Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensa

Svininfluensa

till alla swin vaccinera ellerej? hur mår man sen
Antal svar på detta inlägg: 152
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

Vi vaccinerade oss mot vanliga influensan för några år sedan då vi skulle ut och resa inom en tid framöver.
Frugan som aldrig blir sjuk, drabbades då av något influensaaktigt trots vaccinet.
Jag skulle nog inte vaccinera mig mot svininfl. om jag inte haft astma, men nu är det gjort iaf.
Enligt METRO tar det tre veckor innan vaccinet börjar verka!
Fel. Det börjar verka på en gång efter ca sex dar är det fullt skydd så många procent det nu blir av den första sprutan Själv hjälper jag till att vaccinera på vår vårdcentral Tyvärr lite ryckigt med leveranserna .Men intresset för att vaccinera sig är det inget fel på Tyvärr är det väldigt få yngre som kommer. Men senast var det fullt av föräldrar och mindre barn.
Annons
Biverkningar har drabbat mig. Jag har ont i lederna.

Armvecken och där benen sitter fast gör ont. Bara lite men ändå......
Vaccinet börjar verka efter en vecka. Inte 3 veckor som Metro nämnde.

Jag läste en insändare att man dör inte av vaccinet,men man kan dö i Svininfluensa.

Kloka ord.
leiake! Biverkningar!! Hur vet du att man överlever vaccinet??
Hörde om en som jobbade på ett lager och han fick en hel låda vaccin i huvet och dog, så nog kan man dö av vaccinet.

Det där var nog ett litet övertramp

Det stämde inte, det var dagens påhitt av mig.
Min fru skulle vaccinera sig i går,hon är hjärtoprerad. Men hon äter varan,då får inte det blod förtunningen inte överskrida 3,0. Hon hade 3,1,så det blev stopp!!

Detta vaccin är inte att leka med.
Inget influnsavaccin är att leka med. Vare sig det rör sig om vanliga vinterinfluensan eller svinifluensan. Detta vaccin utmärker sig inte det minsta från dom vanliga traditionella vaccinen mot influensor.

Svininfluensan är för övrigt ingen ny influensa som har kommit, utan den upptäktes redan på 1930-talet..

Den förekommer i olika muterade former, och med andra ord, den "epedemi" som pågår nu klarar äldre bättre eftersom att dom har utsatts för viruset i andra muterade former innan.
Det är väl just massvaccineringen som får viruset att mutera som en toke..
Snart kommer väl en farlig multiresistent variant av svininfluensan när alla vaccinerar sig som hypokondriska tokar..

Det har alltid varit så.. Massanvändning av antibiotika och vaccin leder i slutänden till multiresistenta virus/bakterier, och många gånger är dom varianterna betydligt aggresivare och farligare, men då kan man inget göra åt dom..
Fajjer!

Du menar att det sitter professorer och ljuger i TV.

Det verkar inte troligt. Så dumma professorer finns inte.

Alla skall vi dö. Men när?

Nu räcker det med en spruta. Det verkar lite "vimsigt". OK!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem