Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Våldtäkt på folket!

Våldtäkt på folket!


Jaha, nu sitter man här och har funderingar på den värld man lever i, den värld man beriker, och ibland våldtar.

Men vad är rätt och fel ? Och vem bestämmer det ?

Jag tycker inte om bögar! Men jag får inte säga det högt, för då blir jag kallad för enkelspårig, fördomsfull och föråldrad.

Jag tycker inte om kvinnosakskvinnor! Men jag får inte säga det högt heller,...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 131
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Nästa »

Svar till Jorak & Göcke //

Jag vill göra några påståenden som jag anser stämmer, och ni får gärna stämma in eller inte.

Om jag skapar en skärbräda i slöjden, och min lillebror använder den som brännbollsplatta, så tycker jag att det är fel, för det var inte vad den ursprungligen skapades för!

Om jag sätter mig ner och syr en fin klänning som jag skall ge bort i present och sedan finner att mottagaren har använt den till sina nya gardiner, så tycker jag även att detta är fel!

Om en mäniska föds till denna värld med möjligheten att, och meningen att föröka sig med en människa av motsatt kön, så anser jag att detta är en naturlig process, något som är menat att vara, och en förutsättning för fortsatt liv! Då måste det, åtminstonde i min värld finnas någon sorts motpol till det som är rätt, vilket jag kallar orätt eller fel, och i detta fallet så blir det givetvis att vara med samma kön! Det är helt enkelt inte menat att det skall vara så! Och det finns massor av andra exempel på saker som vi gör, som inte det egentligen meningen att man skall göra för det rimmar illa med vår skapelse och våra förutsättningar på jorden. Vissa av dessa är bra för människan, men många är dåliga! Vad jag har tagit upp i detta forum är det "jag" anser vara dåligt! Mina åsikter alltså, och många med mig......

Jag håller med er om att framtiden får utvisa detta, och hela mitt resonemang grundar ju sig på vad jag tror om framtiden! Vad jag tror kommer att hända! Och jag tror faktiskt att vi har valt fel väg, jag är tämligen säker på detta......

Människan har levt en relativt kort tid på jorden, och jag skulle vilja påstå att det mesta vi har gjort har varit rätt dåligt ur mänslig synvinkel, och det ser inte ut att bli bättre heller......
Chris , det där med + och - eller jing och jang osv i all oändlighet är ju en del i människans begreppsförklaring för att kunna göra vissa saker synliga, men det behöver inte vara så i alla lägen.
Du nämnde exemplet med skärbrädan , om inte grabben ser den som skärbräda utan som ett brännbollsträd så är det inte fel heller utan bara en avikelse från din norm.
och att sedan bara låsa fast sig på hur man skall fortplanta sig
är ju också bara i din norm och som du säger att andra också har låst fast sig vid. Men hur många fall i naturen har inte djuren visat avikande beteenden och ändå så fungerar det i deras värld. tycker att det borde göra det bland oss människor också. Det kallas naturligt urval om det finns avikande i nativitetskjedjan. Det enda som händer är ju att man inte för sina gener vidare eller på konstlad väg fixar det.
Det måsste ju vara bättre att alla trivs tillsammans än att vi skall sätta upp hinder som inte behövs.
Det är oroligt ändå med alla fanatiker på jorden.
// göcke
Har nu följt denna "debatt" och kan bara säga att Chris bara driver med er, för finns det någon så dum så kan han nog inte klara av att få på en PC
och änn mindre stava rätt.

Annons
Jag tolkar det som Chris skrev som att meningen med mänskligheten är att försöka sig och därför är homosexuellitet inte naturligt.

Tänk om det frigörs gröna blixtar då två killar har sex. Dessa kanske är osynliga för oss, men som några rymdpudlar som lever bakom månen behöver för att kunna leva. Då kan ju meningen med mänskligheten vara att få dessa supergulliga rymdpudlar att överleva.

Missförstå mig rätt då jag med detta inlägg menar att din vision av vad vi är menade att göra här på jordelivet är minst sagt lika grotesk. Jag tror inte det finns någon "meningen med livet" utan att vi ska försöka få allas, och då menar jag allas, liv att bli så drägligt som möjligt.

----

Jag ber lite halvt om ursäkt för min lite syrliga ton i inläggen, det var inte riktigt meningen. Den här diskussionen har fått mig att tänka efter både en och två gånger om vart jag har mina värderingar. Och det är alltid nyttigt att tänka efter!
hm... det kanske börjar bli dags att diskutera igenom de andra punkterna du skrev om från början om invandrare och tafsning som leder till tingsrätt istället för att orda mer om homosexuella. Känns som vi inte får ut så mycket mer där.

En tanke jag fick i skrivande stund: Egentligen borde det vara lika farligt för samhället med folk som har "fel" åsikter som folk som har "rätt" åsikter men som bara tagit dem från vad samhället tycker. Då menar jag utan att ha tänkt efter själv. Allt som oftast visar det sig att samhällen är lite korrupta. I alla fall ibland i vissa situationer.
Chris, tycker du det är äckligt när ett par, en man och en kvinna, inte har barn?
Jorak: Kul inlägg med rymdpudlarna.

Chris: OM, du och dina åsikter är verkliga så är du ett helt fantastiskt exemplar. Jag har diskuterar på Internet sen -94 men aldrig stött på en sådan utpräglad narcissist. Det är frapperande att du faktiskt på fullt allvar tror att DU vet vad vi är "ämnade för" och vad som är "naturens ordning". Det är makalöst att du inte ens kan förstå de enklaste paralleller vi andra drar till dina absurda åsikter.

Men när du skrev att alla mina exempel saknade relevans för sättet man tänkte på på den tiden var uppenbarligen sjukt och eller felaktigt så slog du alla rekord. I logikens namn förklarade du nämligen just ditt eget tänkande som sjukt och uppenbart felaktigt.
Som sagt........Psykvården måste utökas så även du får plats Chris.
Förstår inte hur sådana som du orkar.
Du och andra med samma åsikter är de lägsta i vårat samhälle.

Vad vore livet utan bögar?
Vad vore du utan kvinnor?
Bög antagligen!!!!!

Usch....
Jag tycker Elias fråga var rätt så intressant. Ska vara kul att höra svaret.

Undrar vad som är "normalt" idag? Att ha liknade värderingar som Chris eller att tycka som vi andra? Vem är det som är, som vi skrivit om förut, onormal och inte bidrar till samhällets framgång egentligen? Finns det fler bögar än "Chrisar"? Det är frågor som vi på egen hand får fundera på.

(Den här Chris jag pratar om i det här inlägget är en helt generell Chris. Han kan vara vem som helst, du, jag eller kanske ingen alls(?). Det finns i alla fall inget helt uppenbart samband med den person som startade den här tråden.)
Svar till Elias / Jorak /Muggan /

"Som sagt........Psykvården måste utökas så även du får plats Chris.
Förstår inte hur sådana som du orkar.
Du och andra med samma åsikter är de lägsta i vårat samhälle.

Vad vore livet utan bögar?
Vad vore du utan kvinnor?
Bög antagligen!!!!!

Usch...."

SVAR // Vad vore jag utan kvinnor ? Det är i särklass den mest ogenomtänkta fråga jag hört hittills, hela det här diskussionen grundar ju sig på vad jag tycker är naturligt, och du försöker att skapa en onaturlig situation där kvinnor inte existerar ? Skärpning eller utgå!

Svar till Elias // Absolut inte! Bara för att man kan, kanske man inte skall.... Det går att applicera i nästan allt och gäller även här. Men.... Att man väljer att avstå är inte på något sätt onaturligt, det är ett val vi alla har rätt att göra! Men att sätta sig i en situation där reproduktion inte är möjlig är FEL, att sedan kräva av samhället att få adoptera är också FEL, och även att försöka få samhället att jämnställa denna relation till den kristna vigseln är FEL.

Nu tycker jag att den här diskussion har fallit någon nivå, när samtliga inblandade helt har inriktat sig på homosexualitet! Det är faktiskt inte det som den här tråden handlar om egentligen!

Vad jag försöker mig på att säga till dom som vill lysnna på en åsikt med relevans är att : Samhället har kommit till en punkt då allt fler människor tvingas leva under omständigheter och normer som dom inte själva har lagt frunden för! I vår strävan att vara öppna och toleranta i allt nytt och allt som kommer till diskussion, så har vi glömt av våra mest grundläggande förutsättningar för mänsklig överlevnad! Jag tycker att det är dags för en skärpning i samhälet totalt!

Se på den 8 åring och den 55 åriga damen som brutalt knivmördades i förrgår! Vad händer med mördaren när han grips ? Antagligen så kommer han att vårdas en stund och efter det placeras ut i samhället som en jämnlike till oss andra.... Har han samma värde som sin granne ? Mitt absoluta svar på det är NEJ NEJ NEJ! Han skall straffas hårt och skoningslöst för det han har gjort! Skjut svinet med hagelbössa och rulla han i salt några år, så kanske, men bara kanske han kommer på bättre tankar......

Se på Anna Linds mördare... Jag antar att det inte är många av oss som reflekterar över den händelsen en normal dag, kanske om det visas på nyheterna? Hade vi däremot på ett resolut sätt satt killen i straffarbete och OVILLKORLIG livstidsdom, så hade nog fler av oss haft en större känsla av rättvisa inom oss, samt markerat för samhället att detta handlande inte accepteras!

Snöa inte in er på mina åsikter om homsexuella för mycket, det är bara en av många felsteg vi har gjort i vårt skapande av "det toleranta samhället".......

Slutligen så vill jag svara Planeten......

Din åsikt om mig ger jag inte mycket för, om du har följt den här debatten så antar jag att du har läst dom inlägg jag har gjort..... Men som tillägg till det kan jag ju säga att jag är klart intelligentare än merparten av er, har fullgjort skolgång / högskola, samt lever ett normalt vuxet liv..... Men det här är en diskussion om åsikter och normer, och har föga med intelligens och förmågan att sätta på en dator att göra! Bara för att mina åsikter inte ligger dig till lags, så har du ingen rätt att kalla mig ointelligent!

Chris

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem