Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensa

Svininfluensa

till alla swin vaccinera ellerej? hur mår man sen
Antal svar på detta inlägg: 152
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

JAS-Gripen och BAE så här ligger det till:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/utredning-om-jas-mutor-laggs-ned-1.893
228

http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/flygplan/article529135.ece
PonGot

På 70-talet drabbades jag av "Hongkong" tro jag den hette. Jag var helt utslagen i en vecka,det tog 14 dagar innan jag var helt återställd.

Peppa, peppa. Jag har sedan dess aldrig drabbats av någon influensa,trots min utsatta position som busschaufför,och trots att jag ej tagit någon vaccin mot influensa.

Ju mer man vaccinera sig mot olika typer av influensor,ju starkare virus finner "Moderjord på"

Till sist kommer vi inte att kunna skydda oss längre. Virusen har blivit starkare än vad vi kan skapa motmedel.
Thomas2
Du har i ditt jobb sannolikt "vaccinerats passivt" av smittade passagerare och på det sättet boostrats varje år. Det är så i alla grupper som kommer i kontakt med sjuka, tex läkare och annan sjukvårdspersonal.
H1N1-virus är något helt annat och nu ser vi den expontiella fallökningen. Det följer precis de förutsägelser som statsepidemiologen Annika Linde med flera sagt.
I januari/februari kommer den stora toppen....visst är det allvarligt med ingen hysteri
Annons
Thomas2 jag tycker inte Du skall ta vaccinet,
Du skulle få alla påstådda, biverkningar, om inte äkta,
så skulle Du mana fram dem så att de blev så riktiga som
möjligt !!

Så sluta och tänk på svininfluensan nu, innan Du blir snurrig
i huvudet!!!
Ligger säkert mycket sanning i det du säger pensionär, är man negativ så finner man alltid skäl att vara det.
pensionär

Jag tänker inte på svininfluensan,för jag kommer nog inte att få den.

Ville bara förklara att denna vaccination år ut och år in,inte kan fortsätta.

Ta pencelinet,som ex. Nu har äntligen läkarna börjat att inse att denna massutskrivning av produkten inte är gångbart.

Thomas2!

Du är ute och cyklar. Du blandar bakterier med virus.

Troligen har du vaccinerats för en massa sjukdomar i yngre dagar. Om inte så i alla fall i det militära. Jag tyckte man stod i kö en gång i månaden för att bli
vaccinerad.

Tack vare vaccin,så är vi så många på jorden. Om det är bra eller dåligt.
Jag såg ett program från Indien på TV. Då undrar man?
leiake!

Mitt imunförsvar är starkt,starkt. Detta beror på att min kropp inte utsatts för en massa konstgjorda immunförsvar.

Som i all hast tagits fram,utan väldigt nogrannar tester.
Tog en vaccinspruta i går. Det var gratis, tog 20 minuter inklusive väntetid och gjorde inte nämnvärt ont. det ömmar lite, lite grann i axeln i dag. annars inga bivärkningar än så länge. möjligtvis lite, lite lätt illamående några minuter alldeless efter nålsticket. Men dåär jag lite blödig också. he he Nu är jag till 90% vaccinerad mot denna flunsa och det känns bra
Thomas2, POLIO har utrotats och SMITTKOPPOR har utplånats,
tack vare VACCIN mot dem.

Penicillinet och Sulfa, har räddat livet på många miljoner människor !!!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem