Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Svenska kyrkan

Svenska kyrkan

För några år sedan gick jag ur Svenska Kyrkan. Vad hände. Inget!!

Jag hade väntat mig att blixten skulle slå ner och döda mig.

Jag kan inte ta till mig deras information. Det är invävt så man fattar ingenting. Bara det tyder ju på att det är sjukt. När inte en enda förklaring kan tolkas rätt. Då är det något lurigt.

Om vi ser oss runt om i världen så är det religiösa krig som pågår. Vi tror på samma Gud men han finns tydligen i flera kopior. Mystiskt.

Vad tycker ni? Studera bifogad länk. Så kanske det blir debatt i ärendet.

Det går rykten att man inte får gifta sig i kyrkan om man går ur.
Det är ren bluff. Bara det!!!

www uturkyrkan se
Antal svar på detta inlägg: 130
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Det är inga gudar som skapat människan, det är människan som skapat gudarna.
Ateism= tror inte på gud. Hur kan man tro på något inte? Åt skogen med alla ismer utom realismen.
kent57 !!

Jag tror jag svimmar. Tar för givet att du inte "svammlar". Det kunde jag inte
tro om dig. Trodde du satt inne på "Kumla". He,he!!

Du nämner 1,5 miljarder kristna kan inte ha fel. Varför? Jag tycker hela Bibeln och allt där omkring är rena "pippin".

Men om nu någon tycker att religion hjäper dom i sitt liv. Då bjuder jag på detta. Varför inte. Men jag tycker dom lite knasiga.

Kan inte hjälpa det.
Leiake:

Jag svarade inte på ditt inlägg så jag förstår inte ditt uttalande alls.

Om man inte tror på Gud så varför ska man då vara med i svenska kyrkan?

Nu står det ju upp till var och en att gå ur om man vill.

Sedan borde du kanske göra nåt åt din misstänksamhet.

Det finns sidor på internet där du kan diskutera konspirationsteorier in i absurdum om du tycker det är roligt.

Annons
Din tro för stå för Dig Leiake, men jag beklagar Ditt krassa sätt att nedvärdera andra människor.
www svenskakyrkan.se/default.aspx?di=40558&ptdi=0
ubuntu33!

Ha,ha!!

Vi "skiter" i Gud. Han finns inte ändå.

Jag är mer intresserad av din person. Vem "tusan " är du. Jag känner igen dig i vissa stycken.

Du har 2 alternativ. Jag rapporterar alla dina inlägg. Till slut "storknar" Göcke och raderar både sig själv Daniel. Ha,ha!!

Eller så avslöjar du vem du är. Göcke har min mail. Om du vill så håller jag det hemligt. Jag lovar!!

Om du lovar att hålla dig till IS regler. Så vore jag glad om du kom tillbaka.
Vi behöver fler idioter med fridska ideèr. Det räcker inte med mig.

VÄLKOMMEN
leiake vill bara synas Moppan. Kyrkoskatten är samma sak som kollekt inbillar jag mej, det är helt frivilligt att bidra. Pengarna går till ändamål inom kyrkan,

men betalar inte begravingar o.s.v. Det kan visst finnas anledning att tillhöra kyrkan även om man inte är troende.
Moppan!

Min lilla dalkulla. Förlåt!!

Men verkligheten är krass.

Titta på USA. Där sitter folk utan tak över huvudet bara för att någon idiot på en bank har bestämt att dom är osolventa.

Varför är inte Gud där och betalar så att dom får tid på sig att reda ut sina affärer. Nej! Sätt dom där "äckliga" kubanerna på bar backe säger han.

Var är Kyrkan då.
pluppen!!

Vill du inte synas. He,he!!

Du skall nog läsa på om vad det handlar om.

www skatteverket se

Du är lite elak mot mig. Men eftersom du är från Karlstad och knappt född så bjuder på detta. Jag gillar dig.

No hard feelings
leiake, du är ett typexempel på att ålderdom inte alltid betyder visdom.

Du gör allt för att synas, för att bli medepunkten.

Skitsamma om du trampar på folk och sårar med ditt för det mesta meningslösa pladder.

Håll dej borta från trådar du är ointresserad av.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem