Torsdag 16 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensa

Svininfluensa

till alla swin vaccinera ellerej? hur mår man sen
Antal svar på detta inlägg: 152
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

Individuellt, men för egen del vaccinerar jag mig vart år mot influensa, och har aldrig mått dåligt av det, men du skall inte ta den om du är äggallergiker!!
Jag ska nog inte vaccinera mig.. Jag vaccinerade mig mot vanlig influensa förra året, och då fick jag stanna hemma två dagar från jobbet på grund av influensasymptom.. (Vaccinet är ju en försvagad variant av influensavirus, som faktist kan göra dig sjuk)

Svininfluensan har inte värre symptom eller dödlighet än vanlig influensa.. Den stora skillnaden är att vanlig influensa drabbar dom över 60 år värst, medans Svininfluensan drabbar dom mellan 20-50 år värst.
Blev sjuk lördag förra veckan, värk i kroppen, hög feber för mig som inte haft feber på åratal 38.6, en mycket jobbig hosta i fyra dygn.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon tyckte att allt stämde in på nya influensan, hoppas verkligen hon hade rätt, för frånsett febern var inte detta mycket värre än en vanlig förkylning, men säker kan man ju inte vara!
Annons
per66!

Jag tror inte du har haft svininfluensa.

Men det var ju klokt av dig att bara ringa för besked.

38,6 i feber är inte så högt. Du var nog bara rejält förkyld.
Det låter inte högt Leiake, men min normaltemp. ligger på 35.6, och då är 38.6 ganska mycket, men som sagt jag vet inte, man inbillar sig nog mycket i dessa tider!
per66!

En nomaltemp på 35,6.

Det finns ingen människa som har. 37° är vanligast.



Tror du Leiake, men det är mycket vanligare än du tror, vet inte om det beror på att jag stoppar i mig blodförtunnande tabletter.
Läs under Fakta på denna sidan Leiake

http://www.folkbladet.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=2827529
per66!

Jag får troligen omvärdera mina temperaturer.

Du verkar ha rätt.
HAHA Leiake, ingen är fullkomlig, inte ens jag

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem