Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Svenska kyrkan

Svenska kyrkan

För några år sedan gick jag ur Svenska Kyrkan. Vad hände. Inget!!

Jag hade väntat mig att blixten skulle slå ner och döda mig.

Jag kan inte ta till mig deras information. Det är invävt så man fattar ingenting. Bara det tyder ju på att det är sjukt. När inte en enda förklaring kan tolkas rätt. Då är det något lurigt.

Om vi ser oss runt om i världen så är det religiösa krig som pågår. Vi tror på samma Gud men han finns tydligen i flera kopior. Mystiskt.

Vad tycker ni? Studera bifogad länk. Så kanske det blir debatt i ärendet.

Det går rykten att man inte får gifta sig i kyrkan om man går ur.
Det är ren bluff. Bara det!!!

www uturkyrkan se
Antal svar på detta inlägg: 130
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Man blir inte medlem per automatik längre i Svenska Kyrkan, det blir man först när man döps numera. Det är alltså ett val av föräldrarna idag.
Medalj till Birger.
Dubbel
Annons
kent57!

Du har troligen smakat på nattvardsvinet.

Thomas2!

Han har listat ut att kyrkan har haft makt. Det är bra!! Heja Alvesta!! He,he!!

Tråden handlar om att stanna kvar i Svenska Kyrkan och betala 10000:- om året. Eller gå ur och köpa Alvedon för pengarna.

Skämt åsido.!! Vi kommer nog inte längre. Kyrkan och all välgörenhet är human. Helt klart. Bara den är ärlig. Men det tvivlar jag på. Tyvärr.
Apropå Birger och Leiake! Se där, så bra då, då är väl alla nöjda - eller?
Alla har egna tankar och värderingar och det känns bra att få prata om svåra frågor utan att någon myndighet lägger sig i.
Vi lever våra liv och tror som vi vill - än så länge. Jag oroar mig just nu mer för vad som händer i världen i övrigt, än vad Svenska Kyrkan eventuellt påverkar oss svenskar.
Moppan!!

Vore det inte bättre om någon stackars människa som har problem kunde vända sig till en myndighet som har alla resurser med hjälp av skattemedel.
Där måste finnas all hjälp. Med tanke på skattetrycket.

Men nu har dom kommit på att det finns folk som fuskar. Dom vårdar barn som är friska. Det finns t.o.m folk som är sjuka fast dom är friska.

Detta är för mig en total nyhet. Hur kan man ljuga så om man är religiös och är medlem i Svenska Kyrkan.

7:e Budet. Du skall ljuga så att alla tror dig. Då kan du sälja allt.
Ta sjätte budet istället Tro PÅ GUD OCH LYCKLIGT VANDRA SKÖT DIG SJÄLV OCH SKIT I ANDRA
Om man inte tillhör någon kyrka så firar man väl inte jul, påsk eller några andra kristna högtider?

Tillhör man ingen kyrka borde man inte vara ledig på de kristna helgdagarna. Alla kristna är hemma imorgon och resten går och jobbar
Leiake, jag kommer inte på något lämpligt svenskt ord just nu, så det får bli "Bullshit"!
Slutar därmed mina inlägg i denna tråd och ägnar mig åt barnbarnen istället. Men Du har väl synpunkter på det också Leiake?
Hur kan du vara så dum leiake mot Moppan och alla andra på IS jag fattar inte det tacksam för svar

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem