Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Svenska kyrkan

Svenska kyrkan

För några år sedan gick jag ur Svenska Kyrkan. Vad hände. Inget!!

Jag hade väntat mig att blixten skulle slå ner och döda mig.

Jag kan inte ta till mig deras information. Det är invävt så man fattar ingenting. Bara det tyder ju på att det är sjukt. När inte en enda förklaring kan tolkas rätt. Då är det något lurigt.

Om vi ser oss runt om i världen så är det religiösa krig som pågår. Vi tror på samma Gud men han finns tydligen i flera kopior. Mystiskt.

Vad tycker ni? Studera bifogad länk. Så kanske det blir debatt i ärendet.

Det går rykten att man inte får gifta sig i kyrkan om man går ur.
Det är ren bluff. Bara det!!!

www uturkyrkan se
Antal svar på detta inlägg: 130
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Nästa »

Boax:

Din länk stämde ju precis med vad jag skrev.

Alltså är den uppfattningen ganska känd bland dom som vet.

Leaike:

Tramsinlägg mot mig.

Bidragen till kyrkan går till till ungdomsverksamhet, utbildning, konfirmandundervisning, möjlighet för alla att delta i olika sammanhang i det län Ni bor i, möjlighet att ringa och prata med en präst/psykolog när som helst under dygnet, ungdomsverksamhet utan kyrklig prägel m m. Alla är välkomna dygnet runt. Vad begär Ni mer utan kostnad?
Allt det pratas om handlar ju bara om begravningar. Men kyrkan är ju så mycket mer för oss alla. För att återgå till begravningar då. Är helt kostnadsfri och val såväl vad gäller såväl lokal som förättare och begravningsplats (i kontakt med Kyrkogårdsförvaltningen). Urna eller kista är helt valfritt.
"Vanliga" vigslar och dop kostar inget. Skulle någon vilja ha en speciell orkester, sångare e d vid högtiden, givetvis får man då betala ur egen ficka.

Men återigen, vad är det som är så fel med att vara medlem i Svenska kyrkan? När vi får så mycket för de ynka skattekronor vi betalar. Eller är det som jag tror, en principsak, JAG vill bestämma själv! He, he .......
Bidragen till kyrkan går till till ungdomsverksamhet, utbildning, konfirmandundervisning, möjlighet för alla att delta i olika sammanhang i det län Ni bor i, möjlighet att ringa och prata med en präst/psykolog när som helst under dygnet, ungdomsverksamhet utan kyrklig prägel m m. Alla är välkomna dygnet runt. Vad begär Ni mer utan kostnad?
Allt det pratas om handlar ju bara om begravningar. Men kyrkan är ju så mycket mer för oss alla. För att återgå till begravningar då. Är helt kostnadsfri och val såväl vad gäller såväl lokal som förättare och begravningsplats (i kontakt med Kyrkogårdsförvaltningen). Urna eller kista är helt valfritt.
"Vanliga" vigslar och dop kostar inget. Skulle någon vilja ha en speciell orkester, sångare e d vid högtiden, givetvis får man då betala ur egen ficka.

Men återigen, vad är det som är så fel med att vara medlem i Svenska kyrkan? När vi får så mycket för de ynka skattekronor vi betalar. Eller är det som jag tror, en principsak, JAG vill bestämma själv! He, he .......
Annons
Kommuner har en begravningsförrättare som begraver den som ej är medlem i Sv kyrkan. Det kan ske i kapellet vid krematoriet tex. Kostnaden är ju sedan för kista, blommor mm, men själva förrättaren, gravplatsen kostar inget extra.
pluppen!

Du har rätt. Jag vill vara bäst. Vad är det för fel . Vill du vara sämst.

Vad gör vi åt detta. Ändra din profil på IS. 0 år. Då kunde inte ens jag skriva.

Karlstad har jag många minnen från. Mest positiva.

Men då var du inte född.

Varför hatar du mig.? Jag måste ju få information. Annars kan jag ju inte ändra mig. Jag tror ju att jag är populär överallt så länge ingen klagar.
Skärpning Leiake, Dina kommentarer hör inte till denna tråd.
Tjena!
vet inte om jag ska lägga mej i eller om min åsikt räknas. men vad än leiake säger eller tycker så e de ett jäla hackande på han. han e som han e å vad kan vi göra åt de???? vill varken hålla med han eller tycka illa om honom. men som läget e så får vi nog gilla läget eller anmäla honom till moderatorerna.
JAG tänker då INTE anmäla honom iallafall!
visst e han lite jobbig å vill va i centrum men de e nog göingen i honom som gör de. sen som han skriver e väl sant eller? varför undanhålla ålder å annat i sin profil? skäms man för sin ålder eller e de nåt annat??
kram alla fina människor detta va mitt lilla tyckande.
Varför undanhålla bild på sin profil? skäms man för sitt utseende eller nåt annat, låt folk få ha sina profiler i fred. Såklart att du inte klarar av att låta bli att lägga dej i.

När man gång på gång trampar på folk och sårar, då är det inte fel att säga ifrån.

Snart alla trådar slutar med tjafs, istället för som det skulle kunna bli. intressanta diskussioner. Tyvärr.
...hmm...håller faktiskt med "jigsaw" den här gången... "leiake" surrar som en berusad humla ibland men vid det här laget vet väl alla att karl´n e harmlös egentligen. Till o med jag har lärt mig det.
kent57!

Jag börjar med dig. Tack!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem