Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensa

Svininfluensa

till alla swin vaccinera ellerej? hur mår man sen
Antal svar på detta inlägg: 152
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

Jag har hört många säga att man ska ta vaccinet för att vara medmänsklig.. Medmänslig mot vem?
Dom som man ska vara medmänsklig mot kan ta vaccinet själva, så slipper dom oroa sig över oss som inte vill ta vaccinet..

Enkel lösning på problemet va?
Äggallergikerna kan inte ta vaccinet, även om de vill.

De som vaccinerar sig blir ju smittad av svininfluensan, fast i liten dos.

Om jag träffar någon som vaccinerat sig och således är smittad, blir då jag smittad av den personen?
patrikke!

Influensan är ett virus och inga bakterier (tyvärr mycket viktigt att skilja på). Jag skulle säga att en person som är vaccinerad inte själv sprider viruset MEN den kan bära med sig virus från de sjuka via kläder, händer och annat.

Viruset överlever ca. 2 timmar utanför kroppen.

Vecka 49. Då är det din tur.
Annons
Jag hoppar vaccinet.

Det är alldeles för många delade meningar om det är bra eller inte.
Jag tror inte det är allt för bra.

Det är min personliga åsikt och inget råd till andra.
Jag hoppar nog inte över , har ju som sagt djur som måste skötas
A/H1N1-influensa består av influensavirus som är dött.. Eller snarare, alla vaccin mot virussjukdomar bygger på att man injecerar dött virus..

Den sjukdomskänsla man kan känna när man vaccinerat sig beror inte på direkt på viruset.. Det är ditt eget imunförsvar som gör att du känner dig hängig och sjuk.. Detta på grund av att det tär på kroppen när ditt imunförsvar får arbeta..
Menade naturligtvis A/H1N1-vaccin.
Lite funderingar runt vaccinering/influensa

Om nu alla skitit i att vaccinera sig så hade statistiken alla försöker vända och vrida på blivit 0% döda av vaccinering och ett antal döda av influensan...
Detta kan man också vända åt andra hållet och om alla hade vaccinerat sig så hade 100% av dödsfallen berott på vaccineringen och inte influensan.... (förutsatt att man inte blir sjuk och dör av influensan trots vaccinering)

Om ingen vaccinerat sig hade då antalet döda varit högre eller lägre än de som nu dör av vaccineringen och influensan tillsammans?
Om alla vaccinerat sig hade då antalet döda varit högre eller lägre än om ingen vaccinerat sig?

Vi kan inte säga med säkerhet att det skulle blivit på ena eller andra sättet för då måste vi köra 2 parallella världar där vi testar allt samtidigt för att kunna jämföra. Man kan däremot med stor sannolikhet säga det ena eller andra.

Kvicksilver i vaccinet skrämmer mig inte mer än alla kemikalier och utsläpp vi får i oss dagligen från allt omkring oss. Tror personligen det är farligare att köra bil än att vaccinera sig om vi snackar risken att dö... Och ingen ställer väl bilen bara för att det finns olycksrisk?

Jag tror vi tjänar på att vaccinera oss och har själv gjort det precis som jag brukar vaccinera mig när jag reser bort till fjärran land (hur många gör inte det?)
Detta är min personliga uppfattning och ska ses och uppfattas som den samma.
Nu har jag äntligen tagit sprutan.
Det tog lång tid innan jag fick chansen.
De yngre fick ju gå före som tur var.

Och jag har redan börjat gå baklänges.
Oskar!

Kan du inte gå framåt överhuvudtaget.

Man måste ta sprutan i hö. arm. Troligen har du av misstag blivit injicerad i
vä. arm,då blir det så galet.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem