Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensa

Svininfluensa

till alla swin vaccinera ellerej? hur mår man sen
Antal svar på detta inlägg: 152
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

Ha,Ha Här är en som står på patrikkes sida!! Kommer inte att ta någon spruta!!

Man vet var man ha,men inte var man får. Så länge man inte får reda på var vaccinet innehåller så få det vara för mig.

Förhoppnings överlever man!! Utan vaccin.
Tack thomas2! Hoppas att de är vi som rätt bara.
Här kan ni läsa om vaccinet, vad det innehåller, om biverkningar osv;

http://www.lakemedelsverket.se/h1n1
Annons
Ja pattrikke du är då kul du ???
ler nog åt det hela ,kan inget annat göra hihihihi

per66
Å fan .men vi har väl rätt jämt (ironi)eller hur.????
Men tillbaka till det allvarliga i saken ,får lov å erkänna att det känns lite skrämmande denna influensa ,vad som kan hända mmm ,å hör nu på rapport att landstingen har svårt att få fram vaccin ???
Vissa av Er har fortfarande inte förstått att detta är allvarligt. Endast en okunnig på infektionssjukdomaroch argument från expertis resonerar som en del av Er.
PonGot!

Dom flesta kryper nog till korset när det börjar att osa katt. Men då kan det vara för sent.

Ukraina har nästan påbjudit utegångsförbud. Då är det allvarligt.
Ja tror inte folk fattar allvaret i det hela ,,,,,,vad säger det inta kan bli som i Ukraina här ? Gå nu få erat vaccin gubbar å kärringar annars laddar viruset om .
media bevakningen har ju knappast gjort det enklare för gemene man att ta ställning , men valet är ju fortfarande fritt.
och de som redan har haft denna typ av influensa och inte vet om det.
skall de ta sprutan/sprutorna också??
Yngsta dottern (16 år) tog vaccinet igår och inga biverkningar än, själv har jag inte bestämt mig än.
Nej jag kommer inte att vaccinera mig. Inte nu iaf. Jag avvaktar utveckligen ett tag till. Jag resonerar så här. Jag har aldrig tidigare blivit smittad av nån virusinfektion som gjort mig sjuk. Jag har aldrig vaccinerat mig mot nåt. Och jag har ju levt i 62 år nu. En gång har jag varit riktigt sjuk med 42 i feber(30 år sen nu), men det var halsfluss av streptokocker. Förutom det så har jag alltså 0 sjukskrivningsdagar pga infektioner under ca 40 års arbetstid.

Statistiken just nu säger drygt 2000 diagnosisterade fall och 3 dödsfall. Alla som dött var i nån riskgrupp. Mörkertalet på antalet smittade som blivit sjuka är säkert stort. Gissar på minst 5000 smittade. Den statistiken tycker jag talar för sig själv. Hur många % dör av den vanliga influensan som kommer varje år?

Trots det så har jag rekommenderat min särbo att vaccinera sig pga hennes arbete med sjuka och gamla. För att inte smitta dom alltså. Hennes 2 tonåringar likaså eftersom de drabbas hårdare än äldre och för att de vistas i skolmiljö.

Jag tycker detta har blivit en massmedialt hysteri som inte bara skrämmer vanligt folk utan också våra myndigheter som inte handlar sansat.

För ett par år sen så skulle vi få fågelinfuensa, samma pådrag då, och vad hände?

Jo det enda som hände vad att läkemedelsbologen tjänade grova pengar! Kan det bli samma nu.

Trots det. Den som är bekymrad för sig själv eller riskerar att smitta de i riskgrupperna tycker jag ska vacciner sig. Vi har vaccin, det är gratis och biverkningarna är försumbara.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem