Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt på folket!

Våldtäkt på folket!


Jaha, nu sitter man här och har funderingar på den värld man lever i, den värld man beriker, och ibland våldtar.

Men vad är rätt och fel ? Och vem bestämmer det ?

Jag tycker inte om bögar! Men jag får inte säga det högt, för då blir jag kallad för enkelspårig, fördomsfull och föråldrad.

Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor! Men jag får inte säga det högt heller, för då blir jag kallad mansslusk, fördomsfull, kvinnohatare och allmänt "dum i huvudet".

Jag tycker illa om invandrare! Får jag säga så? Nääää! Nu är jag verkligen ute på tunn is! Jag är inte bara Nasist, rasist, skinnskalle och hitler tokig, jag är också helt puckad och borde beläggas med munkavle... för livet!

Jag känner inte igen det land jag föddes i, jag tycker inte om den språkliga berikningen, jag tycker det är äckligt när 2 killar hånglar, och jag tycker att det är ok att män tjänar mer än kvinnor!

Jag tycker också att det ska vara ok att tafsa lite på en kollega, jag menar, det är väl en mänsklig rättighet! Åtminstonde så borde jag kunna få visa mitt intresse på ett "manligt" sätt utan att behöva åka till tingsrätten efteråt!

Jag VET att jag inte är ensam i min tanke, jag vet att vi är många, jag vet att ni också vill säga, göra, tycka som ni vill...

Vad hände med yttrandefriheten? Vad hände med begreppet att vara "manlig", vad hände med hemmafrun?

Man kan inte ändra på hur män och kvinnor fungerar och på våra olika fysiska och psykiska förmågor att hantera livets utmaningar! Det är bara så att vi är olika bra på olika saker.... Det försöker man också ändra på............

Jag orkar inte med det här längre, vill bara skrika ut mina åsikter och göra mig hörd i denna djungel av rätt & fel & lämpligheter...

Får jag det?
Antal svar på detta inlägg: 131
Sidor: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »



Ett tag trodde jag att du var allvarlig men så läste jag denna mening och insåg att du drev med oss.

"Jag tycker också att det ska vara ok att tafsa lite på en kollega, jag menar, det är väl en mänsklig rättighet!"


Svar till Jocke.

Jag var absolut och fullkomligt uppriktig! Och jag vill inte att du ens skall komma i närheten av mina värderingar, det är inte det som det går ut på!

Jag är inte ute efter att berätta mina åsikter, jag vill bara få uppmärksammat att Sverige som vi kände det, är borta? Att man inte längre får tycka och tänka som man vill, att män inte får vara män, att kvinnor inte får vara kvinnor, att skönhet och fägring skall döljas, att livet har blivit en plats på vilken den som bäst döljer siona åsikter, passar bäst in i samhället!

Detta är FEL!
Annons
Men jag VILL ju tafsa på en kollega :)
Det finns regler, normer och värderingar i ett samhälle som vårt, som alla inte kan känna igen sig med. Det är klart att du får säga vad du vill, och göra det du vill, men du får ta konsekvenserna för det om du bryter mot lagen. Det gäller även dom oskrivna lagarna. Stå på dig för det du tycker, tänk bara på att alla inte tycker som du, även om många gör det.
Det är det som är det fina med vårt samhälle. Demokrati.
Hej
Är detta en avd för Psykiatri och habilitering/rehabilitering i internetstart.nu ????
Jaha du Chris du har nog fallit i den vanliga fällan.
att separera allt.
att killar och tjejer inte skulle klara av att göra samma saker
är bara nys.
förutom att föda barn och de saker som delar könen åt.

Det här är ett sätt att gapa om att få tillbaka den makt som vi män med våld har förskansat oss genom tiderna.
Och som på många håll i världen fortfarande är ett dödligt hot. mot mänskligheten.

Nej upp till kamp mot dessa fosila ideer.
Ge mer makt till kvinnorna.

//Svar till Göcke//

Om det är ok att två män gifter sig och adopterar, varför får man inte gifta sig med sin hund & adoptera?

Det är ju dit vi kommer om vi släpper på allt och låter våra sinnen röra sig fritt! Människan är en fantastisk varelse, men inom givna beteenderamar! Vad dagens generation nog ofta glömmer är att allt nytt och all denna öppenhet för nya synsätt inte alltid är av godo, utan hämmar till slut vår fortsatta existens.

Jag antar att du inte har barn Göcke?

För om man har uppfostrat små barn så ser man hur enormt stora skillnaderna är könen emellan.

Det är inget som skall suddas ut, det skall bejakas och utforskas, det skall exploateras och intensifieras i sitt yttersta, för det är skillnaderna oss emellan som bygger attraktionen, det grundläggande för vår existens.

Jag vet inte med dig, men jag "går inte igång" på en tjej som jobbar med avlopps sanering, däckbytare, skogshuggare, eller varför inte diskuskastare från ukraina?

För mig är kvinan min raka motsats, hon är varm, förstående, ödmjuk och en trygghet. Hon har mjuka händer och ett fritt tänkande och hon klär sig på ett sätt som får mig att vilja föröka mig med henne!!!!! Vilken, ta mig fan, är hela nyckeln till vår existens!

Sen om det finns dom som tror att bögar och flator kan styra den här världen och stå för vår fortsatta exixtens så för all del... låt dom tro det... Men å andra sidan så har det alltid funnits människor med konstiga värderingar och uppfattningar om vad som är rätt och fel. Framförallt moraliskt, men också rent humanitärt!

//Chris
Visst har jag barn Chris ,
Jag vet mycket väl vad de olika könen klarar och inte klarar.
Och vad har grovt kroppsarbete med dina ideer att göra.
Grovt arbete har både män och kvinnor gjort i alla tider.
vi har fortplantat oss för det.

Så Jag tycker att vi tar och tonar ned tonläget i diskussionen i denna tråden.

Den är på väg att gå över styr.

//göcke moderator på IS

svar till Göcke 2 //

"Vad har grovt kroppsarbete att göra...."

Men nu får du väl ta och komma in i matchen?

Tycker du ärligt talat att kvinna och man har samma förutsättningar för att klara samma arbete ?

Ser du inte skillnaderna, såväl psykiska som fysiska, mellan könen?

Följde du inte OS i Aten? Om vi är så lika som du vill göra gällande så kan du väl förklara för mig varför inte kvinnor springer lika fort, hoppar lika högt, hoppar lika långt, kastar, cyklar, slungar lika långt?

Skall inte kvinnor vara kvinnliga, likaväl som män skall vara manliga?

Skall vi radera ut våra könsroller helt, trots dom skillnader som ligger till grund för dom?

Androgynt tänkande som ditt får mig helt plötsligt att tappa tron på en framtid för mänsligheten.... Jag förstår inte varför man skall försöka ändra på våra sedan så länge nedärvda instinkter och naturliga sätt att vara......

Kolla i djurriket för exempel... Vad gör man med ett djur i en flock som beter sig annorlunda och fel? Man stöter ut djuret och lämnar det. Detta är Naturens sätt att ta hand om sin framtida existens, att stöta bort dom svaga och annorlunda, för att säkra sin fortlevnad.....

//

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem