Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Svenska kyrkan

Svenska kyrkan

För några år sedan gick jag ur Svenska Kyrkan. Vad hände. Inget!!

Jag hade väntat mig att blixten skulle slå ner och döda mig.

Jag kan inte ta till mig deras information. Det är invävt så man fattar ingenting. Bara det tyder ju på att det är sjukt. När inte en enda förklaring kan tolkas rätt. Då är det något lurigt.

Om vi ser oss runt om i världen så är det religiösa krig som pågår. Vi tror på samma Gud men han finns tydligen i flera kopior. Mystiskt.

Vad tycker ni? Studera bifogad länk. Så kanske det blir debatt i ärendet.

Det går rykten att man inte får gifta sig i kyrkan om man går ur.
Det är ren bluff. Bara det!!!

www uturkyrkan se
Antal svar på detta inlägg: 130
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Jag glömde inte, du tillhör väl inventarierna på IS ?
Apropå det här med kyrkan. Vad säger Ni om det som sker efter begravningar? Att man krossar kistorna för att få mer plats? Lager på lager-metoden alltså. Men det kanske måste vara så, eller?
man kan ju bli till aska också, och då blir det lager på lager också.
Annons
Upprörande!!!!!!!! Inte nog med att man ska Dö en gång, man ska blir "krossad" av en grävskopa ovanpå det åxo !!!!
Såg Ni reportaget i kanal 1?
Jag skäms för det jag skrev tidigare, problemet var ju oerhört mycket större än det jag på ett naivt sätt skrev om.
De många församlingar och dess kyrkogårdsförvaltningar som som hanterar döda på ett kränkande sätt, måste och kommer förhoppningsvis att granskas och deras arbete ifrågasättas. När jag lyssnade på ärkebiskopen kände jag ett hopp för att något positivt kommer att ske och att det blir slut på detta mycket skändliga hanterande av döda. Det kan handla om Dig och Dina anhöriga.
Går programmet i repris, se det!
filmen finns att se på tv1/svt
[ http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=14750&
;a=1134776&lid=puff_1136821&lpos=extra_0 ]

klipp och klistra ihop länken
Bra Göcke!
Se filmen/reportaget, detta berör oss alla, förr eller senare.
Estrid , det jag har svårt med, är att
oavsätt om de har sönder kistan när ingen ser på,
eller om kistan går sönder när jorden hälls på.
eller om kistan murknar sönder och därefter
så täcks kropen med jord.
och de får efterfylla med mer jord
och gravstenar ramlat omkull för att jorden har satt sig osv.

så är det bara en sak som jag är upprörd över.
att de slår sönder en kista som är svindyr.
men som iallafall skulle murkna sönder.
det hade lika gärna kunnat vara en kista i papp.
den hade förmodligen rasat samman av trycket från jordmassorna.

så jag är kluven inför detta reportage.
och om man skall bli upprörd arg eller ledsen
Nähäddu... leiake har du råd med att slanta av dom hundralapparna i månaden till ditt internetabonnemang....Då kan du gott slanta av kyrkoskatten oxå. Och vill du inte betala den, så kommer du dö ändå...Skulle vara roligt å läsa vad du skriver då?

Så med dessa rader håller jag med dom övriga att inlägget va dåligt...just nu är Vi 55%

Vänligen din wenza...
min far dog för några år sen 2003, vi ville begrava honom som vi gör i finland eftersom jag är därifrån, bära honom till graven själva och gravsätta honom, gräva över graven själva med spade och sörja honom i den takten, men kyrkan sa ifrån, sa att dom skulle gräva ner honom och vi skulle komma till graven sen, efter vi hade fikat o sånt, men jag sa ifrån att jag ville gräva ner min far själv, fick bråcka ett tag men till slut fick vi som vi ville, förstår nu varför dom ville göra det som dom ville.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem