Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensa

Svininfluensa

till alla swin vaccinera ellerej? hur mår man sen
Antal svar på detta inlägg: 152
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

Mina barnbarn skall alla vaccineras imorgon, känns så innerligt skönt att det äntligen blir av, för nu verkar den vara på gång på riktigt, själv har jag slutat åka buss, och handlar på morgonen innan affärerna är fulla med folk
kentr10 det finns en lång tråd på Övrigt där vaccination,
diskuterats, läs där om Du är osäker !

Jag har vaccinerat mig och inte haft någon som helst
biverkning av den!
Till Iggesörpning.

Nä svininfluensa ä inte = baconfeber

Vet du vad det är för skillnad?
Annons
Hörde om att en 3-åring dött i svin influensan ,stämmer det ?????

jag väntar tills den allmänna vaccinationen börjar vecka 49 här uppe

pedhan = han skämta ser du väl
Massvaccinering kommer att leda till nya muterade influensaformer enbart, och i värsta fall varianter som är resistenta.. Jag har bara vaccinerat mig en enda gång, mot vanlig influensa, och då fick jag influensasymptom och fick sjukskriva mig.. Vaccin kan med andra ord ge influensaliknande symptom..

Eftersom att jag i princip aldrig vaccinerar mig i vanliga fall, så ser jag heller ingen anledning att göra det nu heller.
Wikipedia är ju som sagt ingen säker källa, men vi kan läsa på lite mer om nya influensan här:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hypokondri
Fjällbonde.....man kan väl inte skämta om nåt så allvarligt som sjukdomar.

Skillnaden mellan svininfluensa och baconfeber är ju att om du får baconfeber då är det rökt.
Till er som tycker att detta är något att skämta om, det är så man skäms för att vara människa när man läser era inlägg.

Tusentals människor i landet kommer att behandlas på intensivvården, många kommer att då och en stor mängd familjer kommer att få bära sorgen av en avliden familjemedlem, och så finns det personer här som tycker att det är väldigt roligt, t.o.m lägger ut en länk som är rent ut sagt ett hån mot de som kommer att drabbas eller redan är drabbade.

Detta är lågvattenmärket på allt vad jag har läst hittills på IS, skulle vilja dra till med några svordomar men avstår!!!!!!!!!
Det handlar om en influensa som media först skrev upp något så otroligt, så att det verkade som om att det var världens undergång, sedan drog media igång vaccineringen av detta, att det var inte bra.

Nu kommer det fram att denna influensan är inte så farlig och vaccineringen gör att man blir immun mot den, men kommer det en kraftigare influensa nästa år tex så är kanske de som haft svininfluensan immuna mot den, men de som tagit vaccin är inte immuna?

De måsta då ta vaccin igen som är kraftigare ändå, osv osv osv.

Det blir en ond cirkel som till slut kanske blir för stor?
Utmäkt att denna tråd startades. Första tråden Vaxination talade ju sitt tydliga språk. Fortfarande finns overhäftiga inlägg. Tycker ni skall läsa den svenska sidan
http://www.krisinformation.se/web/Pages/Faq/ShowFaqsByGroup____31122.aspx


Nu har en känd landstingspolitiker avlidit...se Dagens Medicin:

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/11/03/vardpolitiker-dod-i-s
vinin/index.xml
Klipp o klistra

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem