dagen efter. Men där har vi lagen om all djävlighet. Det finns några chokladbitar och några öl kvar i kylen. Man kan ju inte slänga dom. Ha,ha!!

Sedan är omdömet borta för den veckan och lite till. Alkohol gör att omdömet blir lite grumligt. Detta var en total nyhet för mig. Ha,ha

Jag har studerat kolhydratmetoden utan och innan. Kanske det kan vara något. Men just nu klingar den ohörd i mina öron. Verkar vansinnig rent ut sagt.

Jag testade en dagsmeny. Den blev på 5620 kcal.

Man räknar kalorier där oxå. Det finns inget annat sätt / kjoule)

Men äter du mer än du förbränner så går du upp. Äter du normalt så håller du din vikt. Äter du 5620 kcal/dag. Då kan du börja hälsa artigt på prästen.

Jag har gått ner 8 kg på 10 veckor trots dopning. Det går åt rätt håll. Har ökat på motionen en timma i rask takt.

Ännu vet man inte heller hur kroppen reagerar på en kost med mycket protein och fett under längre tid. Att minska eller utesluta kolhydratrika livsmedel som socker, godis, söta drycker och kaffebröd är däremot ett mycket bra råd som alla bör följa.
Hej,

Mitt största mål är att gå upp i vikt. Eftersom jag styrketränar så är det alltid välkommet med viktuppgång. Bara vikten hamnar rätt vill säga. Men det är inte så lätt att gå upp. Jag tror inte att allt handlar om kolhydrater. Jag äter mer än vad en person i min klass skulle göra, fast ändå står jag rätt still i vikten. Det var bara de första månaderna när jag började träna som jag snabbt gick upp 8kg.
Annons
Nu ska jag berätta/fråga en sak:

En del mediciner kan orsaka viktuppgång och då undrar jag om det är så lyckat att lägga om sin kost eller banta om man redan äter nyttigt..?!

Hur ställer ni er till det?

Hur lång ni är......
Hur mycket ni väger idag......
Hur mycket vill ni väga om 8 veckor.....


177 cm
86,5 kg
80 kg
Wacko!!

Om du äter max. 1700 kcal/dag i 8 veckor då kan du nå dina 80kg lagom
till badsäsongen.

Klarar du att motionera 1 timma/dag då går det galant.

Själv är jag inne i en kris. Det står och stampar på -8 kg. Det är jobbigt med helger.
Men jag tävlar ju mot Jojje. 5 veckor kvar till 1 Maj.Jag måste vinna.He,he!!

Måste nog ösa på med mer motion. Det blir en mil på 2 timmar i rask takt.
Det blir -500 kcal/dag.
Ubuntu33, en del mediciner skriver du. Vilka mediciner är det undrar jag som genererar viktuppgång? Det är fortfarande maten man blir tjock av. Socker och stärkelse gör oss tjocka. Äter man inget socker eller stärkelse så håller man måttet.

Sen det här med motion och viktnedgång. Är det någon här som har koll på hur motion skulle ha effekt på vikten och kunna visa det med en källa? Hur mycket man måste träna för att förbränna lagrat fett och inte bara den energi man petat i sig under dagen.
Det finns något som är bättre, inte nog med att man går ner i vikt, man mår bättre och kroppen fungerar bättre. som om inte det skulle vara nog så är det billigare än att äta vanlig mat.
Jag har gått ner 27 kilo med hjälp av det, nu undrar ni kanske vad det är, jo Herbalife, är det någon som är intrsserad så maila mig.
jjdesign@swipent.se
Jalle
Vilket tjat om dessa kalorier hit och dit,man orka väl inte att tänka på var man stoppa i sig varje dag. Hur skulle det ser ut??

Jag skiter om ja väger 80kg eller 90kg. Bara man trivs med sig själv.

Det är bra om man orkar gå 1 mil på 2 timmar leiake.. Tänk bara på att när man en gång ligger på sin dödsbädd !!!

Ju starkare hjärta ju längre dödskamp!!!
sevve!

Alla sätt är bra utom dom dåliga. Jag skall prova någon gång.

Men jag kör mitt race. Äta mindre. Motionera. Det verkar sannolikt det bästa
sättet. Det som är sannolikt är oftast rätt väg. Så tycker jag.

Om vi tar motion och hur mycket man förbränner per timma så är ju Wasaloppet bra som jämnförelse.

Dom som vinner loppet förbränner 700 kcal/tim. Det blir ca: 2100 kcal.

Det är 7 semlor. Så motion är inte sä krävande som man tror. Tyvärr!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem