Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Svininfluensa

Svininfluensa

till alla swin vaccinera ellerej? hur mår man sen
Antal svar på detta inlägg: 152
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 Nästa »

citat ur dagens influensaartikel:
"Den muterade varianten av svininfluensan har hittats hos tre personer i Norge. Två av dem har avlidit till följd av H1N1-viruset. Samma virusvariant har också hittats i Sverige, men Smittskyddsinstitutet tonar ned hotet från det muterade viruset."

Varför tona ner hotet.???
Är den muterade viruset mindre farlig än den icke muterade..???

Håller med Fajjer, viruset kan nog mutera sig till en dödlig multiresistent variant,
så så obegåvat svar är det inte trots allt... och nej jag har inte vaccinerat mig än om nu någon undrar
Nu har jag gjort, vad alla som kan, bör göra!
För att försöka skydda sig och sin omgivning!

I går så fick jag den s.k. "Höst" influensasprutan,
alltså 14 dagar efter min Svin-influensaspruta !

Jag har inte haft några biverkningar av någon spruta!

Sluta tjafsa, ta´sprutan eller låt bli!!
Jag ser det så här!

Om jag inte vaccinerar mig så smittar jag ju personalen på min omtalade
bykrog. Då kanske dom måste stänga i flera år.

Ärligt talat så vaccinerar jag mig för att leva några år till.

Det kallas för självbevarelsedrift. Många medlemmar på IS saknar tydligen denna drift.

Vänta till efter jul,när alla har hälsat på varandra från norr till söder.
Tomten är full av Virus i år, inte av glögg.
Annons
jag tänkte inte vaccinera mig..låter läskigt med biverkningar :O
Citat från webben:

**
Engelsk läkare varnar för A/H1N1-vaccinet i TV-inslag

I ett tv-inslag i kanalen Al Jazeera, kan vi bland annat höra en engelsk läkare som anser att vaccinet har rusats till produktion utan tillräckliga tester, och han anser att folk bör i stället äta D-vitamin för att skydda sig mot svininfluensa.

I inslaget som även nämner att Sverige haft 8 dödsfall efter vaccination, tas även Polens vägran att köpa in svininfluensavaccin upp.

http://www.youtube.com/watch?v=1U9OtWHGSeU&feature=player_embedded

**

**
WHO:s rådgivare får betalt av läkemedelsindustrin:

http://www.epochtimes.se/articles/2009/11/21/18172.
html

utdrag ur artikeln:
"- I WHO:s senaste rekommendationer för bekämpning av pandemisk influensa har ansiktsmasker och frekvent handtvätt nämns två gånger. Vacciner och antivirala medel är dock nämnda 24 och 18 gånger. Varför skulle ett internationellt folkhälsoorgan fokusera på mycket dyrare metoder såsom vacciner och mediciner när det inte är bevisat att de fungerar? säger han, och betonar att handtvätt är den enda som med säkerhet har en effekt.

Men för Wolf Dieter Ludwig, på det tyska läkarförbundet är det ingen tvekan om vad som hänt:

- Myndigheterna har sjunkit till en kampanj med läkemedelsföretag, som syftar till att tjäna pengar på ett icke-existerande hot."

**

Jag avstår med att vaccinera mig, ska börja äta mer D-vitaminer...

Fattar inte varför ni letar efter artiklar i alla möjliga varianter för att försöka skrämma upp folk, vill ni inte skydda er så låt bli, och låt oss andra göra det vi tycker är bäst!!!
Gör du så per66, du skriver det du vill och jag det jag vill, så blir det bra med det...

Jag skrämmer inte upp någon bara förmedlar det jag "tror" på precis som du förmedlar det du tror på. Vi lever ju trots allt i ett demokratiskt samhälle så mina åsikter är lika mycket värda som dina

Godmorgon!
Idag ska min fru ta sprutan och imorn är det min tur. Blir man dålig så må det vara hänt. Jag för min del tror inte att man dör om man får svininfuensan om man nu är fullt frisk och har ett fungerande immunförsvar, men varför chansa?
Det är ju gratis till på köpet och det är väl schangtilt så gå å ta sprutan.
Jo visst skriver vi vad vi vill, men jag har inget behov av att leta upp en massa länkar för att försöka övertyga folk om vad jag tror är rätt, jag nöjer mig med att ha min uppfattning utan att försöka överbevisa andra om att jag har rätt och de fel.

No hard feelings!!
per66

Mej veterligen så har jag inte försökt att övertyga någon om något, letar inte efter länkar utan stöter på dom i dom artiklarna som jag finner intressanta sen är det ju självklart upp till var och en att läsa det eller inte ....

Nej jag tar inte illa upp det du skriver så

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem