Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Svenska kyrkan

Svenska kyrkan

För några år sedan gick jag ur Svenska Kyrkan. Vad hände. Inget!!

Jag hade väntat mig att blixten skulle slå ner och döda mig.

Jag kan inte ta till mig deras information. Det är invävt så man fattar ingenting. Bara det tyder ju på att det är sjukt. När inte en enda förklaring kan tolkas rätt. Då är det något lurigt.

Om vi ser oss runt om i världen så är det religiösa krig som pågår. Vi tror på samma Gud men han finns tydligen i flera kopior. Mystiskt.

Vad tycker ni? Studera bifogad länk. Så kanske det blir debatt i ärendet.

Det går rykten att man inte får gifta sig i kyrkan om man går ur.
Det är ren bluff. Bara det!!!

www uturkyrkan se
Antal svar på detta inlägg: 130
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Nej Du min vän, ämnet var Svenska Kyrkan och inget annat. Vem som sedan fick det till att bara handla om utträde, det får Du själv forska i.
Tompaxox !

Du är hopplöst fall. Ha,ha!!

Jag orkar inte läsa allt. Du skadar dig själv.

Plocka ut godbitarna. Du har mycket att vinna på det.

Om det är något som du vill framhålla så länka detta.
Sedan avgör vedebörande hur mycket man vill ta till sig.
Det är som vanlig det är religionen som skapar dom största konflikter även här på IS
Annons
Tompaxox!
Det är sådana som Du som gör det värt att skriva på IS. Leiake bara tramsar bort vilket ämne det än må vara.
Du menar att de som är smartare än du ska tala om för dig vad som är bra leiake?
Kan inte länka min egen text.

Du skulle vinna på att stanna upp ett tag och tänka efter lite. Bilda dig en egen uppfattning och inte rusa på, blint mumlande mantran från andra "filosofer". Varför inte gå in i en kyrka, sätt dig på en bänk och titta på korset där framme. Det bits inte. Känn friden och försök hitta kärnan i budskapet. Inte tro eller lyssna på vad andra säger om religionen, skapa en egen relation med Gud. Du kommer ändå en dag att fundera på om det där snacket om Gud är sant eller inte så varför inte börja redan nu?
Ha,ha!!

Ni är tokiga allihop.

Vet ni att detta är en tråd som slår alla rekord. 1200 har kollat på denna under 45 minuter.

Moppan! Jag har bekymmer med dig. Du tar tydligen illa vid dig. Men du måste tänka om. Det finns varken himmel eller helvete. Tro mig.!!
Att ni bara orkar bråka o dummas nu under påskhelgen, vi som inte skriver så ofta kanske hör till de som inte vill tjafsa om allt. Jag tycker trådarna här alltid börjar med en fråga o slutar med en hel urusel disskution som inte ger så mycket svar eller gäller det som gällde själva frågan. (lite lekstuga)
Tro mig leiake. Det kommer en stund då du inte är lika övertygad om att det inte finns himmel eller helvete.

Och för att trampa lite på ditt ego leiake är det nog inte 1200 olika människor som klickat på tråden, den har nog visats 1200 ggr.
Tack kent57.
du e en stjärna på en alltmer molnig himmel.
verkar som en del inte tål mig å mina inlägg på IS å på så sätt så känner jag för leiake.
får man inte tycka eller säga vad man vill så kanske man skulle lägga ner verksamheten på detta forum .
Tycker att de har blivit mer aggresivt beteende på trådarna nu än de va innan.
alla e vi olika å kan inte alla ta de så.... ja då får man väl tacka för sig å dra sig till ett annat forum.
Till leiake å andra som inte faller alla ismaken- STÅ PÅ ER!!!!!
P.s jag äger ingen digitalkamera eller mobil me kamera eller sådant så jag kan inte lägga in en bild på mig själv.
om man inte älskar sig själv hur ska eller kan man då älska andra??
Ha,Ha

När leiake starta en tråd,bli det alltid rapakalja. Håll med om att detta är ett kul forum!!

Men åter igen jag har betalt nog med skatt till sv.kyrkan

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem